VF zapalování

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hrabosh
Příspěvky: 446
Registrován: 19 čer 2005, 02:00
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

VF zapalování

#1 Příspěvek od hrabosh »

Zdravím.
Nepokoušel se někdo z vás stavět VF zapalování ? Chtěl bych to do Š. Garde..

Z.H.

Uživatelský avatar
petyrekk
Příspěvky: 74
Registrován: 09 bře 2005, 01:00

#2 Příspěvek od petyrekk »

Nazdar Hrabosh.
VF zapalování mi nic neříká,nechtěl jsi náhodou napsat ELEKTRONICKÉ ZAPALOVÁNÍ? 8O

Uživatelský avatar
hrabosh
Příspěvky: 446
Registrován: 19 čer 2005, 02:00
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od hrabosh »

Nechtěl. VF zapalování (neboli zapalování s trsem jisker) spočívá v tom, že místo klasické cívky je tam VN transformátor a k němu se v určitých okamžicích připojuje VF generátor....nebo tak nějak.

Hrabosh

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od DjRix »

Jestli ti můžu poradit,tak do garde vyrob elektronický zapalování a máš po starostech,to s trsem jisker ti stejně výkon nepřidá.
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
hrabosh
Příspěvky: 446
Registrován: 19 čer 2005, 02:00
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od hrabosh »

Nešlo mi ani tak o výkon jako o startování a používání sytiče. A taky mě to zajímalo jen tak, jestli to někdo dovedl do zdárného konce :o)

Jinak do Garde se dá dát kompletní el. zapalování z Favorita (Rozdělovač, elektronika, cívka), jen je potřeba vyměnit pružinky pro ostředivou regulaci a ten bazmek pro regulaci podtlakovou.

Další varianta je tohle: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=416

Z.

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od DjRix »

To je pravda,ale za zapalování z fanouša chcou na vrakálu víc než přijde zbastlit to elektronický.To z fanouše musíš koupit i s cívkou.
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
Kocur
Příspěvky: 343
Registrován: 27 bře 2005, 01:00
Bydliště: Loštice

#7 Příspěvek od Kocur »

Já jsem si elektronický udělal podle AR s tím optickým snímáním,mám škodu 105 a můžu říct,že mě to pěkně vysmrkalo.Mělo najetý asi 300Km be probl. a jel jsem tehdy kamošovi pro PC no a auto přestávalo tahnout a začalo lenivět,až jsem jel nakonec kopec který bych normálně vyjel na čtverku na jedničku a to ještě s používaním spojky.Ještě že jsem měl ten starý klasický rozdělovač.Zřejmě odcházel nějaký kond.a posunoval předstih stále dááál.Použil jsem na to nový součástky a stejně to odešlo a rozdíly jsem nějak nespozoroval,tak se raději držím klasiky,tam se má minimálně co posrat a náhradní kondik a kladívka vozím sebou.A to mám štěstí,že jsem to auto nepůjčil nějakýmu kámošovi,ten by nevěděl která bije a nedojel by.Tu elektroniku tam stále mám,ale nechce se mi do opravy po těch zkušenostech.Na dobrý start je dobré mít seřízený karburátor,ventily a elektroniku v pořádku.Když mě to ostatní rozmlouvaly,tak jsem nevěřil,čekal jsem nějaký zázrak a přineslo to jen problémy.Určitě se najdou lidi kteří řeknou,že jim to chodí bez problému,ale já už tomu nevěřím.Tedˇ to chodí bez problému s klasikou.

Uživatelský avatar
hrabosh
Příspěvky: 446
Registrován: 19 čer 2005, 02:00
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od hrabosh »

To DjRix: Civku z mám, ted jde o tu elektroniku...

To Kocur: Zajímavé :o) Karbec mám OK, elektroniku taky, na ventily jsem nekoukal. Ale asi to stejne skusim, zvědavost je potvora :o)

Z.

