Měnič z 12v na 1.5v

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ZBlok
Příspěvky: 3
Registrován: 05 kvě 2009, 02:00

Měnič z 12v na 1.5v

#1 Příspěvek od ZBlok »

Zdravím.....

Mám v autě, teploměr z hodinama....a napájí se to tužkovou baterkou typu AAA.....potřeboval bych nějaký návod nebo schéma, nějakého měniče z "autobaterie 12V na 1.5v".....tak aby se teploměr nezničil.....

když teploměr přilepím na nějaké místo...tak se pak baterka blbě vymněnuje......

Uživatelský avatar
taz
Příspěvky: 312
Registrován: 16 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od taz »

Při tak malém odběru by mněla stačit odpor a zenerka.

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#3 Příspěvek od breta1 »

Nebo LM317, na 1,25V to pojede.

Uživatelský avatar
jave
Příspěvky: 1602
Registrován: 26 lis 2005, 01:00
Bydliště: jizni cechy

#4 Příspěvek od jave »

Nebo 7805 a na strednim vyvodu trimr proti zemi. Je to osvedcene
Radu dá ti každý dobrý přítel, ale málo který dá ti mouky pytel !!!

Uživatelský avatar
ZBlok
Příspěvky: 3
Registrován: 05 kvě 2009, 02:00

#5 Příspěvek od ZBlok »

Problém je ten že u auta při volnoběhu to má napětí asi 12.45v a pod plynem to má až 14.45.... někdy to vyleze až přes 15V ......tak to bude chtít nějaký automat.....aby to napětí hlídal sám....a taky aby ten proud nebyl moc veliký.....

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#6 Příspěvek od rnbw »

Vsak prave na to sluzi stabilizator. Len aby sa ti neprerazil pri nejakej spicke.

Uživatelský avatar
ZBlok
Příspěvky: 3
Registrován: 05 kvě 2009, 02:00

#7 Příspěvek od ZBlok »

Ten teploměr je napájenej z jedné tužkové baterie AAA.....a pak je tam ještě podsvícení displeje a to je napájeno ze zásuvky zapalovače.....tak jsem myslel že bych to nějak udělal......změřím to kolik je tam napětí a uvidí jestli by to šlo nějak napojit.......

Uživatelský avatar
taz
Příspěvky: 312
Registrován: 16 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava

#8 Příspěvek od taz »

Tak použij jednu LM317 v katalogovém zapojení, nastav na ni 1,5V a při tak malém proudu to asi ani nebude potřebovat chladič.

Uživatelský avatar
Haty
Příspěvky: 86
Registrován: 04 led 2009, 01:00
Bydliště: Chrastava (u Liberce)

#9 Příspěvek od Haty »

Zjisti, jestli můžeš galvanicky spojit elektroniku teploměru a podsvícení displeje. ?proč to neudělal výrobce?
Jestli ano, pak přes vhodný odpor a diodu napájet AAA akumulátor.
Jesli ne, pak střídač - trafo.......
Haty

Uživatelský avatar
Davidus
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2439
Registrován: 01 čer 2005, 02:00

#10 Příspěvek od Davidus »

2 Si diody seriově v propustným směru a nad to odpůrek, ten odběr bude mizivej. V autě mužou být kdejaký špičky který stabilizátory oddělaj

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#11 Příspěvek od EKKAR »

Tyhle věci řešívám standartním zapojením 7812 (7808 nebo klidně i 7805) s ochrannou diodou na vstupu (při normálním provozu je pólovaná opačně, žere jen záporné špičky). Někdy používám 18V zenerku, ale podle mých zkušeností obyčejná rychlá dioda stačí. K napájení samotné elektroniky toho teploměru stačí místo zenerky použít červenou LEDku, která v propustném směru má napětí kolem 1,5 - 1,6V. Ten 12V (8V nebo 5V) stabilík krmí přímo jen podsvit, napájení LED a tím i elektroniky je odbočeno přes odpor a "stabilizováno" právě tou LEDkou ve funkci zenerky.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“