punto 1.7TD klimatizace
Moderátor: Moderátoři
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
punto 1.7TD klimatizace
Je to punto 1.7TD s klimou. Klima je manuální jen zapnout, vypnout.
Problém mam tento:
Klima byla prázdná, tak jsem jí nechal naplnit. Ale ona neklimí, nespíná spojka na kompresoru. Prošťoural jsem to a na kompresoru jsou jakási dvě čidla. Když vytahnu relé na spínání spojky a na spojku přivedu proud tak to funguje a chladí to. Relé je OK, ale nejde na něj proud z řídící jednotky na klimu.
V jednotce je stabl na 5V pár tranzistorů, jakýsi OZ a nějaký atmel nebo pic.
Jednotka má napájení i stabilizátor funguje. Když klimu zapnu tlačítkem na palubce tak se zapne větrák topení přes nějaké relé, a jednotka na klimu dostane napájení.
Nevím jak se to má celé správně chovat a co jednotka potřebuje k tomu aby zapla kompresor. Nevim co které z těch čidel je a jestli jsou potřebná pro zapnutí. Možná jsou tam ještě někde nějaká další čidla ale neviděl jsem je.
Dokážete mi někdo poradit ?
Problém mam tento:
Klima byla prázdná, tak jsem jí nechal naplnit. Ale ona neklimí, nespíná spojka na kompresoru. Prošťoural jsem to a na kompresoru jsou jakási dvě čidla. Když vytahnu relé na spínání spojky a na spojku přivedu proud tak to funguje a chladí to. Relé je OK, ale nejde na něj proud z řídící jednotky na klimu.
V jednotce je stabl na 5V pár tranzistorů, jakýsi OZ a nějaký atmel nebo pic.
Jednotka má napájení i stabilizátor funguje. Když klimu zapnu tlačítkem na palubce tak se zapne větrák topení přes nějaké relé, a jednotka na klimu dostane napájení.
Nevím jak se to má celé správně chovat a co jednotka potřebuje k tomu aby zapla kompresor. Nevim co které z těch čidel je a jestli jsou potřebná pro zapnutí. Možná jsou tam ještě někde nějaká další čidla ale neviděl jsem je.
Dokážete mi někdo poradit ?
S auto klimatizáciami nemám skúsenosti, iba s klimatizačnými jednotkami napr. pre telefónne ústredne, a tam boli tiež dvé čidlá resp. dva snímače. Snímač vysokého tlaku bol umiestnený na výstupe z kompresora. Ten sa dal mechanicky resetnúť v prípade, že výmenník nestíhal chladiť stlačené chladivo a zvýšil sa tlak nad povolenú hranicu. Druhý je snímač nízkeho tlaku na vstupe kompresora a ten bol napojený na elektroniku s oneskorením, pretože pri nábehu kompresora vždy prudko poklesne tlak na vstupe. Elektronika tento snímač aktivovala až po necelej minúte po zapnutí klímy.
Tak skus premerať tie čidalá, teda ak sú to vôbec tie tlakové spínače, ktorých činnosť som opísal. Snímač vysokého tlaku na výstupe má byť v kludovom a prevádzkovom stave rozpojený a snímač nízkeho tlaku zopnutý. Viac pomôcť neviem.
Tak skus premerať tie čidalá, teda ak sú to vôbec tie tlakové spínače, ktorých činnosť som opísal. Snímač vysokého tlaku na výstupe má byť v kludovom a prevádzkovom stave rozpojený a snímač nízkeho tlaku zopnutý. Viac pomôcť neviem.
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
Tak jsem to dnes ještě skoumal,. Kromně těch čidel na kompresoru by tam mnělo být ještě jedno umístěné na zásobníku chladiva, nebo poblíž něho. To jsem vypáčil z jednoho člověka co přišel do styku se spoustou fiatů.
Všiml jsem si trubky na které jsou dva vývody, jeden je zaslepený klasickou černou zátkou a druhý je odkrytovaný a je v něm vidět ventilek jak od duše na kole. Zvláštní je že do toho prostoru vede jakýsi nepřipojený kabel s 5ti dráty a konektorem,.. Zkoumal jsem klimu v oplu astra a tam je přímo na trubce namontovaný jakýsi váleček, s podobným konektorem.
Skusim to vyfotit a hodit to na web aby byla lepší představa.
Možná tam něco patří, a někdo si to z toho vypujčil,..
To čidlo ve výparníku tam asi také bude, ale zahrabané hluboko v bloku topení. Ale zase si říkam že kdyby to bylo ono tak by to asi, aspoň skusilo zapnout kompresor a pak by to vyplo. Nevim no, pokusim se ještě sehnat kontakt na člověka co má palio s tim stejnym motorem, a klimou jestli bych to moch alespoň obhlídnout.
