ANTIRADAR kontra MERANIE RYCHLOSTI

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DAP
Příspěvky: 147
Registrován: 10 pro 2006, 01:00

ANTIRADAR kontra MERANIE RYCHLOSTI

#1 Příspěvek od DAP »

Určite nie som jediný ktorý dôsledne dodržiava predpisy cestnej premávky, ale zároveň asi nie som jediný ktorého dokáže (mierne povedané) dožrať netolerancia a neustupčivosť príslušnikov cestnej polície, v tú najmenej očakávanú chvílu roztržitosti.

Antiradar vraj patrí medzi pasívne zariadenia a tudiž, by jeho používanie nemalo byť trestané (aj keď o opaku sa nás snažia presvedčiť) a ako som dnes sledoval autosalon na prime, dozvedel som sa, že pokuta môže byť udelená len v prípade ak je známa nielen ŠPZ-ka, ale je na fotografii rozoznatelná aj tvár vodiča, ktorý v inkriminovanú dobu vozidlo viedol.

Toto je použitelné, pokiaľ vieme, kde meranie prebieha (poloha stacionárneho zariadenia uvedená na niektorom webe, alebo použitie spomenutého antiradaru u mobilných meračov rýchlosti)

V základem sa používa mikrovlnných (radarových) a laserových meriacich
ožarovačov/dialkomerov.
Menej používané (antiradarmi neodhalitelné) sú merania za pomoci stíhacich vozidiel merajúcich rýchlosť s odstupom od sledovaného vozidla ale najme použitie dvoch vzdialených videokamier alebo použitie laserovej závory - tu si hold s antiradarom nepomôžeme.
________________________________________________

Možno teraz trochu zájdem do temných vôd ale snáď by bolo možné použiť aj AKTIVNYCH PRVKOV OBRANY, KTORE ALE NIJAKO NEOHROZIA PREMAVKU A JEJ UČASTNIKOV.
Napadllo ma niekoľko riešení :
:arrow: voči mikrovlnnému dialkomeru by sa dal použiť mikrovlnný žiarič, rušiaci príjmač mikrovlnného dialkomera.
Voči ostatným, hore spomenutým spôsobom merania, by ale šlo nepochybne o príliš komplikované riešenia.
Riešením by teda mohlo byť znemožnenie opätovnej identifikácie, optoelektronickými záznamovými mediami - pokiaľ teda ešte niekde nepoužívajú klasické filmové rolky.
:arrow: ak správne predpokladám, sú bežné kamery citlivé na "okamžité" presvetlenie viditelnou ale aj infračervenou zložkou spektra.
:arrow: otázne je, nakoľko by stačilo presvetliť snímanú plochu ŠPZ-ky za pomoci výbojok alebo ultrafialových a infračervených led diodových polí a nakoľko by bolo nutné časť žiarenia vyžiariť aj smerom ku snímacej kamere.

Neoptoelektronickým rušiacim prvkom by mohlo byť zariadenie, využívajuceho javu opakovacej frekvencie štandardných videokamier (okrem vysoko rýchlostných kamier) kedy vo videosekvenciach vznikajú slepé miesta.
:arrow: použiť by šlo snáď mechanických (výkonných ultrazvukových) zdrojov vlnenia, mechanicky spojených s ŠPZ-kou.
Alebo tohto javu využiť u spomínaných, optoelektronických žiaričov - teda pokiaĺ by niekto neuvažoval, že kameru zmätie tým, že použije extrémne nízko položenú slnečnú clonu, alebo si nalepí nepravé fúzy a bradu, alebo použije trik z jednej epizody, o nepoddajne sympatickom poručíkovy collumbovy 8-)
_________________________________

Snáď sa vyjadrí aj niekto povolanejší, komu sú bližšie známe meracie zariadenia a najme v nich použité elektronické kamery) :wink:

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#2 Příspěvek od Hill »

Toto se rozebíralo a možná ještě rozebírá na spoustě jiných stránek (namátkou http://motozurnal.centrum.cz , http://automix.centrum.cz , snad na všech stránkách fanklubů značek atd).
Když už naše ministerstvo dopravy změnilo výklad zákona v neprospěch i pasivních indikátorů radaru a policie je povinná se tím řídit, jakkoli je existence toho výkladu v rozporu s jinými zákony (k výkladu zákona je oprávněný pouze a jen jeho tvůrce, ne nějaké ministerstvo), myslím, že je zbytečné ještě tady toto téma otevírat.

