K čemu je STK?

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

K čemu je STK?

#1 Příspěvek od forbidden »

Dnes jsem absolvoval STK + ME. Už asi půlrok jezdím s prasklou zadní pružinou, je to asi poslední závit v té misce. Pozoruju to jen zřídka při přejíždění větších nerovností, jinak o tom nevím. Trochu jsem se bál, že mě ji nedají, ale úplně zbytečně, chlap si toho ani nevšiml. 2600,- v háji a stejně ani nemám jistotu, že se mi auto za rohem nerozpadne. :evil:

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#2 Příspěvek od mi-ro »

Zodpovědnost za dobrý technický stav vozidla nese provozovatel, ne STK.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od forbidden »

To je mi jasný, ale proč teda STK vůbec existuje, když je vše na mě?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

STK je výhradně k buzeraci majitelů aut a k jejich šikaně vymyšlenýma důvodama, proč kontrolní protokol nepodepsat. V další úrovni pak slouží výhradně k obohacení určitejch skupin majitelů stanic kontroly, protože opakovaný kontroly jdou do jejich zisků. Mně technik na pátý STK v pořadí navzdory tomu, že auto bylo s výjimkou vyššího nájezdu km identický jako na předchozích kontrolách, napoprvé kladnej výsledek nedal, protože na autě byly ÚDAJNĚ takový "nebezpečný" závady, jako povolené šrouby na nosném rámu vozidla - když má roomster samonosnou kastli - nebo "nevyhovující barva spektra hlavních světlometů" - ano, v autě byly Osram Night Breaker, který jsou namodralý, ALE JSOU OFICIÁLNĚ HOMOLOGOVANÝ PRO PROVOZ NA POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH A MAJÍ EVROPSKOU HOMOLOGAČNÍ ZNAČKU - a na moji námitku, že mu ty údajný neschválený žárovky vyndám a ukážu a že budu chtít vidět to měřidlo, nebo etalon, podle kterýho posuzuje barvu světla, mi oznámil že to určuje on sám !!! Prostě buzerace samolibost, arogance, stupidita, vulgarita a zupáctví. Jedná se o STK v ulici Podbranská tady v Č. Třebový, patřící organizaci DEKRA CZ. Jméno mi ten mizera odmítl říct, na protokolu bylo jen jeho číslo. Házel bych je do lomu, hajzly nenažraný ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od forbidden »

Však já si jako mladej se starým Escortem taky zažil... "ty blinkry jsou nějak málo oranžový..." Nebo kvůli nečitelnýmu (vyrezlo to) typovýmu číslu motoru mě hnali do servisu, aby mi potvrdili, že je na autě motor jak má být. Dementi.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#6 Příspěvek od Sandal »

Mne takhle buzerovali, že na na Zetoru 7011 je na počítadle míň motohodin než při minulý kontorle. Tak jsem řekl technikovi, že počítadlo je do 10 000 mth a pak jde zase od nuly, což nastalo během těch 4 let mezi kontrolami. No a on na to, že musim napsat čestný prohlášení, že bylo počítadlo mth vyměněno za jiný. Říkám mu, že vyměněný nebylo. Nedal jinak, musel jsem napsat že vyměněný bylo, jinak mne vyhodí.
Tak k čemu to kurňa je, když ještě musíš v čestnym prohlášení lhát? Hajzly jedny.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#7 Příspěvek od rnbw »

To je 🤐, ved tento jav sa musi bezne vyskytovat. Ako pri starych autach, co maju len 5-miestne pocitadlo kilometrov.

Uživatelský avatar
jjilek
Příspěvky: 3808
Registrován: 29 bře 2009, 01:00
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od jjilek »

Tak to já se s STK už dlouho nes.. Zdejší WWW servis, pokud mi současně dělá nějakou periodickou prohlídku, jako bonus zadara přistaví auto na STK, já zaplatím jen tu prohlídku a skutečné poplatky za STK, oplátkou dostanu odpovídající pokladní doklady z STK. A je vymalováno. :)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#9 Příspěvek od rnbw »

Ja tiez po zlych skusenostiach davam robit STK cez servis. Napr. brzdy si vedia otestovat a opravit este pred STK a nemusim ako chuj chodit sem-tam a platit opakovane kontroly.

Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#10 Příspěvek od pocitujlasku »

ja to tiez tak riesim. Dam auto rano do servisu a cestou z prace si ponho idem. Pripadne mi zavolaju, co by bolo dobre vymenit a ked sa to da, tak hned vymenia, opravia.
Sice zaplatim par eur naviac, ale aspon neriesim tu buzeraciu. Aj ked raz som isiel priamo so sestrinym autom, a ti technici boli fakt ze mili. Pozreli len zakladne veci, pichli na ten ich pocitac, a potom som musel 15 minut cakat, lebo ak by kamery zistili, ze auto opustilo kontrolu skor, tak maju problem.
Na emisnej ma zase upozornil, ze je tam deravy vyfuk, a aby nieco pocitac nameral, tak tu dieru zapchal handrou.
Ono to dost zavisi od toho, kto tam pracuje. Ci niekto, kto si musi dokazovat, ze on je nieco viac, alebo normalny chlap, ktory riesi fakt len kriticke veci a nie to, ci mam platnu lekarnicku, alebo mam kusok hrdze na blatniku.
No vidis, a tak si sa bal

Uživatelský avatar
Zaky
Příspěvky: 6129
Registrován: 30 říj 2010, 02:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Zaky »

Přesně, jak jsou někde arogantní, tak si klidně taky neberu servítky, řeknu jim to a příště jedu jinam. A taky už mám vybrané STK, kde jsou ti lidé v pohodě a milí, prostě někde to jde a někde ne.
Krátce před tím, než se to rozbilo, tak to ještě fungovalo...

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#12 Příspěvek od Celeron »

Horší je, že tam jsou i tací blbci, kteří ani nevědí, že pokud začne tůrovat motor, může jako třeba u mý C4 HDI naskočit regenerace DPF a pak samozřejmě neprojdou emise na kouřivost, protože při tý regeneraci vejfuk oproti normálu docela hulí. Kouřivost 2,6, po nalití litru nějaký srágory a natočení 10 litrů Verva nafty a "vyhnání pavouků z vejfuku" ten samej den kouřivost 0,01. No hlavně že jsem zaplatil znova. :twisted:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 402
Registrován: 10 úno 2009, 01:00

#13 Příspěvek od dracekvo »

U nás maj opakovačku ten samej den za kačku, kterou po mě ani nechtěli.
Vyhodili mě, že jsem na motorce neměl pravé zrcátko. Přitom to několik let procházelo bez něj na té samé STK.
Takže jsem ho došel koupit do mototechny, provizorně namontoval kvůli foce a bylo to.

Jinak já mám s STK u nás docela dobré zkušenosti. Dřív jsem jezdil na jinou, kde byla strašně protivná ženská. Tak jsem jí vyprudil tím, že jsem jí řekl, že jí občanku do ruky nedám. Ať si opíše co potřebuje, ale nebudu riskovat, že si tajně udělá kopii a veme si na mě půjčku. Takhle červenou ženksou jem nikdy neviděl, vypadala, že chytne. Od tý doby sem tam nejel.

Ono si řada stanic nějak žije v komunistické době a nějak v tom režimu, že oni jsou páni, mají tě v hrsti, tak si můžou dovolit co chtějí.

Jo a pokud by mě začali zapisovat prokazatelně smyšlené závady, tak bych chtěl okamžitě zavovat vedoucího. Pokud by ani to nepomohlo, tak vystavení protokolu, bych zamkl auto na výjezdu s STK, abych jim tu linku zablokoval a volal policajty s tím, že mi zapsali neexistující závady, protože jsem jim odmítl dát úplatek.
Taky mě už život naučil na mobilu zapínat záznamník, pokud jdu jednat s nějakou institucí. Od určité zkušenosti na pohotovosti už to dělám i v nemocnici.
Ono hodně lidí počítá s tím, že co vám řeknou mezi čtyřma očima, tak jim nebudete schopni dokázat.

Ale ťuk, ťuk nikdy se mi nic takového na STK nestalo. Když mě vyhodili (zrezlej favorit), tak to fakt bylo právem. A to bylo jediné, kdy jsem dostal závadu, že jsem nedostal ani těch 30 dnů.
Jinak mi vždy spíš pomáhali přes STK prolézt. A to tam jezdím sám, úplatky nedávám.

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#14 Příspěvek od Yarda1 »

Taky mne čeká STK, udělám to jako to už pár let dělám, že auto zavezu do místního servisu, aby mi ho zkontrolovali, připravili na STK a tou kontrolou protáhli. A pak si ho vyzvednu. Asi to pár peněz navíc stojí, ale ty ušetřené nervy se mi vyplatí.
Tomu servisu věřím, že to neodflákne a že ho na STK nebudou zbytečně buzerovat.

Mám zkušenost, že mi na autě občas přestal fungovat tachometr. V autorizovaném servisu mi sdělili, že se jim to neprojevilo, tak nevědí co opravovat, v tom mém servisu pan majitel když jsem to tam přivezl sdělil, že se to stává, že to bude vadné čidlo. A asi bylo, od té doby a je to už pár let je to v pořádku.

BTW: Když jsme měli starého wartburga, tak jsem sám vyndal motor, vyměnil spojkové obložení a motor zase zandal. Na současném autě bych si ani nedovedl vyměnit svíčku. Tedy pokud tam nějaké svíčky ještě jsou.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
DedVseved
Příspěvky: 492
Registrován: 01 črc 2019, 02:00

#15 Příspěvek od DedVseved »

Na tech-fóru bych očekával, že přece nepojedu na STK, když vím o 1/2 roku prasklé pružině, že děravý výfuk musím slyšet, nebo když vím, co spáchá vypalování DPF filtru (klidně zvedne 2-3x spotřebu) a že se emise musí měřit v určitých otáčkách, tak ho před STK zregeneruji.
Před STK oblezu celé auto, jestli svítí, ohnu se a pro jistotu otřu olejovou vanu + okolí (pokud je možnost), přes BT adaptér zkontroluji readiness kódy a než tam přijedu, tak auto projedu tak, aby byl olej zahřátý na provozní teplotu. Na mé STK už vím o tom, že pro měření emisí používají bezdrátovou komunikaci přes BT, což napoprvé udělalo neplechu, protože jsem rádio pouze zeslabil a to stále komunikovalo s mým telefonem, takže rádio vypínám.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“