GRUNDIG WKC 6500 RDS zapojení konektorů pleas!
Moderátor: Moderátoři
GRUNDIG WKC 6500 RDS zapojení konektorů pleas!
Koupil jsem v bazaru uvedené autorádio, ale nevím jestli mám správně zapojený ISO konektor napájení. Když je přístroj zapnutý, při výpadku napájení (např při startování) se rádio odpojí a musím ho vypnout a znovu zapnout. U konektorů žádný popis není, mám to zapojené jak je obvyklé u jiných přístrojů. Díky za radu.
Tak jsem přehodil napájení paměti (stálé) a napájení rádia (přes zapalování). Průšvih je ale v tom, že do vypnutého rádia stále teče 60 mA a to by se třeba po týdnu parkování nelíbilo baterii. Nevíte někdo, jestli uvnitř není nějaké relátko, které by mohlo být poškozené? Zkrat tam asi nebude, těch 60 mA je stálých. Omlouvám se že s tím tady otravuji ale rádio je dost kvalitní - hodně funkcí, dobrý výkon, má i DOLBY. Zas na druhou stranu stálo pětikilo a dávat nějaký litr za opravu se mi nechce. Tak kdyby někdo věděl ...
Obvyklý odběr paměti a hodin v rádiu bývá o řád menší, je možné, že máš závadu v jejich napájení.
Někdy to lze diagnostikovat pomocí digitálního foťáku (třeba i v mobilu) - 0,7W trvalého výkonu se musí někde vyzářit, tak tím potmě prohlédni, co v rádiu topí.
Pokud to nezjistíš, je možné, že jde o klidový odběr koncového stupně, který je trvale zapnutý. Je na chladiči, tak tam se teplo rozloží, teplota je nižší a vidět nebude.
Někdy to lze diagnostikovat pomocí digitálního foťáku (třeba i v mobilu) - 0,7W trvalého výkonu se musí někde vyzářit, tak tím potmě prohlédni, co v rádiu topí.
Pokud to nezjistíš, je možné, že jde o klidový odběr koncového stupně, který je trvale zapnutý. Je na chladiči, tak tam se teplo rozloží, teplota je nižší a vidět nebude.
Díky, ale spíše mi jde o to, že by do vypnutého rádia žádný, ani malý proud jít neměl. To že do pinu napájejícího paměť a hodiny něco jít mělo, o tom nediskutuji. Ale zajímavé je, že těch 60 mA jde do napájecího pinu paměti, i do pinu kterým se napájí přijímač při provozu. Proto jsem se ptal na nějaké to relátko nebo co.
- vladovlado
- Příspěvky: 7
- Registrován: 06 bře 2007, 01:00
Když odpojím napájení, prochází pinem pro paměť 60 mA. Když odpojím paměť, prochází (při vypnutém přijímači) pinem pro napájení 60 mA. Už mě z toho jebe. Na desce naprosto žádná podezřelá místa, metoda kolegy Hilla nic nezjistila. Asi půjde do popelnice -myslím rádio.
Ještě jednou popíši co mi vadí. Zapnu klíček, zapnu přijímač, chvilku se ladí a naskočí stanice ale ne ta naposled navolená. Nastartuji, relé v autě odpojí napájení a nic. Stiskem regulátoru hlasitosti směrem v ose (normálně tento úkon za provozu rádia spouští SCAN) na displeji naskočí vyhledávání a naladí se jiná stanice než předtím. Někdy musím SCAN stisknout dvakrát než naběhne vyhledávání. Na stisk jiných tlačítek přístroj nereaguje. Jak jsem již psal, je to jinak vynikající přístroj, prošmejdil jsem fórum dva roky nazpět a na Grundigy je opravdu minimum stížností, ale tato věčná manipulace mne vytáčí.
Ještě jednou popíši co mi vadí. Zapnu klíček, zapnu přijímač, chvilku se ladí a naskočí stanice ale ne ta naposled navolená. Nastartuji, relé v autě odpojí napájení a nic. Stiskem regulátoru hlasitosti směrem v ose (normálně tento úkon za provozu rádia spouští SCAN) na displeji naskočí vyhledávání a naladí se jiná stanice než předtím. Někdy musím SCAN stisknout dvakrát než naběhne vyhledávání. Na stisk jiných tlačítek přístroj nereaguje. Jak jsem již psal, je to jinak vynikající přístroj, prošmejdil jsem fórum dva roky nazpět a na Grundigy je opravdu minimum stížností, ale tato věčná manipulace mne vytáčí.
Tak tam máš závadu v obvodu napájení paměti: nesmí zapomenout při poklesu napětí během startování. Tipoval bych na elektrolyt, co má podržet pár desítek sekund paměť, a diodu, co má zabránit jeho zpětnému vybití do zapnutého startéru.
Odběr zbytku rádia neřeš, ten se odpojuje stejně klíčkem. Ale je možné, že uvnitř rádia je propojené přes druhou diodu napájení paměti i z hlavního napájení, takže na obou napájecích pinech naměříš stejný odběr. Spoj je paralelně, jestli se proud výrazně změní. Řekl bych, že jde o odběr téhož spotřebiče.
Nemám sice schéma, ale tohle vypadá celkem logicky, ne?
Odběr zbytku rádia neřeš, ten se odpojuje stejně klíčkem. Ale je možné, že uvnitř rádia je propojené přes druhou diodu napájení paměti i z hlavního napájení, takže na obou napájecích pinech naměříš stejný odběr. Spoj je paralelně, jestli se proud výrazně změní. Řekl bych, že jde o odběr téhož spotřebiče.
Nemám sice schéma, ale tohle vypadá celkem logicky, ne?
já vím, že to většina z vás ví ale třeba se někomu bude hodit informace, že vodič připojený na baterii přímo (často žlutý), je hlavní přívod a přes klíček je ovládání "remote" ( většinou rudý) . Ono to pak mate když se píše , že je hlavní přívod pro paměť . Proto že on je pro všechno a často tam bývá švihnutý, nějaký spínací prvek. A ještě jedna maličkost německá auta mají tyto vodiče v ISO prohozené. A další, v praxi se často setkávám, že odběr např 100mA je ještě minutu dvě po vypnutí, než spadne na nějakou přijatelnou hodnotu. Už jsem se s tím dříve natrápil, než jsem přišel na to že je to normální