nedobijanie baterie u felicie (přesunuto)

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jozol
Příspěvky: 25
Registrován: 15 zář 2006, 02:00

nedobijanie baterie u felicie (přesunuto)

#1 Příspěvek od Jozol »

Moj problem zacal vtedy ked som povodnu acid-battery nahradil gelovu delphi.Amperaz i kapacita sedi tak reku nebudem mat problem s kontrou ellytu.Ale hlavne v zime som musel minimalne raz za 2 tyzdne nabijat a to nehovorim ze vzdy ked som to najmenej cakal.Podotykam ze ze nejazdim denne.Napajacie napatie ktoredava alternator je 14V.Predpokladam ze je to O:K.Ziadna kontrolka mi nesvieti.
1-moja otazka-central s alarmom mi berie 100 ma-neviem ci to nie je vela.
2zhruba aky prud dodava alternator(kedze napatie je O.K) asido baterie behom prevadzky(to som zatial nemeral kedze neviem aspon orientacnu hodnotu).

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#2 Příspěvek od rezis »

1. Je to hodne zvlast kdyz jezdis jen sem tam. Muj bere i sradiem a vsim nejakych 25 a po tydnu stani v mrazu na chate to slo poznat.
2. To nejde urcit. Zalezi na vybiti baterie. Takze z pocatku muze tect treba 30A a po hodine 1A. Rozhodne bych toto ale nezkousel merit. Napeti mas sice v toleranci ale doporucoval bych ocistit kontakty na aleternatoru a AKU mozna vymenit regulator aby se ti napeti zvedlo na cca14,4V. Pro toho kdo jezdi porad nepodstatne ale pro prilezitostne ridice to poznat pujde.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

U Feliny r.v. 1995 (motor 1,3 SPI, ve výbavě centrál + immo + ABS + rádio) jsem se setkal s jevem, který by mne nenapadl u takto relativně moderního auta - klasický acid-aku (stáří 3 roky!) bylo nutno co 2 týdny z auta vyjmout a tvrdě dobít, protože nešel natočit motor (majitel je kamarád a zničeho nic mne začal s tímto intervalem žádat o nabíječku). Když to bylo už asi po 4 a mezitím skončila zima (loňský květen), bylo mi to podezřelé a Felinu jsem si šel obhlídnout. Baterka v klidu 12,3V, po startu motoru stoupá až na 14,5V, problém ale v tom, že toto stoupnutí místo okamžitě po nárůstu otáček nastávalo až po 2 - 3 minutách! Pokud bylo s autem ihned po startu vyjeto se zapnutými světly, topením, ohřevem zadního okna a samozřejmě automaticky zapojeným ABS a cesta (do práce) trvala max. 5 minut, tak celou dobu až do naběhnutí regulace jela veškerá elektrika pouze na baterku! A za ten kousíček se absolutně nestačila dobít, protože majitel se snaží jezdit ohleduplně k autu - studené ho nevytáčel přes 3000. Vyměnili jsme regulátor, byly dost ubroušené uhlíkové kontakty, ale závada se po týdnu opakovala - nezbylo, než rozebrat alternátor. Proměřili jsme všechny diody - každou zvlášť - nic, vše OK. Změřili jsme vinutí každé fáze - zase nic, vše v pořádku. Tak jsme na závěr aspoň vymyli ložiska v techničáku a znovu je namazali kvalitní vysokootáčkovou vazelínou. Teprve touto "revizí", protože nic jsme nevyměňovali, se závada odstranila - altík dobíjí od okamžiku, kdy jeho otáčky narostou nad hodnotu 1200ot/min. Myslím si, že to bylo těmi ložisky - nedostatečně namazaná ložiska nedovolila, aby jeho otáčky dosáhly meze, kdy začíná dobíjet, hned po startu. Teprve po chvíli běhu se ložiska natolik ohřála, že přestala alťas brzdit a jeho otáčky překročily mez, kdy začal skutečně dobíjet. Dodatečně z něj vylezlo, že mu zůstávala svítit kontrolka dobíjení, diagnostiky motoru i ABS asi 2 minuty po vyjetí, načež zhasly všecky 3 najednou a zároveň se mu vždycky rozladilo na moment rádio a rozjasnily světlomety... Potvrzení ložiskové hypotézy jak vyšité... Zkus to taky, je to "oprava" na půl dne, ale za zkoušku nic nedáš, než dávat servisu 3000 nebo i víc za nový alťas...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
jave
Příspěvky: 1602
Registrován: 26 lis 2005, 01:00
Bydliště: jizni cechy

