Auto-Moto, chybná funkce støešního okna (Audi)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

Auto-Moto, chybná funkce støešního okna (Audi)

#1 Příspěvek od sr71 »

Ahoj, kluk má audi (A4) se støešním oknem. Okno je el. ovládané ale funguje nìjak divnì. Pod sklem je posuvná sluneèní clona ovládaná dvìmi tlaèítky (dopøedu, dozadu). Posun clony v principu funguje, ale nelze ji úplnì zavøít, pokud ji nechám dojet na doraz do polohy zavøeno, samovolnì se zase otevøe.
Nefunguje správnì ani samotné vyklápìní a odsouvání skla. vyjímeènì se sklo podaøí èásteènì vyklopit i zavøít, ale obvykle se to chová tak že pøi jakémkoli pokusu o ovládání je slyšet že motor pohonu krátce cukne tam a ihned zase zpìt (na skle je pøitom vidìt nìjaká minimální snaha o pohyb).
V èem by mohl být problém? Diagnostika žádnou chybu nehlásí a stejnì se to chová i pøi ovládání pøes diagnostiku.
Naposledy upravil(a) sr71 dne 15 kvě 2023, 14:02, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#2 Příspěvek od Hill »

Buď mechanický odpor nebo dosluhující motorek: stoupne mu odběr nad nastavenou hodnotu a kontrolér buď zakáže další pohyb, nebo rovnou přepne na opačný směr.
Předpokládám, že to ještě nikdo nerozebíral a není někde přesazený převod o jeden dva zuby.

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#3 Příspěvek od sr71 »

Nevím o tom že by to nìkdo nìkdy rozebíral, nejspíš ne. Ale divné je že pro ty 2 vìci (sklo, clona) tam s nìjvìtší pravdìpodobností budou 2 rùzné motory a že se to takto sešlo že nefunguje správnì ani jedno.

Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#4 Příspěvek od pocitujlasku »

praveze to moze byt jeden motor, len sa "precvakne" na sklo, alebo clonu. A asi tam bude mechanicky problem - mozno len vycistit a namazat, lebo tieto vysuvy v ramci bezpecnosti sleduju prud motorcekom - ak narazi na prekazku, prud sa zvysi a vtedy ho stopne elektronika, aby nahodou nezaseklo ruku, alebo hlavu
No vidis, a tak si sa bal

Uživatelský avatar
dracekvo
Příspěvky: 402
Registrován: 10 úno 2009, 01:00

#5 Příspěvek od dracekvo »


Uživatelský avatar
sis2
Příspěvky: 1155
Registrován: 07 říj 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od sis2 »

Mechanika střešního okna je choulostivá na zasvinění, je to na starším autě jedna z problematických vymožeností... Musí se pravidelně ošetřovat, tzn. odstranit (setřít a vymýt) prach a mech. nečistoty ve vodicích lištách, nejlíp každoročně hned zjara. A po vyčistění promazat a nakonzervovat. Stejně tak očistit a nakonzervovat těsnění. Jinak to jde ztuha, drhne a pak zasahuje proudová ochrana pohonu - vypadá to, jak kdyby pohon haproval... Někde v servismanuálu VW jsem četl, že jednou za dva roky se doporučuje čistění a nakonzervování mechanismu střešního okna v odborném servisu a nejpozději max. po 5 letech se má těsnění okna měnit za nové.
Jinak motorky jsou tam dva nezávislé, jeden pro pohon clony a druhý pro samotné okno. A oba dva mají nadproudovou ochranu, která zastaví/reverzuje jak v případě, že tam necháš pracky nebo hlavu, tak v případě zadrhávání okna nebo sluneční clony ve vodicích lištách.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“