ukazovateľ paliva
Moderátor: Moderátoři
ukazovateľ paliva
Mal by som prosbu. Chcel by som prerobiť kontrolku na palivomeri signalizujúcu nedostatok paliva/ to nepríjemné svetielko pri palivomeri/ Chcel by som aby svetielko pri dosiahnutí určitej hodnoty odporu začalo najprv blikať a pri zvačšujúcom sa odpore, tj pri dalšom ubytku pohonnnej hmoty v nádrži sa trvale rozvietilo. Jednoducho a v skratke, začína dochádzař benzín kontrolka začína blikať po ďalšom úbytku prestane blikať a začne trvalo svietiť. DAKUJEM.
- Přílohy
-
- palivomer.JPG
- (90.96 KiB) Staženo 120 x
Před nějakým časem se zde hodně hovořilo o komparátorech , byly použity k indikaci špiček . Ale důležité bylo , že byly na dvě úrovně . Takže snímat to napětí z běžce potenciometru a při sepnutí toho komparátoru pro vyšší hladinu dát samoblik LEDku . Ta zůstane na plošňáku a v serii za ní zapojit tu LED , co bude na přístrojovce , za ní bude odpor k - potenciálu . Např. No a výstup toho komparátoru s nižší hladinou bude připojen hned na LEDku , co je na přístrojovce . Takže ten samoblik bude mezi výstupy osou komparátorů .
Napřed si ale zkus samoblikající LEDku dát do palubky a nech ji blikat jen tak. Zjistíš, že lepší by bylo, zapojit je opačně - napřed jen svítí a pak nepříjemně bliká. To blikání je skutečně otravné, tak by spíš mělo indikovat až kritický stav.
Na druhou stranu - mám Swifta a v něm nikdy žádná kontrolka nebyla, ale měřák má dost přesný, tak mi tam ani nechybí. V traboši stačil ventil na rezervu, ve staré řadě Škoda 440, 445, 450 (Spartak, Octavia, Felicia) také kontrolka nebyla, takže možná jde jen o zvyk. Ale fakt je, že v sedmdesátých letech se vzdálenosti mezi benzínkami nějak zvětšily a hladové oko získalo na významu. Dnes už máš benzínku na každém rohu...
Na druhou stranu - mám Swifta a v něm nikdy žádná kontrolka nebyla, ale měřák má dost přesný, tak mi tam ani nechybí. V traboši stačil ventil na rezervu, ve staré řadě Škoda 440, 445, 450 (Spartak, Octavia, Felicia) také kontrolka nebyla, takže možná jde jen o zvyk. Ale fakt je, že v sedmdesátých letech se vzdálenosti mezi benzínkami nějak zvětšily a hladové oko získalo na významu. Dnes už máš benzínku na každém rohu...
Přesně takhle mi to chodilo ve Š120. Tam se dioda spínala přes kontakt v plováku. Když docházel benzín tak jak při jízdě šplouchal, kontakt občas sepnul a dioda tu a tam blikla. Jak hladina klesala, frekvence i trvání rozsvícení se zvětšovaly, pak dioda trvale svítila a občas zhasla, to jsem věděl že tam ještě nějaký benzím šplouchne a když už jen svítila tak byl nejvyšší čas zajet k pumpě. Asi máte jiný systém.