Jezděme všichni tak, abychom se na ty silnice vešli a dojeli celí. Až to dojde každému, ztratí smysl i různá omezení i kontroly, jak se dodržují.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ANTIRADAR kontra MERANIE RYCHLOSTI

#3 Příspěvek od ZdenekHQ »

DAP píše:...ale zároveň asi nie som jediný ktorého dokáže (mierne povedané) dožrať netolerancia a neustupčivosť príslušnikov cestnej polície, v tú najmenej očakávanú chvílu roztržitosti.
Zvlášť, když číhají s radarem schovaní v lese 30m za cedulí začátku města na dlouhé rovince, kde každej jede min. 80...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

Houby 30m za cedulí!
Před 3 lety mě změřili v Libchavách (UO) při průjezdu kolem cedule! A před ní je skoro kilák dlouhý sjezd po I/14 ve směru UO - RK!!! Takže jsem měl na jejich displeji 76km/h a stálo mě to litr! Dokonce si mě to i vyfotilo, zgarb jeden 🤐! Měl jsem chuť se obrátit, zajet k té ceduli, vytáhnout z kufru kanystr a to křoví asi 25m za značkou trošku zalít pár litry BA95 a při následném odjezdu ledabyle odhodit hořící zápalku...
Teď co platí 411/2005 jsou ještě zákeřnější, ale nic to není proti Městským Příživníkům. Ti si koupili za peníze města (= NAŠE PENÍZE NA ROZVOJ A SLUŽBY!!!) laserový měřič s digifoťákem, je to přenosný a tím pádem nemusí nikde stát ta jejich pruhovaná popelnice. Ještě štěstí, že to nemá rádo teploty pod 5°C, takže skoro 6 měsíců to má nucenej zimní spánek, o to víc s tím ale vopruzujou v létě, bastardi pomalovaný... A nejhorší ze všeho je, že jako MP neuznávají onu toleranční mezírku, že i jejich zařízení není absolutně přesné, ale že by měli tolerovat údaj +-3-5%(podle typu), ne , oni na to mají cejchovací protokol, že jim to ukazuje přesně, takže si DEJTE VŠICHNI VELKÝHO BACHA V ČESKÉ TŘEBOVÉ, stačí vám 1km/h navíc a máte bodíky jistý!!!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

P.S.
Nejlepším rušením jakéhokoli měřiče rychlosti je bílá páska kolem čela, poslední šálek saké a BANZÁÁÁÁJ!!!! taranem na ně...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#6 Příspěvek od Crifodo »

než vymýšlet nebo dokonce konstruovat něco, čím ochčiju technické prostředky buzerující státní správy, tak si radši za peníze vydělané v ekvivalentu ušlého času vezmu taxis. Budu se válet na zadním sedadle a ještě můžu požít. Ostatně jak myslíte že se přepravují ministři a podobná sebranka?
Nehledě na to, že pořád někde pendlovat jak obecní slouha je plebejské.
Aristokrat žije tak, aby přicházeli za ním, ne aby lítal splašeně po světě a hádal se s policajtama. :wink:

Uživatelský avatar
MetalGod
Příspěvky: 6556
Registrován: 30 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Seč

#7 Příspěvek od MetalGod »

Nejlepší je jezdit tak, že se tajnejm ukáže na mikrovlnce OL (Out of Limit) a na kameře budeš vidět jen jako cosi rozmazanýho :lol:
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#8 Příspěvek od EKKAR »

Bohužel, na lidar nemáš - měří až do 300km/h. A na našich silnicích 300 - to bys musel mít raketový vznášedlo, žádnej podvozek by to nevydržel. Nemluvě o zbytku konstrukce a posádce i vzhledem k bočním násobkům "G" při vybírání zatáček kolem rohů...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Pánové a případné spolupracující dámy, myslím, že jsem na něco ohledně rychlostních limitů kápl - byl jsem nedávno v servise se svým přibližovadlem kvůli jarnímu kouknutí pod kapotu - olej, svíčky, náplně po zimě-nezimě, přezout na léto, paltest. Na vedlejším zvedáku se vznášelo cosi silně tuningového, olepené reklamou jak vánoční stromeček. Mezi řečí jsem zjistil, že majitelem a řidičem zároveň je jeden z mechaniků, který "TO" používá na hobby závodění. Bylo mi umožněno nahlédnout do "kokpitu" vozidla, kterým se nakonec ukázala být kitová Fábie. Na mé otázky tento člověk odpovídal velmi vstřícně, můj zájem mu zjevně nešel proti srsti. Mimo jiné z něj vypadlo, že auto jede podle převodovky až 250km/h, ale to vůbec není důležité, důležitější prý je, aby se nepřetočil motor, TAKŽE SE JEZDÍ A HLAVNĚ ŘADÍ PODLE OTÁČKOMĚRU, rychlost navíc ovlivňuje i to, jaká kola jsou momentálně na autě a jaké gumy - dál už jsem ho poslouchal jen napůl, v hlavě mi to šrotovalo, jako když se formátuje hard-disk... Když jsem na závěr prohlídky byl na Paltestu, požádal jsem technika, aby mi pečlivě překontroloval otáčkoměr a hlavně souhlas stupnice se skutečností. Na úplném konci jsem si u přejímacího technika zjistil přesné hodnoty převodových poměrů jednotlivých rychlostních stupňů a stálého převodu v diferenciálu.

