Přepínač stop B-115
Moderátor: Moderátoři
Přepínač stop B-115
Zdravím!
Známému na B-115ce dělá problémy přepínač stop, prý je to docela častý problém těhle typů, je problém to opravit? Popř. nevíte, kde sehnat náhradu za přepínač? Díky za odpovědi!
Známému na B-115ce dělá problémy přepínač stop, prý je to docela častý problém těhle typů, je problém to opravit? Popř. nevíte, kde sehnat náhradu za přepínač? Díky za odpovědi!
Hupni na druhou stranu tohoto fora, jmenuje se to jen B116. Nechci říct, že jsem to spravil, protože celkem věřím EKKARovi, ale zatím to jede jako fík. Bývám služebně pryč, tak to týden stojí a o víkend to vždy prubnu a...nechci to zakřiknout.
Dále Ti tu radili Compo, už je na nové adrese na Koněvově 132(Ohrada), www.icompo.cz , nabízej tam podobné mrchy, ale nevím zda to je přesně ono. Musíš pojmenovat ten typ!
U těch dnešních "Hadexů" atp.na ně nesmíš mluvit jazykem jako před 20 lety v prodejnách Tesla. Chci přepnač na B115 je pro ně už bohužel čínština - vlastní zkušenost.
Tak hodně zdaru
Dále Ti tu radili Compo, už je na nové adrese na Koněvově 132(Ohrada), www.icompo.cz , nabízej tam podobné mrchy, ale nevím zda to je přesně ono. Musíš pojmenovat ten typ!
U těch dnešních "Hadexů" atp.na ně nesmíš mluvit jazykem jako před 20 lety v prodejnách Tesla. Chci přepnač na B115 je pro ně už bohužel čínština - vlastní zkušenost.
Tak hodně zdaru
Naposledy upravil(a) kosmit dne 21 led 2009, 08:33, celkem upraveno 1 x.
Asi tak před šesti lety jsem se už opravdu nasral na jednu CM160, kterou musím občas používat. Vyletoval jsem přepínač ven, hned za krčkem vrtnul 1mm dírku, za prdelkou druhou dírku a celý ho prolil starým dobrým modrým Kontoxem 5, co se do něj vešlo. A nezdá se, že by to bylo dočasné řešení, funguje to i dnes a bez chrastění.
Celý problém tkví zřejmě v tom, že přepínače TS121 používané v sériovce neměly pozlacené kontakty a rotor byl namazán zřejmě nekvalitní kontaktní vazelínou, která po čase způsobila oxidaci postříbřených kontaktů.
Je tedy zřejmě žádoucí ten bordel vyplavit ven, Kontox se postaral o odstranění sirníků stříbra a k úplné dokonalosti by chybělo už jen vplavit do přepínače ještě trochu Kontoxu 10 /červeného/, který by celé dílo zakonzervoval.
Ale pozor, vrtat je třeba jen do hloubky asi 1,5mm, jinak nevratně poškodíte rotor. Já to napřed zkoušel na jednom podobném, ale už bezcenném přepínači, napřed jsem vrtnul, pak jsem zjistil, že to zajelo do rotoru a následně jsem zkušební přepínač rozebral, abych zjistil, kde a jak hluboko můžu.
Celý problém tkví zřejmě v tom, že přepínače TS121 používané v sériovce neměly pozlacené kontakty a rotor byl namazán zřejmě nekvalitní kontaktní vazelínou, která po čase způsobila oxidaci postříbřených kontaktů.
Je tedy zřejmě žádoucí ten bordel vyplavit ven, Kontox se postaral o odstranění sirníků stříbra a k úplné dokonalosti by chybělo už jen vplavit do přepínače ještě trochu Kontoxu 10 /červeného/, který by celé dílo zakonzervoval.
Ale pozor, vrtat je třeba jen do hloubky asi 1,5mm, jinak nevratně poškodíte rotor. Já to napřed zkoušel na jednom podobném, ale už bezcenném přepínači, napřed jsem vrtnul, pak jsem zjistil, že to zajelo do rotoru a následně jsem zkušební přepínač rozebral, abych zjistil, kde a jak hluboko můžu.
Jak napsal předřečník, je to asi nejjednodušší metoda. Před dávnými lety, kdy se tyto mgf ještě hojně vyskytovaly v užívání, jsem jeden tento vyřazený přepinač rozebral abych zjistil, kde je možné vrtat dírky. Nakonec jsem dospěl tamtéž jako kolega, to znamená aniž bych přepínač demontoval z desky pl. spojů vyvrtal jsem první dírku kousek od začátku, druhou dírku jsem nevrtal na konci, ale těsně za druhou polovinou přepínače. Troška kontaktolu vždy zapůsobila zázračně (pouze se mírně ztratila kluznost), ale nebylo nutno vyletovávat to množství nožiček.