Re: nedobijanie baterie u felicie

#4 Příspěvek od jave »

jozol píše:Moj problem zacal vtedy ked som povodnu acid-battery nahradil gelovu delphi.Amperaz i kapacita sedi tak reku nebudem mat problem s kontrou ellytu.Ale hlavne v zime som musel minimalne raz za 2 tyzdne nabijat a to nehovorim ze vzdy ked som to najmenej cakal.Podotykam ze ze nejazdim denne.Napajacie napatie ktoredava alternator je 14V.Predpokladam ze je to O:K.Ziadna kontrolka mi nesvieti.
1-moja otazka-central s alarmom mi berie 100 ma-neviem ci to nie je vela.
2zhruba aky prud dodava alternator(kedze napatie je O.K) asido baterie behom prevadzky(to som zatial nemeral kedze neviem aspon orientacnu hodnotu).
Nevim co mas za alarm, ale vetsina Jablotronu bere cca 10-20mA

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#5 Příspěvek od rezis »

EKKAR píše:U Feliny r.v. 1995 (motor 1,3 SPI, ve výbavě centrál + immo + ABS + rádio) jsem se setkal s jevem, který by mne nenapadl u takto relativně moderního auta - klasický acid-aku (stáří 3 roky!) bylo nutno co 2 týdny z auta vyjmout a tvrdě dobít, protože nešel natočit motor (majitel je kamarád a zničeho nic mne začal s tímto intervalem žádat o nabíječku). Když to bylo už asi po 4 a mezitím skončila zima (loňský květen), bylo mi to podezřelé a Felinu jsem si šel obhlídnout. Baterka v klidu 12,3V, po startu motoru stoupá až na 14,5V, problém ale v tom, že toto stoupnutí místo okamžitě po nárůstu otáček nastávalo až po 2 - 3 minutách! Pokud bylo s autem ihned po startu vyjeto se zapnutými světly, topením, ohřevem zadního okna a samozřejmě automaticky zapojeným ABS a cesta (do práce) trvala max. 5 minut, tak celou dobu až do naběhnutí regulace jela veškerá elektrika pouze na baterku! A za ten kousíček se absolutně nestačila dobít, protože majitel se snaží jezdit ohleduplně k autu - studené ho nevytáčel přes 3000. Vyměnili jsme regulátor, byly dost ubroušené uhlíkové kontakty, ale závada se po týdnu opakovala - nezbylo, než rozebrat alternátor. Proměřili jsme všechny diody - každou zvlášť - nic, vše OK. Změřili jsme vinutí každé fáze - zase nic, vše v pořádku. Tak jsme na závěr aspoň vymyli ložiska v techničáku a znovu je namazali kvalitní vysokootáčkovou vazelínou. Teprve touto "revizí", protože nic jsme nevyměňovali, se závada odstranila - altík dobíjí od okamžiku, kdy jeho otáčky narostou nad hodnotu 1200ot/min. Myslím si, že to bylo těmi ložisky - nedostatečně namazaná ložiska nedovolila, aby jeho otáčky dosáhly meze, kdy začíná dobíjet, hned po startu. Teprve po chvíli běhu se ložiska natolik ohřála, že přestala alťas brzdit a jeho otáčky překročily mez, kdy začal skutečně dobíjet. Dodatečně z něj vylezlo, že mu zůstávala svítit kontrolka dobíjení, diagnostiky motoru i ABS asi 2 minuty po vyjetí, načež zhasly všecky 3 najednou a zároveň se mu vždycky rozladilo na moment rádio a rozjasnily světlomety... Potvrzení ložiskové hypotézy jak vyšité... Zkus to taky, je to "oprava" na půl dne, ale za zkoušku nic nedáš, než dávat servisu 3000 nebo i víc za nový alťas...
Pochybuji ze jsou laoziska schopna snizit otacky altu. to by musel hodne kricet klinovy remem nehlede na to ze treba servo a klima na nej maji mnohem vetsi naroky.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Já si tedy ničím jiným nedovedu vysvětlit ten fakt, že až namazání ložisek tu závadu odstranilo - nic krom regleru 14dni předtím jsme neměnili, jen jsme přeměřili vinutí i diody. A jestli to chceš svádět na zoxidované kontakty, které jsme při demontáži a zpětné montáži odřeli a tím zprůchodnili, tak na to zapomeň - to bylo první, co jsme udělali ještě před tou výměnou regleru. Napínali jsme i řemen, nepomohlo nic, dokud nás nenapadlo kuchnout alťas a máznout mu ložiska. Co by to teda bylo jiného?
A tahle Felina ještě servo nemá, to dostávala 1,3 jen za extra příplatek, jinak se montovalo jen do 1,6 a 1,9D.
Jo Fabka, to je něco jinýho, to je servo-polo-auto, ale o ní tady řeč není, navíc bych si ji nikdy nekoupil, ani z donucení, to už zlatý Fáčko-Felina, anebo pak už rovnou Oktávku...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#7 Příspěvek od rezis »

Nevim ale vzhledem k tomu jake ten remen prenasi sily pri zatizeni si nedovedu predstavit ze by jej zastavilo lozisko.Videl jsem alt kde majitel napinal napinal az to lozisko nejak nedalo. Zapeklo se, tocilo se cele v tom hliniku a rotot systematicky demoloval stator.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Jozol
Příspěvky: 25
Registrován: 15 zář 2006, 02:00

nedobijanie u felicie 1.3 mp

#8 Příspěvek od Jozol »

Vdaka vsetkym ohladne prispevkov.Este doplnam alternator je novy vratane reglera kontaktne spoje samozrejme cistene prve.Nepaci sa mi len ten odber centralalarmu-0.1 A.(alarm je META.).Dodatocne som zistil nefunkcne vnutorne pohybove cidla -skusim ci odpojenim sa zmeni klud.odber.

