Autorádiomgf SONY XR-CA370

Opravy a závady na MG, RMGF, CD, zesilovačů, receiverů, reprosoustav

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
stefan31
Příspěvky: 1195
Registrován: 17 čer 2004, 02:00

Autorádiomgf SONY XR-CA370

#1 Příspěvek od stefan31 »

Zdravím všetkých,

Toto autorádio zakaždým odpáli po nejakej dobe/2-3 dni/ všetky reproduktory - koncový stupeò je TDA 7386 - nemá prosím niekto s týmto koncovým stupòom podobné skúsenosti, alebo schému z tohto typu rádia?
/Alebo rovno vymeni￾ TDA7386?/.
Ïakujem.


PRESUNUTE...tento prispevok nepatri do odblokovania.
Raptor181

Uživatelský avatar
jezevec
Hlavní moderátor
Hlavní moderátor
Příspěvky: 5414
Registrován: 13 čer 2004, 02:00
Bydliště: Břeclavsko
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od jezevec »

Pokud máš dostatečně dimenzovaný repráky, tak asi nic jiného než TDA to dělat nebude. Pro jistotu bych vyměnil elyty kolem, možná se rozkmitává.

Uživatelský avatar
stefan31
Příspěvky: 1195
Registrován: 17 čer 2004, 02:00

#3 Příspěvek od stefan31 »

Elyt je tam jeden - 47mikro a ten je v poriadku/merané ESR/, a 3G3 pri napájaní celého autorádia - tiež v poriadku.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

ochrany

#4 Příspěvek od Hill »

Podle údajů výrobce v katalogovém listu má tento koncák 4x45W max, 4x40W podle normy EIAJ (signál oříznutý do obdélníku), 4x28W sinus při 14,4V a zkreslení do 10%, při 13,2V (plně nabitý akumulátor bez dobíjení) pak má 4x24W sinus při zkreslení do 10%. To by středně slušné autoreproduktory měly vydržet. Pamatuj ale na to, že při hlasitosti, kterou normálně lze v autě vydržet, dává ten zesilovač 4x8W, přidáš-li hloubky o 6 dB, cpeš do reproduktorů maximální výkon prakticky trvale. A, je-li na nich napsáno 40W, znamená to výkon krátkodobý, bez poškození snesou dlouhodobě tak čtvrtinu.

Tenhle koncák má mimo jiné ochranu proti zkratu kteréhokoliv výstupního pinu na kostru, napájecímu napětí i mezi sebou navzájem - ta ochrana ale počítá s tím, že k tomu zkratu dojde mezi výstupy k jednomu reproduktoru. Jestli se ti vyskytne zkrat mezi dvěma vodiči, z nichž každý patří k jinému reproduktoru, stává se, že výstupy zblbnou a sklopí na pár milisekund jeden k nule, druhý na plus, než zareaguje ochrana. Tak není vyloučené, že při zkratu některého výstupu na kostru udělá totéž, než zaberou ochrany (v takovém případě vypíná podstatně rychleji, pokud elektrolyty kolem IO nemají svod). Zkontroluj si kabeláž, možná v ní ten zkrat najdeš. A taky se podívej na elektrolyty ve vývodech 4, 16 a 22 - taky se na neočekávaných stavech můžou podepsat).

Uživatelský avatar
stefan31
Příspěvky: 1195
Registrován: 17 čer 2004, 02:00

#5 Příspěvek od stefan31 »

Len pre doplnenie: po konzultácii s majite¾om autorádia:
- rádio montované do automobilu Hyundai v ofic. servise
- po prejavení chyby odpálil všetkých 8 reproduktorov
- rádio bolo preložené do iného auta na skúšku, kde do cca 10 min.odpálil všetky pripojené repro, aj pri normálnej hlasitosti
- rádio bolo skúšané mimo auta a odpálilo reproduktory
To¾ko z vyjadrenia majite¾a, a èo sa týka kondenzátorov na vývodoch- okrem elytu na vývode è.10 som ostatné nemeral, sú SMD a napr.zapojenie na vývode è.16 je trochu ináè , ako v dokumentácii výrobcu.
Je objednaný nový I.O. / so súhlasom majite¾a/a pred jeho zapojením si zmeriam ten zbytok kondenzátorov dookola a pripojíme na osciloskop - a možno budeme múdrejší.
Pravda však je, že s tichším posluchom to v tomto prípade nemá ve¾a spoloèné............

Uživatelský avatar
Mirda
Příspěvky: 597
Registrován: 14 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Vysočina

A co spotřeba

#6 Příspěvek od Mirda »

Kolik to odebírá ampér z aku?

Uživatelský avatar
stefan31
Příspěvky: 1195
Registrován: 17 čer 2004, 02:00

#7 Příspěvek od stefan31 »

Už je tam nový TDA, po pripojení na reg.zdroj odber cca 0,6A bez zadných repro a pri prijate¾nej hlasitos￾i / už si nepamätám na èíselnú hodnotu z display-a/,asi 2 hodiny test, rádio "odišlo" k namontovaniu do auta mimo Slovenska, a èi ešte fungaè - to zatia¾ neviem. Takže nebolo možné ani skontrolova￾ rozvody v aute.

Odpovědět

Zpět na „Audiotechnika“