Rovnice operačných zosilňovačov

Základní principy, funkce, rovnice, zapojení - t.j. vše, co byste měli vědět, než se pustíte do praktické realizace elektronického zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
robos
Příspěvky: 227
Registrován: 28 pro 2017, 01:00

Rovnice operačných zosilňovačov

#1 Příspěvek od robos »

Zdravím teoretikov,

dostal som sa v tomto období v rámci práce k meraniu parametrov OZ. Študujem si dostupnú teóriu. mám snahu ísť do detailov, okrem iného odvodzujem rovnice, ktoré sú v literatúre.

Narazil som rovnice neideálneho OZ. Nedokážem ich odvodiť. Asi niečo prehliadam. Pre niekoho iného to možno bude brnkačka.

Jedná sa o rovnice zosilnenia, keď má OZ nezanedbateľný vstupný diferenciály odpor RID a keď má nejaký výstupný odpor R0. Rovnice sú uvedené v ARB 03/1982 na strane 84. Dávam sem výsek z tej strany z rovnicami.

Rozumiem, o čo ide - OZ má nejaké konečné zosilnenie A, a tým, že sú pridané odpory RID alebo R0, toto zosilnenie sa znižuje podľa tých vzorcov na A/(R1, R2, RID, R0, Rz). Vedel by niekto poradiť, ako sa k tým vzorcom došlo alebo ma odkázať na literatúru s odvodením?
Vďaka.
Přílohy
oz_neidealny.png

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Asi nejlepší co česky vyšlo: https://www.databazeknih.cz/knihy/opera ... ice-173070 = Josef Punčochář - Operační zesilovače v elektronice, BEN 2005, ISBN: 80-7300-059-8
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 02 črc 2023, 14:42, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
HF_Tech
Příspěvky: 331
Registrován: 25 dub 2022, 02:00

#3 Příspěvek od HF_Tech »

Kniha Operační zesilovače, J.Dostál z roku 1981 nebo 2005.

Uživatelský avatar
xy1
Příspěvky: 86
Registrován: 28 led 2018, 01:00
Bydliště: Jičín

#4 Příspěvek od xy1 »