Náhrada tranzistoru T1829-1
Moderátor: Moderátoři
Náhrada tranzistoru T1829-1
Chtìl bych se zeptat kde na webu jsou zdarma katalogy polovodièù .
Konkrétnì se mi jedná o parametry tranzistoru Motorola (soudím podle loga výrobce na pouzdøe), ktreý má na pouzdru oznaèení T1829-1 a je v pouzdru TO3,potøeboval bych ho nìkde sehnat nebo urèit náhradu.
Konkrétnì se mi jedná o parametry tranzistoru Motorola (soudím podle loga výrobce na pouzdøe), ktreý má na pouzdru oznaèení T1829-1 a je v pouzdru TO3,potøeboval bych ho nìkde sehnat nebo urèit náhradu.
- jezevec
- Hlavní moderátor
- Příspěvky: 5414
- Registrován: 13 čer 2004, 02:00
- Bydliště: Břeclavsko
- Kontaktovat uživatele:
Spousta katalogových listů je na http://www.datasheetarchive.com/ nebo na http://www.alldatasheet.com/ Bohužel, nebývají tam starší typy, které se už nevyrábí.
vylovil jsem starý katalog Motorola - The European Selection, v něm už jsou čísla podstatně vyšší nebo se používá evropské značení, takže taky nic.
K čemu ty tranzistory slouží?
ale dostal jsem ho (na nějakém bulharském serveru): je to PNP epitaxiální, pro nf nebo spínací účely, Icbo>60V, Ic>10A, ft>2MHz, hfe>30, Ptot=70W.
Někdo ho nahrazoval ve spínači chlazení u Citroëna ZX tranzistorem MJ15004 a s úspěchem (ten snese jak větší napětí, tak proud, kolektorová ztráta 250W, tak by to mělo jít)
K čemu ty tranzistory slouží?
ale dostal jsem ho (na nějakém bulharském serveru): je to PNP epitaxiální, pro nf nebo spínací účely, Icbo>60V, Ic>10A, ft>2MHz, hfe>30, Ptot=70W.
Někdo ho nahrazoval ve spínači chlazení u Citroëna ZX tranzistorem MJ15004 a s úspěchem (ten snese jak větší napětí, tak proud, kolektorová ztráta 250W, tak by to mělo jít)
MJ15004 sa mi zdal prilis vykonny a drahy a nebol v okoli skladom. Nasiel som info o uspesnej nahrade tranzistorom BDX66C (PNP 120V, 16A, 150W, Darlington, TO3). Ja som kupoval u avelmak.sk ale maju ho aj ges.cz. Zajtra pride kurierom tak uvidim ako zafunguje.
T1829-1 je bývalá Motorola vyráběná pro Citroen/Peugeot. V žádném katalogu ho nenajdeš a ten BDX66C jeho nějak moc dobrou náhradou není. Už jsem to tu jednou psal. A až tu regulaci budeš muset vyndavat znovu, tak tě to také dojde (můžu potvrdit, měl jsem Pažouta i Xsaru a je to zážitek). Použij ten MJ15004 nebo raději MJ11033 a je navždy vystaráno. A hlavně žádnou elektricky vodivou pastu jako ty hňupové na citroen fóru..
Killroy
Killroy
Spominany MJ11033G TO3 som nasiel ale jednak je uz neskoro (moje BDX66C spolu s dalsimi maskrtami ma uz v pazuroch kurier) a druhak je 5x drahsi. Objednal som pre istotu 4ks BDX66C kedze cena za 2 ks naviac bola nizsia ako platba za kuriera. Tie mi nejaky cas vydrzia a auto tiez nie je najnovsie takze pojde asi prec skor ako sa stihnu pokazit obe sady.
Pastovat to planujem silikonovou bielou pastou na procesory, dufam ze je nevodiva .
K tej (ne)vhodnosti BDX66C - ked na to laicky pozeram tak BDX66C (120V 16A 150W) ma skoro 2x vyssie parametre ako povodna Motorola T1829-1 (60V 10A 70W) - preco by nemal byt vhodny ako jej nahrada?
