JAWA 50 el.starter

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sewius
Příspěvky: 29
Registrován: 14 zář 2007, 02:00

JAWA 50 el.starter

#1 Příspěvek od sewius »

prosím nemáte někdo scháma nebo nějaký návod jak udělat na jawu 50 el strtér ?

Uživatelský avatar
salzvo
Příspěvky: 219
Registrován: 03 čer 2005, 02:00
Bydliště: okres Opava

#2 Příspěvek od salzvo »

Z původního alternátoru to asi nepůjde. Jediná možnost by byla komplet předělat celé zapalování. Myslím, že jawácké (nebo ČZ?) skútry měly elektricky startér.

Ty skútry vyráběla ČZ a vypadá to nějak takhle: http://jawa-cz.sbazar.cz/dynamostarter- ... 86763.html

Uživatelský avatar
sewius
Příspěvky: 29
Registrován: 14 zář 2007, 02:00

#3 Příspěvek od sewius »

a nevíš jak předělat ?

Uživatelský avatar
salzvo
Příspěvky: 219
Registrován: 03 čer 2005, 02:00
Bydliště: okres Opava

#4 Příspěvek od salzvo »

a nevíš jak předělat ?
Zas tak velké zkušenosti s motorkama nemám. Nevím, jak je to rozměrově, ale to ze skútru bude asi větší takže ta úprava nebude zřejmě jednoduchá. Zkusil bych se zeptat přímo na nějakém motorkářském fóru ( např. jawamania.info ).

Uživatelský avatar
Filda
Příspěvky: 703
Registrován: 20 dub 2006, 02:00

#5 Příspěvek od Filda »

No teda já bych se do toho vůbec nepouštěl :lol: . Co je to přesně za motorku? Je tam baterka?

Uživatelský avatar
stepa
Příspěvky: 4669
Registrován: 05 led 2007, 01:00
Bydliště: poblíž HK
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od stepa »

Filda píše:Co je to přesně za motorku? Je tam baterka?
Ctes vubec to na co reagujes? :lol: Dyt pise jawa 50! Tam zadna baterka neni :wink:

BTW ja bych se na to vyprdnul,doma na koleni to nezbastlis, z casoveho hlediska to bude zahul a jestli chces bejt za machra, predelej fekala na dvouvalec :)

Uživatelský avatar
Filda
Příspěvky: 703
Registrován: 20 dub 2006, 02:00

#7 Příspěvek od Filda »

no ja myslel jestli to není něco novějšího :lol: (náhodou už jsem viděl padynu ze starterem..... ale to bylo tovární (vlastně všechny skutry))

Nedokážu si představit že by tam měl někam narvat baterku, starter, ještě nějaký pořádný alternátor na dobíjení baterky ............ by se to s tím nákladem ani nerozjelo :lol:

U meho fechtla byl nejlepší startér roztlačení :D (nakopávačka měla vylámané zuby)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#8 Příspěvek od EKKAR »

Taky si říkám, že nejlepší startér na fichtla je rozběh z kopečka - a jestli k tomu potřebuješ elektriku, dej si na ten kopeček elektrickej ohradník, ať Tě nakopne do (_!_)... A o baterce bych uvažoval pouze ve funkci balastní zátěže - taky KAM ji u fichtla nacpat... jiná věc je třeba tyristorový zapalování - takový okopčený zapojení MOTOPLAT jsem kdysi vozíval ve svém fichtlu taky - kde je mu konec... A tam jsem používal pro usnadnění startu NiCd akumulátory NiCd 900(mAh) - takové trochu delší tužkáče z Baterie Slaný - s pájecími vývody, celkem 5ks v sérii, dobíjení za jízdy přes jednocestný usměrňovač a odpor, teprve za tou diodou jsem měl vyvedené napětí pro napájení DC/DC měniče 6V/250V- takže jsem jen malým páčkáčem zapnul napájení, hvízdnul měnič a pokud jsem měl "cucákem nachlastáno", stačilo zlehka šlápnout nebo ho na dvojku drcnout přes kompresi a pincek bafal. Mělo to velkou výhodu - kdo nevěděl, kde a na co ten páčkáč je, s fichtlem mi neodjel...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“