Akumulator 50 Ah
Moderátor: Moderátoři
Akumulator 50 Ah
dostal som tuto bateriu ze nech ju skusim nabijat lebo ze jeho nabijacka mu ju nenabila tak zmeram napetie a baterka ma 6 V.Pytam sa cim to nabijal a on mi doniesol jeho nabijacku ktora ma ze vraj nabijat 12 akumulatory. Na vystupe nabijacky bolo napetie 50 V. A ako sa priznal nabijacka bola pozicana dlhsiu dobu takze je isto poskodena. Existuje neaky sposob ako ozivit tuto bateriu?
1) nenapísal si, o aký typ batérie sa jedná.
2) ak ide o olovenú batériu do auta, skontroluj najskôr doplnenie článkov (dopĺňa sa destilovanou vodou) a či niektorý z nich nie je v skrate
3) potom pripoj nabíjačku a meraj nabíjací prúd (môže byť podľa stavu batérie 2,5A až cca 7A)
4) odporúča sa ale nabíjať v takýchto prípadoch jednou dvadsatinou menovitého prúdu, teda cca 2,5A
Ak sa ti toto všetko podarí, len ďalej sleduj nabíjací prúd a postupne stúpajúce napätie na svorkách.
2) ak ide o olovenú batériu do auta, skontroluj najskôr doplnenie článkov (dopĺňa sa destilovanou vodou) a či niektorý z nich nie je v skrate
3) potom pripoj nabíjačku a meraj nabíjací prúd (môže byť podľa stavu batérie 2,5A až cca 7A)
4) odporúča sa ale nabíjať v takýchto prípadoch jednou dvadsatinou menovitého prúdu, teda cca 2,5A
Ak sa ti toto všetko podarí, len ďalej sleduj nabíjací prúd a postupne stúpajúce napätie na svorkách.
téma se tu už podrobně probíralo, třeba
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=16599
Nabíječka obvyklé konstrukce má mnohem větší napětí naprázdno, je to takový improvizovaný zdroj proudu s předřadným kondenzátorem, takže se těm 50V nediv.
www.svetelektro.com/upload/nabijece_a_nabijeni.pdf
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?na ... ic&t=16599
Nabíječka obvyklé konstrukce má mnohem větší napětí naprázdno, je to takový improvizovaný zdroj proudu s předřadným kondenzátorem, takže se těm 50V nediv.
www.svetelektro.com/upload/nabijece_a_nabijeni.pdf
Tohle je jen půlka pravdy - 12V kyselinový Pb akumulátor můžeš "vytřískat" klidně i na pouhých 6V - ale musí to být hodnota změřená při zatížení!!!vrky píše:U olověné baterie s tekutým elektrolitem H2SO4, při poklesu na cca10,4V už dochází k nevratnému poškození baterie.
Pokud je ale akumulátor měřen naprázdno v klidu, už hodnota 11,5V je dost kritická - znamená to, že akumulátor má v sobě míň, jak 10% nominálního náboje a NUTNĚ potřebuje nabít. Prostě jak baterka v klidu spadne pod 12V, začíná být zle - a jestli má v klidu 6V, navíc jestli byla v takovém stavu déle než cca týden - jediná cesta je sběrný dvůr, ty nevratné změny začínají už asi po 24hodinách...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
A je možné že to neplatí vždy? Mám doma baterku 55Ah čo mal kamoš v aute, bola asi 4mesiace
úplne na nulovom napätí, lebo tam mal dosť veľký odber v kľude a vôbec sa na ňom nejazdilo, ked som ho naštartoval cez káble a alternátor začal dobíjať, ani po 15min jazdy akumulátor nebol schopný absolútne nič prijať, vypol sa motor a hotovo, napätie znova nulové..tak som mu dal svoju staršiu baterku, jeho som zobral domov a dlho nabíjal, teraz normálne šlape, naštartuje v pohode aj 2.4TD 5-valcový motor..som z toho puk..tak ako je to teda s tým poškodzovaním pri podpätí? ako je možné že táto baterka to prežila? ![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Ono i při klidovém odběru chvíli trvá, než se taková 55Ah baterka vybije - ale jestli je schopná natočit ten 5válec ropák, to by se poznalo až v zimě - při odběru takových nějakých 250 - 300A startovacího proudu. Pokud i tohle zvládne při takových aspoň -15°C, pak teda BERANICU DÚLE...!
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
není akumulátor jako akumulátor, jsou kousky které dokonce i po přepólování ještě obživnou, taky už to není principiálně olovo ale přídavek přísad, jejichž přesné složení jejich výrobce zrovna nevytrubuje do světa.
Už Ca-Pb umí věci, o kterých se klasickému akumulátoru zdálo jen výjimečně.
Co ale už neobživne, je zalití NiCd kyselinou sírovou akumulátorovou. Měl jsem kdysi parádní baterii NKDU10 a tohle s ní provedl jistý ohon, kterému jsem ji půjčil.
Už Ca-Pb umí věci, o kterých se klasickému akumulátoru zdálo jen výjimečně.
Co ale už neobživne, je zalití NiCd kyselinou sírovou akumulátorovou. Měl jsem kdysi parádní baterii NKDU10 a tohle s ní provedl jistý ohon, kterému jsem ji půjčil.