Výpomoc
Moderátor: Moderátoři
Výpomoc
Sháním někoho na výpomoc s výrobou různých elektro konstrukcí.
Nejlépe začátečníka, který se zajímá či studuje elektroniku a chtěl by se naučit víc, než jen teorii. Rád bych někoho, kdo raději neumí z elektrotechniky nic, ale je slušný a spolehlivý, než experta s chováním pod psa! Pokud je někdo takový z okolí Ostravy napište mi na email nebo pošlete PM.
S pozdravem Banda.
Nejlépe začátečníka, který se zajímá či studuje elektroniku a chtěl by se naučit víc, než jen teorii. Rád bych někoho, kdo raději neumí z elektrotechniky nic, ale je slušný a spolehlivý, než experta s chováním pod psa! Pokud je někdo takový z okolí Ostravy napište mi na email nebo pošlete PM.
S pozdravem Banda.
creativko hned bych tě bral, ale ta vzdálenost je vážně smrtelná, každopádně díky, že jsi se ozval.
Davidusi tebe bych zas neměl už co naučit, vypadá to, že vše již umíš.
Pro ostatní upřesním mou představu:
Ideálně bych potřeboval studenta 1-2. ročníku střední školy (není důležité), který zjistil, že elektronika je pro něj koníček a nejenom obor, či předmět v nudné škole. A chtěl by se naučit víc, než jen zapojit LED na akumulátor. Defakto to může být i 30-letý kuchař, který by si rád postavil nějakou elektro-konstrukci, ale neví jak na to, protože začátky mohou být namáhavé. Proto bychom si mohli navzájem pomáhat, já bych mu pomohl s elektronikou a se školou a on by mi na oplátku pomohl s pájením, výrobou plošných spojů apod., prostě co bude třeba.
V nouzi pokud bych někoho takového nenašel, bych se možná poohlédl po brigádníkovi, kterému bych za výpomoc zaplatil, ale to je pro mě, až ta úplně poslední možnost.
Díky, Banda.
Davidusi tebe bych zas neměl už co naučit, vypadá to, že vše již umíš.
Pro ostatní upřesním mou představu:
Ideálně bych potřeboval studenta 1-2. ročníku střední školy (není důležité), který zjistil, že elektronika je pro něj koníček a nejenom obor, či předmět v nudné škole. A chtěl by se naučit víc, než jen zapojit LED na akumulátor. Defakto to může být i 30-letý kuchař, který by si rád postavil nějakou elektro-konstrukci, ale neví jak na to, protože začátky mohou být namáhavé. Proto bychom si mohli navzájem pomáhat, já bych mu pomohl s elektronikou a se školou a on by mi na oplátku pomohl s pájením, výrobou plošných spojů apod., prostě co bude třeba.
V nouzi pokud bych někoho takového nenašel, bych se možná poohlédl po brigádníkovi, kterému bych za výpomoc zaplatil, ale to je pro mě, až ta úplně poslední možnost.
Díky, Banda.
- jezevec
- Hlavní moderátor
- Příspěvky: 5414
- Registrován: 13 čer 2004, 02:00
- Bydliště: Břeclavsko
- Kontaktovat uživatele:
Velmi se mýlíš, Banda nikoho nenutí, pouze nabízí spolupráci. Je vidět, že si neuvědomuješ hodnotu duševního vlastnictví. Vždyť tu nabízí předání svých zkušeností oplátkou za výpomoc.dolac píše:To Banda: Radšej povedz rovno, že chceš aby niekto pre teba robil zadarmo, resp. skoro zadarmo, pod zamienkou, že sa možno aj niečo naučí.
Tak tomu hovorím novodobé vykorisťovanie.
Tento typ "učení" se praktikoval dříve běžně. Učni dělali u svého "Mistra" jen za byt a stravu a při tom se naučíli jak řemeslu tak určitým finesám.
Pořád platí, že je lepší to jednou vidět a vyzkoušet si to, než o tom stokrát číst.
A takovou zkušenou většinou zakončovali tzv. "tovaryšskou" zkouškou - kde adepti řemesla dokazovali před konciliem mistrů cechu svoje umění, které se během "vandru" naučili - bez tovaryšské zkoušky nemohli žádat o přijetí do cechu a tím pádem se ani nemohli sami stát mistrem. Někdy jsem docela zklamán historickým zánikem těchto zvyků... viz "soudruh" nadporučík a další...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Díky jezevce, tak jsem to i myslel. Nejsem žádný vyděrač!
