alternátor

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Zdenda52120
Příspěvky: 7
Registrován: 29 lis 2006, 01:00
Kontaktovat uživatele:

alternátor

#1 Příspěvek od Zdenda52120 »

Mam alternátor výroby PAL Kroměříž , ti jej však v katalogu nemají alternátor slouží OK ale má jednu svorku navíc a stále nemohu zjistit k čemu ta svorky slouží i když podle vstupního kontaktu to vypadá na hodně ampér.Sháním proto alespoin schema tohoto alternátoru.Je to 12V/70A alternátor s označením 443-113-518-632, může mi někdo pomoci ?

Alternátor je zapojen ve Favoritu a stav je takový, že :na volnoběh kontrolka svítí, při zvednutí otáček asi na 1500 kontrolka zhasne, při dalším zvýšení otáček se rozsvítí ale voltmetr připojený na poly baterie ukazuje asi 14,2 ,tedy že je nabíjena , ale zapnu-li třeba světlomety jas kontrolky se nesníží ale zvýší a tak co dál ? vysvětlení jsem od nikoho nezískal ani od autoelektrikářú takže snad jedině schema a přemášlet k čemu vývod označený W vlastně je !
Zdeněk

Uživatelský avatar
gepard
Příspěvky: 1690
Registrován: 05 úno 2007, 01:00
Bydliště: Liberec - tam na severu Čech

#2 Příspěvek od gepard »

Zdárec,
něco jsem našel, ale zmínka o svorce "W" nikde.
Schema - viz obr. A pár info. ohledně altíku ve Fáčku:
http://www.skodafavorit.cz/index.php?sh ... sub_id=151

... jo a popis altíků (nejen) u Fáčka:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380
Přílohy
alternator.jpg
(37.21 KiB) Staženo 1334 x
-- Gepard --

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#3 Příspěvek od Hill »

Do roku 1994 se tento altík montoval do Favoritů i Formanů, viz katalog PAL http://www.magneton.cz/cz/katalog/vyrob ... id=9516662 .
Ptej se na jednotlivé ekvivalenty i pod čísly jiných firem.

Uživatelský avatar
xmurgi
Příspěvky: 402
Registrován: 23 dub 2007, 02:00

#4 Příspěvek od xmurgi »

Tá svorka W bude asi kontrolná, vzhľadom k moderným vozidlám s riadiacou jednotkou, mala by to byť informácia o funkčnosti alternátoru.
Tvoj problém s kontrolkou bude spôsobený asi regulátorom, ktorý je v týchto alternátoroch vstavaný. Treba najprv ale skontrolovať zapojenie celého obvodu alternátora (kontaky, na kostru.....) potom by som skúsil vymeniť regulátor.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#5 Příspěvek od Sandal »

Máte štěstí že jdu kolem :lol:
Svorka W je výstup pro otáčkoměr.Je to vinutí které jde zcela mimo regulaci alternátoru.Se stoupajícími otáčkami jde napětí nahoru.
Podle mě to je blbej systém měření otáček.Stačí dát jinou řemeničku na altík a už to kecá.
Moderní alternátory už svorku W nemaj.

Uživatelský avatar
yakl
Příspěvky: 436
Registrován: 14 dub 2005, 02:00

#6 Příspěvek od yakl »

Dnešné autá sú už prepchaté elektronikou, ale voľakedy získať signál pre otáčkomer u diesel-a sa inak nedalo, preto existoval taký alternátor!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#7 Příspěvek od rnbw »

Ale vo Favorite diesel nebol. A casto ani otackomer :D

Uživatelský avatar
nekmil
Příspěvky: 780
Registrován: 06 bře 2005, 01:00
Bydliště: Havířov

#8 Příspěvek od nekmil »