Uživatelský avatar
SEL
Příspěvky: 99
Registrován: 28 bře 2005, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od SEL »

Pokud málo jezdíš, tak se ti baterka vybije odběrem alarmu. Dá se to řešit tím že do zapalovače připojíš nějaký konzervátor nebo slabou nabíječku která vykreje těch 100mA a případně dá něco navíc (omezit na 14V). Toto je ideální pokud auto stojí někde v garáži. Pokud stojíš na silnici zbývá ti pouze fotočlánek za sklem nebo auto pravidelně dobíjet.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

Pokud máš všecko nové a očištěné, je tedy jediná možnost - že ten centrálalarm je natolik nenažraný, že Ti vycucává baterku na ultimo. Už tady někde padlo cosi o 70mA "normě" na odběr těchto v klidu zapnutých zařízení, pokud bere víc, má asi nějakou závadu, nejideálnější alarm nebere vůbec nic nebo skoro nic. Tipnul bych si nějaký nedovřený koncák u elektrického okna nebo dveřní jednotku nedojetou na doraz... Pokud parkuješ v garáži nebo aspoň na svém pozemku, řešení tady už padlo - do zapalovače připojený konzervační dobíječ, stačilo by zvonkové trafo se zdvojovačem - vnitřní odpor trafa a toho zdvojovače shodí napětí při odběru natolik, že stejně víc, než 14V nedá. U chodníku zaparkované auto se ale takto dobíjet nedá...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PTAZZ
Příspěvky: 308
Registrován: 15 úno 2007, 01:00
Bydliště: Velvary
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od PTAZZ »

No kámošovi tohle dělalo jednou autorádio s navi VDO,měl tam šlehnutej nějakej čip a žralo mu to 1A při všem vypnutým. Oprava 4000,- pěkný. 8O
Tak jestli taky nemůže bejt u tohoto něco prozažený nebo vadnýho kdyby to žralo tolik? :roll:
Kdysi jsem byl strašně namyšlený, ale teď?! Teď už nemám chybu :-D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

Je to docela klidně možný, ale bude pro vraha ten šlehanec hledat. Asi nejlíp by to mělo jít pomocí takovéhoto přípravečku: vezmeš nožovou pojistku, opatrně, abys ji nerozlámal, ji rozlepíš - je ze 2 půlek, mezi kterými je vložená dvojice kontaktních nožů spojená přivařeným pojistkovým drátkem. Drátek odštípneš a na nože naletuješ krátké kousky patřičně dimenzovaných vodičů s masivními banánky pro připojení k multimetru s rozsahem 20A. Menší je zbytečné až nebezpečné používat... Plastové půlky původní pojistky opět složíš, eventuálně slepíš k sobě, aby kontaktní nože zapadaly do zdířek v pojistkové desce. No a pak už Ti nezbývá nic jiného, než nad nohama kopilota odklopit pojistkový panel a postupným vkládáním měřicího přípravku na místo jednotlivých pojistek zjistit, který okruh je viníkem nadměrného odběru při vypnutém zapalování...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PTAZZ
Příspěvky: 308
Registrován: 15 úno 2007, 01:00
Bydliště: Velvary
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od PTAZZ »

To je docela zajímavý udělátko čeče. :)
Ale neni jednodušší to měřit u baterie a akorát vytahovat pojistky? :roll:
Kdysi jsem byl strašně namyšlený, ale teď?! Teď už nemám chybu :-D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#14 Příspěvek od EKKAR »

Autopojistky jsou běžně na 7,5 a 15A, asi existují i výkonnější verze, ale multimetr s proudovým rozsahem nad 20A jsem ještě neviděl - teda BĚŽNÝ multimetr. Osobně bych si netroufl zařadit multík do série s libovolným vývodem autobaterie...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PTAZZ
Příspěvky: 308
Registrován: 15 úno 2007, 01:00
Bydliště: Velvary
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od PTAZZ »

A proč ne? Vždyť nebude startovat?! Jenom chce zjistit co má ten odběr těch asi 100mA ne? A i kdyby tak do 10A může měřit vesele,teda pokud někde nemá zkrat hned u baterie že? :roll:
Kdysi jsem byl strašně namyšlený, ale teď?! Teď už nemám chybu :-D

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“