Takhle by to přeci mezi slušnými lidmi mělo vypadat, vzájemně si pomáhat. Nedej bože, aby až budu potřebovat vědět kolik je hodin nebo kudy k nádraží budu muset vypláznout kilo! Co já osobně bych za to dal, aby mi někdo v začátcích pomáhal. Kolik času a součástek bych ušetřil, ajajaj.
Takhle by to přeci mezi slušnými lidmi mělo vypadat, vzájemně si pomáhat. Nedej bože, aby až budu potřebovat vědět kolik je hodin nebo kudy k nádraží budu muset vypláznout kilo! Co já osobně bych za to dal, aby mi někdo v začátcích pomáhal. Kolik času a součástek bych ušetřil, ajajaj.
Otázka je, co potřebuješ. Pokud ale chceš nějakou kvalitu, množství a produktivitu - třeba osazování desek, mám několik sil specializovaných, s dlouholetou praxí a vybavením, k dispozici. Já jsem zkoušel používat různé mladé nadšence na věci, související s "rozvojem", ale asi jsem neměl štěstí, skoro vždy to dopadlo žalostně, nebo mým prodělkem. Jedna spolupráce sknčila tak, že hoch dělá brigády za 100Kč/h čistá ruka na tatínkově firmě, jeden zdejší hoch mi dodnes nedonesl slíbené výkresy, ani nevrátil zapůjčené věci a jeden hodně iniciativní mládenec mi zničil materiál za 2000Kč .
nezáleží taky trochu na pedagogickém talentu mistra?Sendyx píše: skoro vždy to dopadlo žalostně, nebo mým prodělkem. Jedna spolupráce sknčila tak, že hoch dělá brigády za 100Kč/h čistá ruka na tatínkově firmě, jeden zdejší hoch mi dodnes nedonesl slíbené výkresy, ani nevrátil zapůjčené věci a jeden hodně iniciativní mládenec mi zničil materiál za 2000Kč .
Ale jistě, možná by vytrvalým řízením by se dalo dosáhnout zlepšení stavu. Ale co chceš dělat s mládencem, který fantazíruje o 3D modelaci, vizualizaci CAD výkresů, absolvoval strojní průmku, sám se žene do toho, že navrhne čelní panel stroje s 20 ovládacími prvky, několika měřáky... všechno ví, všechno zná, udělá virtuální prezentaci a večer je to hotový... v reálu pak přijde za 14 dnů, řekne, že je to složitý, donese malůvku (ani ne výkres), na první pohled vidím, že má u některých věcí blbé měřítko a některé ovladače chybí... hluboké, ale hluboké nedorozumění - znovu jsem zopakoval zadání, řekl co je blbě (chyběla třeba ochranná madla, rozmístění ovladačů nepřehledné a neergonomické), za týden to donesl znovu a zase všechno blbě, vykreslil to ale v nějakém woknočmárání barevně (třeba ručkové měřáky zeleně).
Nakonec to dopadlo tak, že potřetí už mládenec s výkresem nepřišel, prý mailem pošle vizualizaci, ale asi mu nejdou maily . Rozkreslila to 15 letá holka z druháku SŠ, až na pár drobností to nemělo vážný chyby, ovládání je lidské a navoditelné, udělala potom i strojařský výkres a výkres potisku. Přitom valnou část dělala metodou 1:1 papírové makety na stole. Zřejmě z ní něco bude
Je to blbý, ale 90% těchto mládenců značně přeceňují své síly, a ti, co ty síly mají, zase z velké části přeceňují své požadavky. Ale stejně si stěžují kolegové na školách, že mají velké potíže najít použitelné pompedy.
Nakonec to dopadlo tak, že potřetí už mládenec s výkresem nepřišel, prý mailem pošle vizualizaci, ale asi mu nejdou maily . Rozkreslila to 15 letá holka z druháku SŠ, až na pár drobností to nemělo vážný chyby, ovládání je lidské a navoditelné, udělala potom i strojařský výkres a výkres potisku. Přitom valnou část dělala metodou 1:1 papírové makety na stole. Zřejmě z ní něco bude
Je to blbý, ale 90% těchto mládenců značně přeceňují své síly, a ti, co ty síly mají, zase z velké části přeceňují své požadavky. Ale stejně si stěžují kolegové na školách, že mají velké potíže najít použitelné pompedy.
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
Jojo, těch teoretiků, co hubou staví katedrály je hromada, ale nedej bože po nich chtít realizaci...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]