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#9 Příspěvek od denis15 »

Navíc, kolega testoval el. zapalování na Š120 a jelo v klidu, ovšem po přestavbě na LPG šel zpět, protože to nechtělo jet-teda spíše startovat, ale to je u blbě seštelované škodovky normální. :)

Uživatelský avatar
Kocur
Příspěvky: 343
Registrován: 27 bře 2005, 01:00
Bydliště: Loštice

#10 Příspěvek od Kocur »

Zkoušej a bádej,ale hlavně to starý voz sebou a snaž se to udělat aby jsi to mohl kdykoli a kdekoli co nejrychleji přehodit.Tenkrát mě nebylo do smíchu.Jestli chceš udělat něco pro lepší start,tak si to předělej třeba na kliku,já to mám a stačí v zimě jen protočit abys odlepil písty a pomůžeš tím baterce.Dá se tím v klidu i nastartovat,ale v zimě by ses udřel.

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#11 Příspěvek od denis15 »

U škodovky je základ mít dobře nastavený karbec a dobré svíčky, jinak je to mrtvola. Já jsem karbec vyhodil, umyl technickým benzínem, vše znova nastavil a pak jsem jezdil za 6-6,5l/100-samo že ne ve městě :D . Ventily je dobré poštelovat tak co 10tis-já to dělal a vše ok-ony stejně zvoní všechny-co chtít od OHV,že? To zapalování bych tam ani nedával, není to rentabilní. Starty jsou skoro stejné a přidáš tam další potencionálně poruchovou věc.

Uživatelský avatar
hrabosh
Příspěvky: 446
Registrován: 19 čer 2005, 02:00
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od hrabosh »

Přestavbu na prdy (LPG) neplánuju, takže se toho nebojím. Asi budu vozit druhej rozdělovač, jestli budu ten první upravovat.
Jinak já sem karbec komplet rozdělal a vyvařil v octě. Děsně to smrdí, ale je jak novej. Na ty ventily asi příležitostně mrknu taky. Uvidím, jak mi to seřídí na emisích.
Jinak ted to startuje dobře, akorát musím mít dlouho sytič, jinak to strašně skáče !

Z.

Uživatelský avatar
Kocur
Příspěvky: 343
Registrován: 27 bře 2005, 01:00
Bydliště: Loštice

#13 Příspěvek od Kocur »

To že to skáče je problém škodovek a je to tím že je stdudený motor,to elektronikou nevyřešíš,ledaže bys tam udělal predehřívání cha cha.Spíš by to chtělo laborovat s karbecem.Použít karbec z něčeho jinýho, vždytˇten škodováckej je neštěstí,auto je zhnilý,než se to rozjede,předjíždět jen na silnici kde člověk vidí aspon 1Km před sebe,ale to už by musel dělat někdo kdo tomu fakt rozumí a to já nejsem.Jestli by se vůbec něco zlepšilo.

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#14 Příspěvek od denis15 »

No, nechci ti kazit radost, ale na emisích se ti na to vyprdnou a na ventily se určitě dívat nebudou. Pokud jde o to škubání, elektronika to stoprocentně nezachrání-teda pokud je chladněji.Nejlepší řešení je do te 120 dat motor z fava ale to je vcelku drsná úprava a kdo říká, že je to brnkačka, tak ten to nikdy nedělal-pak to jede opravdu slušně a s předjížděním není problém. Pro 120 platilo jen jedno: vytáčet a vytáčet-to jí bavilo a pak jela jako pila!

Uživatelský avatar
hrabosh
Příspěvky: 446
Registrován: 19 čer 2005, 02:00
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od hrabosh »

To je mi jasný, že mi na emisích neseřídí ventily. Myslel jsem bohatost a tak (ty dva šrouby na karburátoru).

O motoru z fava uvazuju. Na drsny upravy sem zvyklej, rezal sem diru na petikvalt :o)

Jinak par skodovek, co sem videl, byly zhnily proto, ze byla zatuhlá klapka II. stupně na karburátoru a nehýbala se.

Z.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“