Akumulator 50 Ah

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
feroarn
Příspěvky: 128
Registrován: 03 črc 2007, 02:00

Akumulator 50 Ah

#1 Příspěvek od feroarn »

dostal som tuto bateriu ze nech ju skusim nabijat lebo ze jeho nabijacka mu ju nenabila tak zmeram napetie a baterka ma 6 V.Pytam sa cim to nabijal a on mi doniesol jeho nabijacku ktora ma ze vraj nabijat 12 akumulatory. Na vystupe nabijacky bolo napetie 50 V. A ako sa priznal nabijacka bola pozicana dlhsiu dobu takze je isto poskodena. Existuje neaky sposob ako ozivit tuto bateriu?

Uživatelský avatar
xxxe
Příspěvky: 2340
Registrován: 12 zář 2005, 02:00
Bydliště: Trutnov

#2 Příspěvek od xxxe »

Vyzkoušej nabít a když nepůjde,tak zahodit.

Uživatelský avatar
jezevec
Hlavní moderátor
Hlavní moderátor
Příspěvky: 5414
Registrován: 13 čer 2004, 02:00
Bydliště: Břeclavsko
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od jezevec »

feroarn píše:...Existuje neaky sposob ako ozivit tuto bateriu?
Samozřejmě... Recyklací.

Uživatelský avatar
telman
Příspěvky: 86
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od telman »

1) nenapísal si, o aký typ batérie sa jedná.
2) ak ide o olovenú batériu do auta, skontroluj najskôr doplnenie článkov (dopĺňa sa destilovanou vodou) a či niektorý z nich nie je v skrate
3) potom pripoj nabíjačku a meraj nabíjací prúd (môže byť podľa stavu batérie 2,5A až cca 7A)
4) odporúča sa ale nabíjať v takýchto prípadoch jednou dvadsatinou menovitého prúdu, teda cca 2,5A
Ak sa ti toto všetko podarí, len ďalej sleduj nabíjací prúd a postupne stúpajúce napätie na svorkách.

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#5 Příspěvek od vrky »

U olověné baterie s tekutým elektrolitem H2SO4, při poklesu na cca10,4V už dochází k nevratnému poškození baterie.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#6 Příspěvek od Crifodo »

téma se tu už podrobně probíralo, třeba
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=16599

Nabíječka obvyklé konstrukce má mnohem větší napětí naprázdno, je to takový improvizovaný zdroj proudu s předřadným kondenzátorem, takže se těm 50V nediv.

www.svetelektro.com/upload/nabijece_a_nabijeni.pdf

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

vrky píše:U olověné baterie s tekutým elektrolitem H2SO4, při poklesu na cca10,4V už dochází k nevratnému poškození baterie.
Tohle je jen půlka pravdy - 12V kyselinový Pb akumulátor můžeš "vytřískat" klidně i na pouhých 6V - ale musí to být hodnota změřená při zatížení!!!
Pokud je ale akumulátor měřen naprázdno v klidu, už hodnota 11,5V je dost kritická - znamená to, že akumulátor má v sobě míň, jak 10% nominálního náboje a NUTNĚ potřebuje nabít. Prostě jak baterka v klidu spadne pod 12V, začíná být zle - a jestli má v klidu 6V, navíc jestli byla v takovém stavu déle než cca týden - jediná cesta je sběrný dvůr, ty nevratné změny začínají už asi po 24hodinách...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#8 Příspěvek od PeteBurns »

A je možné že to neplatí vždy? Mám doma baterku 55Ah čo mal kamoš v aute, bola asi 4mesiace :!: úplne na nulovom napätí, lebo tam mal dosť veľký odber v kľude a vôbec sa na ňom nejazdilo, ked som ho naštartoval cez káble a alternátor začal dobíjať, ani po 15min jazdy akumulátor nebol schopný absolútne nič prijať, vypol sa motor a hotovo, napätie znova nulové..tak som mu dal svoju staršiu baterku, jeho som zobral domov a dlho nabíjal, teraz normálne šlape, naštartuje v pohode aj 2.4TD 5-valcový motor..som z toho puk..tak ako je to teda s tým poškodzovaním pri podpätí? ako je možné že táto baterka to prežila? :?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

Ono i při klidovém odběru chvíli trvá, než se taková 55Ah baterka vybije - ale jestli je schopná natočit ten 5válec ropák, to by se poznalo až v zimě - při odběru takových nějakých 250 - 300A startovacího proudu. Pokud i tohle zvládne při takových aspoň -15°C, pak teda BERANICU DÚLE...!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#10 Příspěvek od Crifodo »

není akumulátor jako akumulátor, jsou kousky které dokonce i po přepólování ještě obživnou, taky už to není principiálně olovo ale přídavek přísad, jejichž přesné složení jejich výrobce zrovna nevytrubuje do světa.
Už Ca-Pb umí věci, o kterých se klasickému akumulátoru zdálo jen výjimečně.

Co ale už neobživne, je zalití NiCd kyselinou sírovou akumulátorovou. Měl jsem kdysi parádní baterii NKDU10 a tohle s ní provedl jistý ohon, kterému jsem ji půjčil.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

Doufám, žes mu pak ten elektrolyt aspoň dal vypít!!!???
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“