alternátor
Moderátor: Moderátoři
- Zdenda52120
- Příspěvky: 7
- Registrován: 29 lis 2006, 01:00
- Kontaktovat uživatele:
alternátor
Mam alternátor výroby PAL Kroměříž , ti jej však v katalogu nemají alternátor slouží OK ale má jednu svorku navíc a stále nemohu zjistit k čemu ta svorky slouží i když podle vstupního kontaktu to vypadá na hodně ampér.Sháním proto alespoin schema tohoto alternátoru.Je to 12V/70A alternátor s označením 443-113-518-632, může mi někdo pomoci ?
Alternátor je zapojen ve Favoritu a stav je takový, že :na volnoběh kontrolka svítí, při zvednutí otáček asi na 1500 kontrolka zhasne, při dalším zvýšení otáček se rozsvítí ale voltmetr připojený na poly baterie ukazuje asi 14,2 ,tedy že je nabíjena , ale zapnu-li třeba světlomety jas kontrolky se nesníží ale zvýší a tak co dál ? vysvětlení jsem od nikoho nezískal ani od autoelektrikářú takže snad jedině schema a přemášlet k čemu vývod označený W vlastně je !
Zdeněk
Alternátor je zapojen ve Favoritu a stav je takový, že :na volnoběh kontrolka svítí, při zvednutí otáček asi na 1500 kontrolka zhasne, při dalším zvýšení otáček se rozsvítí ale voltmetr připojený na poly baterie ukazuje asi 14,2 ,tedy že je nabíjena , ale zapnu-li třeba světlomety jas kontrolky se nesníží ale zvýší a tak co dál ? vysvětlení jsem od nikoho nezískal ani od autoelektrikářú takže snad jedině schema a přemášlet k čemu vývod označený W vlastně je !
Zdeněk
Zdárec,
něco jsem našel, ale zmínka o svorce "W" nikde.
Schema - viz obr. A pár info. ohledně altíku ve Fáčku:
http://www.skodafavorit.cz/index.php?sh ... sub_id=151
... jo a popis altíků (nejen) u Fáčka:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380
něco jsem našel, ale zmínka o svorce "W" nikde.
Schema - viz obr. A pár info. ohledně altíku ve Fáčku:
http://www.skodafavorit.cz/index.php?sh ... sub_id=151
... jo a popis altíků (nejen) u Fáčka:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380
- Přílohy
-
- alternator.jpg
- (37.21 KiB) Staženo 1334 x
-- Gepard --
Do roku 1994 se tento altík montoval do Favoritů i Formanů, viz katalog PAL http://www.magneton.cz/cz/katalog/vyrob ... id=9516662 .
Ptej se na jednotlivé ekvivalenty i pod čísly jiných firem.
Ptej se na jednotlivé ekvivalenty i pod čísly jiných firem.
Tá svorka W bude asi kontrolná, vzhľadom k moderným vozidlám s riadiacou jednotkou, mala by to byť informácia o funkčnosti alternátoru.
Tvoj problém s kontrolkou bude spôsobený asi regulátorom, ktorý je v týchto alternátoroch vstavaný. Treba najprv ale skontrolovať zapojenie celého obvodu alternátora (kontaky, na kostru.....) potom by som skúsil vymeniť regulátor.
Tvoj problém s kontrolkou bude spôsobený asi regulátorom, ktorý je v týchto alternátoroch vstavaný. Treba najprv ale skontrolovať zapojenie celého obvodu alternátora (kontaky, na kostru.....) potom by som skúsil vymeniť regulátor.
Tam snad ani nešlo o diesel a možnost ho nainstalovat do kastle Fáva - spíš se jednalo o sérii alternátorů, která to napojení otáčkoměru na svorku W umožňovala a byly vyráběna i pro možné použití u ropáka. Jinak modernější dehťáky nemají otáčkoměr vyvedený z alťasu (to bývalo ještě před zavedením elektronických řídicích jednotek i do dehťáků), ale právě z ŘJ - ta svorka W se používala u mechanických vstřikovacích čerpadel bez špetky elekjtroniky. Jinak o tom, zda mělo Fávo otáčkoměr nebo hodiny rozhodovala úroveň výbavy - "chudší" měl hodiny, "luxusnější" měl otáčkoměr a ty "nej" měly znovu doplněné hodiny - samostatný modulek s LCD displejem a podsvitem zelenými LED na stropě uprostřed mezi slunečními clonami řidiče a spolujezdce. Felina potom dostala digitální LCD displeje přímo do palubní desky...rnbw píše:Ale vo Favorite diesel nebol. A casto ani otackomer
Jinak osobně jsem předělával palubovku starého Favorita s hodinami na "novější provedení" s otáčkoměrem - nebylo potřeba nic jiného, než natáhnout stíněný kabel od primáru zapalovací cívky, napájení se dalo vzít z bodů, ze kterých byly původně napájené hodiny, takže základní deska palubovky se upravovat nemusela, jen se doplnila jedna dutinka do konektoru (s tím signálem od cívky - spoj na DPS palubovky už je). A samozřejmě se vyhodily původní analogové elektrické hodiny a nahradily se stejně velkým otáčkoměrem, získaným z vrakáče.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
to W je skutocne vyvod pre otackomer, a ak mas podozrenie na regulator, tu som popisal postup testovania regleru.
http://majsterfiat.webovastranka.cz/fil ... latora.doc
http://majsterfiat.webovastranka.cz/fil ... latora.doc
-
- Příspěvky: 34
- Registrován: 10 zář 2004, 02:00
- Bydliště: Severni morava
- Kontaktovat uživatele:
Ještě jsem neviděl Avii NEROPÁKA, věříš tomu? Ale zato jsem viděl ropácký motor z A-15(20) furgon namontovaný do sovětské Volgy - známých Leninových sání. Kupodivu seděly příruby i hadice, jen se muselo nalít jiné palivo... A ta svorka W je letitá věc - vždycky je to vývod jedné fáze ještě před diodou, právě kvůli otáčkoměru, kvůli ničemu jinému se W nevyvádělo. Střed vinutí je snad vyveden vždycky, ne? Jak jinak by se z alťasu vyvedla kostra...?Autoelektro píše:A co Avie to neni ropak a ma otackomer ,
jinak ten vyvod W je vyvedeny budto stred uzlu civek starsi typy nebo jedna civka .
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Když vezmu že alternátor je vlastně třífázový generátor s usměrňovačem, tak k základní funkci je potřeba šest diod. Ty navíc jsou pouze pomocné, takže jestli jich je tam 9 nebo 10 je jedno. Třeba první autobus Karosa jich měl v altíku 16, 12 x výkonové, 3 pro pomocné napětí a 1 ochranou.
U alternátorů pro náklaďáky 28V 24A byl vyveden vždy, spínal relé které zhasínalo kontrolku dobíjení.rolandt píše:... moze byt vyvedeny a nemusi, a ani nieje vzdy vyvedeny.