Vysavač ETA, hoří jeden uhlík

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Brozicek
Příspěvky: 1469
Registrován: 07 lis 2005, 01:00
Bydliště: Studénka

Vysavač ETA, hoří jeden uhlík

#1 Příspěvek od Brozicek »

Je vadný rotor nebo stator? Jeden uhlík hoří jako oblouková lampa, druhý je v pohodě.

Uživatelský avatar
salzvo
Příspěvky: 219
Registrován: 03 čer 2005, 02:00
Bydliště: okres Opava

#2 Příspěvek od salzvo »

Možná se ten uhlík ve drážce zadrhává, nebo je unavená pružina co ho přitlačuje. To bych zkontroloval jako první.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#3 Příspěvek od Artaban001 »

Brozicek píše:Je vadný rotor nebo stator? Jeden uhlík hoří jako oblouková lampa, druhý je v pohodě.
Zkus ho vytáhnout, pročistit "šachtu" uhlíku a vrať ho tam. Testni, zda se uhlík hejbá volně a někde nedrhne.. Pak testni, zda se nehejbe celý držák uhlíku.

Uživatelský avatar
zeriav
Příspěvky: 2
Registrován: 23 srp 2005, 02:00

#4 Příspěvek od zeriav »

V niektorej cievke statoroveho vinutia moze byt medzizavitovy skrat

Uživatelský avatar
Oldradio
Příspěvky: 995
Registrován: 12 říj 2005, 02:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Oldradio »

Hoří po výměně, nebo jak? Zkoušel jsi je prohodit, jestli se to hoření přenese, nebo ne?

Uživatelský avatar
Brozicek
Příspěvky: 1469
Registrován: 07 lis 2005, 01:00
Bydliště: Studénka

#6 Příspěvek od Brozicek »

Vše co se tady navrhuje jsem už vyzkoušel, i nový uhlík, kontrola drážek komutátoru, nic nepomáhá, uhlík hoří a hoří. Proto jsem se ptal na ten rotor nebo stator. Mám pocit, že závitový zkrat může být v jedné cívce statoru. Kdyby to byl zkrat v cívce rotoru, asi by hořely uhlíky oba. Ale náhradní stator nebo rotor na vyzkoušení nemám, takže mi pomůže jen zkušenost jiných, co by to mohlo být. Při ceně dnešních vysavačů se vyplatí jen sehnat nějaký starší díl, vysavač už slouží jen jako odsávačka dřevěných pilin v dílničce. Jeho výhodou je plátěný pytlík místo dnešních papírových vložek, proto se starám o možnou opravu.

Uživatelský avatar
Oldradio
Příspěvky: 995
Registrován: 12 říj 2005, 02:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Oldradio »

A co odrušovací kondík?

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#8 Příspěvek od tatramacek »

co to máš za vysavač ? Mám doma náhradní motory tak Ti mohu jeden vzít. Přes Studénku jezdím do Opavy :wink:

Uživatelský avatar
Brozicek
Příspěvky: 1469
Registrován: 07 lis 2005, 01:00
Bydliště: Studénka

#9 Příspěvek od Brozicek »

Oldradio píše:A co odrušovací kondík?
Odrušovací kondík se většinou prorazí a dělá tvrdý zkrat, nebo se úplně zkratem rozletí a pak je síť zcela odpojená. Ten neudělá jiskření na uhlíku.

Pro Tatramacka. Dik za nabídku. Je to ETA, typové číslo nevím, mám ho na chatě. Našel jsem doma fotku jak je odložený a čeká na opravu, snad tu modelovou řadu z fotky poznáš. Ozvi se na e-mail v mém profilu. Pokud fotka nestačí, sdělím Ti typ až tam pojedu (asi příští týden).
Přílohy
Vysavac.JPG
(78.68 KiB) Staženo 184 x

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#10 Příspěvek od tatramacek »

jasný že odrušovák udělá tvrdý zkrat. Vyhodí pojistky a vysavač nejede. Dříve odrušováky způsobovaly obloukové jiskření uhlíků když se prorazily. Ale to bylo opravdu dříve když vysavače - anebo všeobecně spotřebiče z universálními motorky začínali. měli totiž dva kondenzátory.. Jeden v přívodu - klasika u nynějších spotřebičů a ještě jeden který měl 3 vývody - jeden vývod - obvykle zelenej - kostra a ty dva ostatní se připojili k uhlíkům. Když nastal zkrat v tom kondíku připojeném k uhlíkům tak mohlo dojít ke shoření kotvy...
No ale zpět k tomu vysavači. Tento model je mi velmi dobře známý. Info posílám na mail

Uživatelský avatar
Devo70
Příspěvky: 1284
Registrován: 28 pro 2007, 01:00
Bydliště: Poprad

#11 Příspěvek od Devo70 »

Vyzerá ako ETA 400. Motor má TYP 983. Uhlík už iskril, alebo začal iskriť až po opätovnom založení?

Uživatelský avatar
tatramacek
Příspěvky: 1875
Registrován: 07 pro 2007, 01:00
Bydliště: Kroměřížsko

#12 Příspěvek od tatramacek »

přesně tak. Buď Eta 400 anebo 2400 a motor 1983 - 800 W . :wink: :wink:

Uživatelský avatar
Brozicek
Příspěvky: 1469
Registrován: 07 lis 2005, 01:00
Bydliště: Studénka

#13 Příspěvek od Brozicek »

Devo70 píše:Vyzerá ako ETA 400. Motor má TYP 983. Uhlík už iskril, alebo začal iskriť až po opätovnom založení?
Motor začal divně hučet, kolísaly otáčky a smrděl ozon. Po rozebrání jsem zjistil, že jeden uhlík je sotva 5 mm dlouhý, druhý normální. Vyčistil jsem komutátor a držák uhlíku a dal tam nový uhlík. Ten nový ihned hořel zase. Z toho plyne, že k závadě motoru došlo již se starým uhlíkem a oblouk ho rychle opálil (zkrátil).

Od Tatramáčka jsem e-mail dostal, odpovím po neděli.

Uživatelský avatar
Devo70
Příspěvky: 1284
Registrován: 28 pro 2007, 01:00
Bydliště: Poprad

#14 Příspěvek od Devo70 »

U motorov takého výkonu stačí otočiť uhlík v drážke naopak (o 180°) a je z toho ohňostroj. Vždy si treba poznačiť kam patrí a tak isto orientáciu. Mal by si vidieť ako iskria nové motory, kým sa uhlíky nezabrúsia. Platí:

mäkký uhlík - rýchle zabrúsenie, krátka životnosť
tvrdý uhlík - dlhotrvajúce zabrúsenie, dlhá životnosť

Uživatelský avatar
Devo70
Příspěvky: 1284
Registrován: 28 pro 2007, 01:00
Bydliště: Poprad

#15 Příspěvek od Devo70 »

Ešte skús prečistiť lamely komutátora (prerezať pílkou na železo) a potom obrúsiť komutátor jemným šmirgľom (vo vrtačke). Ak ani to nepomôže, tak neviem.

Odpovědět

Zpět na „Bílá technika“