Všiml jsem si trubky na které jsou dva vývody, jeden je zaslepený klasickou černou zátkou a druhý je odkrytovaný a je v něm vidět ventilek jak od duše na kole. Zvláštní je že do toho prostoru vede jakýsi nepřipojený kabel s 5ti dráty a konektorem,.. Zkoumal jsem klimu v oplu astra a tam je přímo na trubce namontovaný jakýsi váleček, s podobným konektorem.
Skusim to vyfotit a hodit to na web aby byla lepší představa.
Možná tam něco patří, a někdo si to z toho vypujčil,..
To čidlo ve výparníku tam asi také bude, ale zahrabané hluboko v bloku topení. Ale zase si říkam že kdyby to bylo ono tak by to asi, aspoň skusilo zapnout kompresor a pak by to vyplo. Nevim no, pokusim se ještě sehnat kontakt na člověka co má palio s tim stejnym motorem, a klimou jestli bych to moch alespoň obhlídnout.
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
Tak je to potvrzeno, hrál jsem si s kabelem co tam jen tak volně vysí
Jedná se asi o dvojitý spínač, jedna část reaguje na natlačené chladivo v klidu a zapíná kompresor, aby nejel bez chladiva a druhá část když stoupne tlak zapíná sahary. Bude to asi nehorázně drahá sranda, tak to asi nahradim relátkem, aby to sahary zaplo hned a bude klid.
Ty dvě čidla na kompresoru bude asi teploměr proti přehřátí kompresoru a jak už tu bylo zmíněno asi čidlo nízkého tlaku před kompresorem.
Děkuji moc všem alespoň za nepatrné nakopnutí.![Cool :coolglema:](./images/smilies/icon_coolgleama.gif)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Jedná se asi o dvojitý spínač, jedna část reaguje na natlačené chladivo v klidu a zapíná kompresor, aby nejel bez chladiva a druhá část když stoupne tlak zapíná sahary. Bude to asi nehorázně drahá sranda, tak to asi nahradim relátkem, aby to sahary zaplo hned a bude klid.
Ty dvě čidla na kompresoru bude asi teploměr proti přehřátí kompresoru a jak už tu bylo zmíněno asi čidlo nízkého tlaku před kompresorem.
Děkuji moc všem alespoň za nepatrné nakopnutí.
![Cool :coolglema:](./images/smilies/icon_coolgleama.gif)
Spinac tlaku v chladiacej sustave. Bud je vadny alebo tam nieje. Sluzi na to aby ked nieje v systeme chladivo, tak nespusti klimu.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..![PC šťoural :pc:](./images/smilies/icon_ist1.gif)
:)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy
![PC šťoural :pc:](./images/smilies/icon_ist1.gif)
![Potlesk :aplause:](./images/smilies/icon_icon_applause.gif)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
tak jsem tam nacpal místo toho spínače jeden mosfet, a jede to v pohodě. jak se tam objeví napětí na zapnutí kompresoru tak ten mosfet sepne relé na sahary,.. Ovšem jako u ničeho, ta radost že to funguje netrvala dlouho,.. nějakej idiot, tam neupevnil vratnou trubku, a ona se tak dlouho dřela o převodovku až se prodřela a chladivo vysyčelo,..
Je to vratná trubka mezi výparníkem a kompresorem. Kolik je tam tlaku ? Udržela by to tlaková hadice, kdybych ji přes to místo přetahnul a přepásal eskapáskama ???
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
To dufam ze nemyslis vazne s tou eskapsakou.
Kazdy kto ti bude plnit klimu ta posle s tym prec. Neudrzi to dobre tlak a pocase vysyci...
Skus na vrakovisku zohnat druhu.
Kazdy kto ti bude plnit klimu ta posle s tym prec. Neudrzi to dobre tlak a pocase vysyci...
Skus na vrakovisku zohnat druhu.
Èo neubrzdíš, to neukecáš..![PC šťoural :pc:](./images/smilies/icon_ist1.gif)
:)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy
![PC šťoural :pc:](./images/smilies/icon_ist1.gif)
![Potlesk :aplause:](./images/smilies/icon_icon_applause.gif)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele:
Pohoda, trubku mi zavařil známý má wolfamovou jehlu s argonem,.. Druhý známý mi to plnil, tak jsem skoumal kolik je tam atmosfér,.. na prázdno tam byly 3, za chodu v té vratné trubce klesl tlak na 2 atmosféry,.. takže ta hadice by to asi udržela, ale jak dlouho to je už věc druhá. Kompresor do vysokotlaké trubky tlačil 15 atmosfér. Údajně neni problém aby to tam rvalo 25.
HiGhLaNdEr presne ako hovoris. ked mas zopnute ventilatori tak tam je okolo 15. ak by tie ventilatori kvoli niecomu zlihali tak sa zacne zvisovat tlak vo vysokotlakej strane preto je tam, ten presostat aby pri takejto situacii sa tlak nevysplhal do vysokych dranic tych 25 a vysie resp. kolko vladze kompresor ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- HiGhLaNdEr
- Příspěvky: 912
- Registrován: 08 bře 2005, 01:00
- Bydliště: Českobudějovicko
- Kontaktovat uživatele: