Bodovka

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
nxn
Příspěvky: 659
Registrován: 18 dub 2007, 02:00
Bydliště: Turnov

Bodovka

#1 Příspěvek od nxn »

Zdravim tak jsem dneska přišel ke svému luxusnímu vozu Škoda 120L a koukám u spolujezce mokrej koberec tak důmám jak je to možný...posléze ho odhrnu a skrz podlahu u podběhu koukám na asfalt díra asi 3cm okolo...tak si říkám že by stím chtělo něco udělat...no tak si to jen tak rozmejšlim že by stačilo to schnilý odříznout...navařit autogenem novej plech a v tom lemu to sbodovat...no s autogenem by problém nebyl ale bodovku nemam a tak jsem koukal po bodovkách všechny nehorázně drahý...tak už jsem hledal samodomo a našel jsem pár konstrukcí s převinutým motem a zarazila mě jedna věc že to trafo bude tvrdý a v konstrukcích se stím vůbec nezabívají.A když s tím budu dělat delší dobu tak se mě primár odporoučí a to nemluvím o tom co na to bude říkat jistič...nechtělo by do primáru dát odpor ?A neví někdo kolik má být Uo a za další jaký je potřebný proud na spečení (provaření) 2 plechů síly 2mm ? ...díky
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Ty proudy pro 1 bod o průměru cca 2-2,5mm se počítají proudy v řádu desítek až stovek A, doba trvání desetiny sekundy - dělá se to počítáním půlvln, vpustěných do primáru trafa tyristorem.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#3 Příspěvek od Sandal »

A vyplatí se ti kvůli tomu stavět bodovku?Co takhle ten lem navrtat a tim autogenem ty dírky provařit?Jinak je lepší COčko.Pak to tak nehnije.
U bodovky se potkáš s problémem,a to s měděnejma hrotama.Brzy se ti rozplácnou a nebude to provařovat.Je to tim že nebudou chlazený a změknou.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
nxn
Příspěvky: 659
Registrován: 18 dub 2007, 02:00
Bydliště: Turnov

#4 Příspěvek od nxn »

A nestačilo by to řídit jenom časem než pouštěním jednotlivích 1/2 period to by znamenalo 100 pulzů/1s na řídící elektrodu tyristoru a komparátorem spínat když je sinusovka v 0...je to složitější....ale teď nastává otázka co by to dělalo za bordel to spínat jenom v čase....?A jen tak podotýkám mikroprocesory jsou pro mě španělská vesnice
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#5 Příspěvek od Crifodo »

Laminovací pryskyřice a skelná tkanina, bodovku si nech na účelnější práce.

Uživatelský avatar
nxn
Příspěvky: 659
Registrován: 18 dub 2007, 02:00
Bydliště: Turnov

#6 Příspěvek od nxn »

To je drahý...ono i ty prahy by chtěly vyměnit hevér zalézá vesele dovnitř...tak by se ta bodovka docela hodila...myslím že těm prahům už nepomůže ani svěcená voda...a víc věcí na autě vypadá podobně a do šrotu moje vozítko dávat nebudu.. :wink:
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''

Uživatelský avatar
stepa
Příspěvky: 4669
Registrován: 05 led 2007, 01:00
Bydliště: poblíž HK
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od stepa »

Nebude levnejsi koupit jiny auto, nez cpat penize do tehle prohnile stvury? :)
...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#8 Příspěvek od Atlan »

NO bodovku som si spravil.... lezi zaviata prachom .... podol som par spojov.

Ak by si chcel bodovat nieco na aute pocitam vela zvarov za kratky cas...tak chladenia vinutia napr olejom + chladic k tomu a to nehovorim o hrotoch na bodovke tie sa tiz zahrievaju.

CHce to nenormalne prudy na boddovanie a 2mm + 2mm je hoooooooooooooooodne.

TEn lem som videl robeny CO ckou .. male bodky zvaru na hrane.....