MJ11033G (120V 50A 300W) znesie vyssi prud, ale ten tam snad nepotecie ked je ta povodna zakaznicka Motorola dimenzovana na 60V/16A a BDX66C na 120V/16A.
Pastovat to planujem silikonovou bielou pastou na procesory, dufam ze je nevodiva .
K tej (ne)vhodnosti BDX66C - ked na to laicky pozeram tak BDX66C (120V 16A 150W) ma skoro 2x vyssie parametre ako povodna Motorola T1829-1 (60V 10A 70W) - preco by nemal byt vhodny ako jej nahrada?
MJ11033G (120V 50A 300W) znesie vyssi prud, ale ten tam snad nepotecie ked je ta povodna zakaznicka Motorola dimenzovana na 60V/16A a BDX66C na 120V/16A.
No víš, já jsem si skoro jist, že se ten bulhar co tam dal tu informaci o hodnotách T1829-1 jí sám nemá moc ověřenou. Ten původní T1829-1 má podle mě min 20A a stejně ta dvojice skoro v každé té regulaci časem odejde. Je to velice obvyklá závada. A hlavně = dneska skoro už nikde nekoupíš původní kvalitní BDX66C MOT, STM nebo Philips. Už dlouho se nevyrábí a na trhu je jen druhák od Semelabu, ISC, Weitronu atd. I proto ty ONSy.
Killroy
Killroy
Skusal som regulator aj bez aktivneho chladenia (nevlozeny v aute, len zapojeny na kabloch) a na 4. a 5. stupni to fakt slusne kuri. V aute je to ale chladene priamym tahom cez ventilator takze to asi az tak nevadi.
Inak s BDX66C to funguje skoro porovnatelne ako s povodnymi Motorolami (obe sa po premerani ukazali ako odpalene).
Inak s BDX66C to funguje skoro porovnatelne ako s povodnymi Motorolami (obe sa po premerani ukazali ako odpalene).
Zdravim Vas tu. Chcem sa spytat, ako zistim ktory tranzistor je dobry? Na Renault Megane mam ten isty problem - regulator otaciek ventilatora. Po vymene tranzistorov podla fora, mi to slo 1 den a aj to stupne 1-5 hodne slabsie ako povodne. momentalne mi ide len 6. Premeral som tranzistory, ktore som vytiahol a jeden - merak sa nepohne a druhy cosi ukazuje... ako zistim ktory je spravny. Nemoze to byt zapojene tak, ze 1-5 je jeden tranzistor a 6 druhy? Vopec sa tomu nerozumiem.
Vdaka za odpoved.
Vdaka za odpoved.
Namoutěkotě , nwm , ale já mám reg z pažouta a tam je jen holý trand na plechu a mezi bází a kolektorem jen poťák v serii s diskem cca 8ohm při dvacítce . Tak mám za to , že sem zrovna ten darlington nepůjde . Zkusím tu mj15004ku , až ho dopraví do Hradce .
- Přílohy
-
- T1829.JPG
- (106.42 KiB) Staženo 122 x
- frantajetel11
- Příspěvky: 1922
- Registrován: 13 lis 2008, 01:00
- Bydliště: Kladno
1-5 je regulace přes OBA tranzistory, 6 je na přímo.kubacek píše:Zdravim Vas tu. Chcem sa spytat, ako zistim ktory tranzistor je dobry? Na Renault Megane mam ten isty problem - regulator otaciek ventilatora. Po vymene tranzistorov podla fora, mi to slo 1 den a aj to stupne 1-5 hodne slabsie ako povodne. momentalne mi ide len 6. Premeral som tranzistory, ktore som vytiahol a jeden - merak sa nepohne a druhy cosi ukazuje... ako zistim ktory je spravny. Nemoze to byt zapojene tak, ze 1-5 je jeden tranzistor a 6 druhy? Vopec sa tomu nerozumiem.
Vdaka za odpoved.
Pokud nevíš jak změřit tranzistor, těžko něco radit