Potvrzuji, W=otáčkoměr

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#9 Příspěvek od EKKAR »

rnbw píše:Ale vo Favorite diesel nebol. A casto ani otackomer :D
Tam snad ani nešlo o diesel a možnost ho nainstalovat do kastle Fáva - spíš se jednalo o sérii alternátorů, která to napojení otáčkoměru na svorku W umožňovala a byly vyráběna i pro možné použití u ropáka. Jinak modernější dehťáky nemají otáčkoměr vyvedený z alťasu (to bývalo ještě před zavedením elektronických řídicích jednotek i do dehťáků), ale právě z ŘJ - ta svorka W se používala u mechanických vstřikovacích čerpadel bez špetky elekjtroniky. Jinak o tom, zda mělo Fávo otáčkoměr nebo hodiny rozhodovala úroveň výbavy - "chudší" měl hodiny, "luxusnější" měl otáčkoměr a ty "nej" měly znovu doplněné hodiny - samostatný modulek s LCD displejem a podsvitem zelenými LED na stropě uprostřed mezi slunečními clonami řidiče a spolujezdce. Felina potom dostala digitální LCD displeje přímo do palubní desky...
Jinak osobně jsem předělával palubovku starého Favorita s hodinami na "novější provedení" s otáčkoměrem - nebylo potřeba nic jiného, než natáhnout stíněný kabel od primáru zapalovací cívky, napájení se dalo vzít z bodů, ze kterých byly původně napájené hodiny, takže základní deska palubovky se upravovat nemusela, jen se doplnila jedna dutinka do konektoru (s tím signálem od cívky - spoj na DPS palubovky už je). A samozřejmě se vyhodily původní analogové elektrické hodiny a nahradily se stejně velkým otáčkoměrem, získaným z vrakáče.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rolandt
Příspěvky: 134
Registrován: 11 led 2009, 01:00
Bydliště: vychod slovenska

#10 Příspěvek od rolandt »

to W je skutocne vyvod pre otackomer, a ak mas podozrenie na regulator, tu som popisal postup testovania regleru.
http://majsterfiat.webovastranka.cz/fil ... latora.doc

Autoelektro
Příspěvky: 34
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Severni morava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Autoelektro »

A co Avie to neni ropak a ma otackomer ,
jinak ten vyvod W je vyvedeny budto stred uzlu civek starsi typy nebo jedna civka .

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

Autoelektro píše:A co Avie to neni ropak a ma otackomer ,
jinak ten vyvod W je vyvedeny budto stred uzlu civek starsi typy nebo jedna civka .
Ještě jsem neviděl Avii NEROPÁKA, věříš tomu? Ale zato jsem viděl ropácký motor z A-15(20) furgon namontovaný do sovětské Volgy - známých Leninových sání. Kupodivu seděly příruby i hadice, jen se muselo nalít jiné palivo... A ta svorka W je letitá věc - vždycky je to vývod jedné fáze ještě před diodou, právě kvůli otáčkoměru, kvůli ničemu jinému se W nevyvádělo. Střed vinutí je snad vyveden vždycky, ne? Jak jinak by se z alťasu vyvedla kostra...?
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rolandt
Příspěvky: 134
Registrován: 11 led 2009, 01:00
Bydliště: vychod slovenska

#13 Příspěvek od rolandt »

kostra je vyvedena az po usmerneni, ten stred nieje kostra.
moze byt vyvedeny a nemusi, a ani nieje vzdy vyvedeny.

tyristor

#14 Příspěvek od tyristor »

Aký je rozdiel medzi 9 a 10 diódovým alternátorom? Èo funguje inak a aké to má výhody/nevýhody?

Uživatelský avatar
Mendor
Příspěvky: 223
Registrován: 16 dub 2008, 02:00
Bydliště: Kladno

#15 Příspěvek od Mendor »

Když vezmu že alternátor je vlastně třífázový generátor s usměrňovačem, tak k základní funkci je potřeba šest diod. Ty navíc jsou pouze pomocné, takže jestli jich je tam 9 nebo 10 je jedno. Třeba první autobus Karosa jich měl v altíku 16, 12 x výkonové, 3 pro pomocné napětí a 1 ochranou.
rolandt píše:... moze byt vyvedeny a nemusi, a ani nieje vzdy vyvedeny.
U alternátorů pro náklaďáky 28V 24A byl vyveden vždy, spínal relé které zhasínalo kontrolku dobíjení.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“