Uživatelský avatar
Maskot
Příspěvky: 1772
Registrován: 19 lis 2004, 01:00
Bydliště: Wien

#9 Příspěvek od Maskot »

stepa píše:Nebude levnejsi koupit jiny auto, nez cpat penize do tehle prohnile stvury? :)
Tohle je reseni jiste rychlejsi a mene pracne,120 dnes bude jiste stat mene nez bodovacka. :)

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#10 Příspěvek od Crifodo »

když jsme u těch plechovek, viděli jste tohle?

člověk z toho má až divnej pocit.
Včetně diskuse :twisted:

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#11 Příspěvek od BOBOBO »

Bodovku bych Ti vůbec nedoporučoval . Kromě toho moc proudu potřebuješ mít taky "dobrý" kontakt mezi bodovanými díly . Prostě pro zer absolutně nevyhovující , nehledě na to , že potřebuješ vařit " na plocho" a tam se nechytáš vůbec . COčko je dobrý , ale stejně musíš místa svarů obrousit do skoro čistého stavu kovového povrchu . COčko má dvě základní výhody proti autogenu . Sváříš jen v Tebou přesně určenou chvíli a dobu sváru . Dají se tak zaflikovat díry i na velmi problematickém (prožraném) okolí , které by jsi ani autogenem nedokázal svařit . A proti autogenu vskutku svar a hlavně přilehlá místa méně korodují . Autogen je zas nedostižný v tom , že mu do určité míry nevadí znečištění povrchů , ani nátěr . Sám lepím jezdící autovraky COčkem .

Uživatelský avatar
michalnb
Příspěvky: 537
Registrován: 27 pro 2008, 01:00
Bydliště: SR
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od michalnb »

Crifodo píše:když jsme u těch plechovek, viděli jste tohle?
člověk z toho má až divnej pocit.
Včetně diskuse :twisted:
Pekné kúsky, zvlášť sa mi zapáčila 720 AD-3. Pripadá mi to zpredu niečo medzi 120LS/GLS a staršími typmi BMW(aspoň na fotke to vyzerá pekne široké). Ak to má zadok aspoň ako ten prototyp ID tak by to stálo za vyskúšanie. Povedal by som že to vyzerá lepšie ako T613-1.
Pridávam nejaký ten odkaz:
http://bmwfanda.szm.sk/history/1969/0404_832.jpg
http://ned.ronet.ru/0/Skoda%20120%20LS%20(1976-83).jpg
:pc:
Cahnov axióm: "Zlyhali všetky pokusy, je načase prečítať si návod.''

Uživatelský avatar
nxn
Příspěvky: 659
Registrován: 18 dub 2007, 02:00
Bydliště: Turnov

#13 Příspěvek od nxn »

No to by bylo určitě rychlejší koupit jiný ale tohle je můj miláček...a taky do něj budu cpát motor Felicia 1,3 4bod....to bude síla na dálnici :D ...jinak tak kastle je dost sežraná...jediný co nehnije jsou skla :lol: :lol: :lol: ...ale mohli by jste napsat něco k tématu... :wink:
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''

Uživatelský avatar
zdenoeddie
Příspěvky: 2411
Registrován: 31 říj 2007, 01:00
Bydliště: uz len Presov :)
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od zdenoeddie »

nxn píše:No to by bylo určitě rychlejší koupit jiný ale tohle je můj miláček...a taky do něj budu cpát motor Felicia 1,3 4bod....to bude síla na dálnici :D ...jinak tak kastle je dost sežraná...jediný co nehnije jsou skla :lol: :lol: :lol: ...ale mohli by jste napsat něco k tématu... :wink:
z felicie agregat do MB? :roll:
uz len papierovo sa mi zda ze sa to neda, a nebojis sa, ze Ti ostane len volant v ruke? :lol:

Uživatelský avatar
nxn
Příspěvky: 659
Registrován: 18 dub 2007, 02:00
Bydliště: Turnov

#15 Příspěvek od nxn »

No s papírama si zase tak hlavu nelámu už těď tam je motor z jiný 120 horší bude až příjde technická...no a s tim volantem to se až zas tak nebojim...no ale to bude sranda až auťáky bude předjíždět stodváca
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“