Proč a nač: tachometr ukazující momentální rychlost je poháněn mechanickým náhonem od kol stálého převodu nebo od výstupního hřídele převodovky, elektronické tachometry (Fabia, Octavia...) zde mají snímač otáček a přenos je elektrickou cestou, oba systémy ale vyhodnocují otáčky kol. Všichni víme, že tovární nastavení tachometrů je na h***o, ukazují nesmysly, tak proč nevyužít propojení kol s motorem, kde je snímač otáček také a mnohem přesnější? Jen je to trošku počítání: otáčky motoru dělí převodovka pěti různými konstantami (tip-tronic šesti...), zároveň stálý převod v diferenciálu je pevná dělicí konstanta. Když vydělím počet otáček motoru za minutu 60ti, dostanu počet otáček za 1 sekundu. Toto číslo vydělím hodnotou každého převodového stupně a znovu vydělím hodnotou stálého převodu. Výsledkem je počet otáček pojezdového kola za sekundu. Vezmu provázek, nadzdvihnu auto nebo použiju rezervu a změřím se obvod kola v metrech. Co nejpřesnější hodnotu pak vynásobím počtem otáček za sekundu, tím dostanu rychlost obvodu kol při jízdě v m/s. Tuto hodnotu vynásobím konstantou 3,6 a vyjde mi rychlost v km/h při nějakých konkrétních otáčkách motoru. Je to kostrbatý výpočet i vysvětlení a lépe se dělá opačným směrem, kdy počítám pro konkrétní rychlost auta na určitý rychlostní stupeň počet otáček motoru.
Výpočet pak vypadá takto:
rychlost v km/h : 3,6 .... vyjde rychlost v m/s
rychlost v m/s : obvodem kola v metrech ... vyjdou otáčky kola/s
otáčky kola/s x hodnota stálého převodu v diferenciálu ... vyjde počet otáček na výstupu z převodovky
otáčky na výstupu z převodovky x převodový poměr X-tého rychl.stupně ... vyjdou otáčky na vstupu do převodovky = otáčky motoru za sekundu
poslední násobení je převod na otáčky za minutu - tedy poslední výsledek x 60 ... hodnota, kterou bude (měl by) ukazovat otáčkoměr...

Předposlední a poslední násobení je třeba udělat pro každý rychlostní stupeň zvlášť, i když vyjdou stupidní hodnoty výsledných otáček, ale pomůže nám to v orientaci, jaké otáčky jsou pro který stupeň vhodné, když víme hodnotu maximálních otáček motoru a počet otáček v oblasti maximálního točivého momentu.

Pokud si do výpočtu zadáme jako výchozí rychlost hodnotu rychlostního limitu (obec, mimo obec, dálnice), jsme schopní vypočítat kolik otáček nám musí ukazovat otáčkoměr, aniž bychom na konkrétní rychlostní stupeň překročili limit. Mé hodnoty jsou pro obec (zaokrouhleně): trojka 2650ot/min, čtyřka 2050ot/min, pětka 1550ot/min; mimo obec trojku zastaví dřív omezovač, čtyřka 3700ot/min, pětka 2500ot/min. Po dálnici nejezdím, těch pár cest ročně do blízkosti Prahy klidně zvládnu i po silnicích bez poplatku.

Asi týden potom jsem jel podle své nové metody po městě a naši místní Městští Příživníci opět šaškovali na hlavní s lidarem - rafika otáčkoměru šla na 1500 otáček a dost! Rafika tachometru se kmitala kolem 62km/h, moje stíhačka šílela : Ty je nevidíš, dyť měřej, proč nezpomalíš, kolik to zas bude stát?!... Za rohem plácačka s placatou čepicí v reflexní vestě a: Pane řidiči, ukažte nám vaše doklady... jestlipak víte, kolik jste před chvílí jel?
Říkám, že určitě ne víc, než 50!
No, ještě ne, pane řidiči, ale už moc nechybělo a bylo by to za body...!
Ptám se, kolik to tedy skutečně bylo, plácačka opakuje mou otázku do vysílačky a její škvrkavá odpověď mne ŠOKOVALA:
"49,5 km/h!"
Pane řidiči, 49,5 - to už je hodně blízko k pokutě, co říkáte ????...
Neříkal jsem nic a prostě odjel...

Od tohoto okamžiku na tachometr S**U jak na placák, ať si ukazuje pro mě za mě co chce, otáčkoměr je pro mne svátost nejvyšší... Výhoda této metody je i v tom, že pokud si změříte obvod kola s novou gumou, jejím postupným opotřebováním se vaše skutečná rychlost o něco snižuje, takže při dodržení maximálních otáček na určitý rychlostní stupeň nemáte šanci rychlost překročit. Přestože vy pojedete maximální možnou rychlostí v daném místě povolenou, policajti si můžou vy**zat p***l, protože vy budete TUTOVĚ POD LIMITEM.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“