spínání při xxx proudu

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Floppy
Příspěvky: 23
Registrován: 12 črc 2008, 02:00

spínání při xxx proudu

#1 Příspěvek od Floppy »

Hledal jsem všechno možný na netu, ale nikde jsem to nenašel. Jakým způsobem by se dalo zajistit, aby když motůrek odebírá nějakej větší proud než za normálních okolností, seplo relé a tím motůrek odpojelo?
Nejsem žádnej elektronik abych to sám vyřešil, ale napadlo mi relátko spínat tyristorem a před Gate dát vhodnej odpor.
Ale řikam že nejsem elektronik jak vy :wink: takže by se mi hodila každá rada. Díky

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#2 Příspěvek od breta1 »

Nejlépe tento proud vyhodnotit - sejmout úbytek napětí na odporu, diodě, použít magnetický obvod, Hall efekt atd. atd.
Možnosti hodně, vstupních informací málo.

Uživatelský avatar
Floppy
Příspěvky: 23
Registrován: 12 črc 2008, 02:00

#3 Příspěvek od Floppy »

nevim co všechno za informace bych měl dodat :) Bylo by to na el. otevírání oken do auta, aby když to dojede dolu a bude blbec držet knoflík, aby se motor odepnul

Uživatelský avatar
proel64
Příspěvky: 464
Registrován: 28 led 2007, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od proel64 »

Nebolo by jednoduchsie to riesit klasicky dorazovimi spinacmi....

Uživatelský avatar
Maskot
Příspěvky: 1772
Registrován: 19 lis 2004, 01:00
Bydliště: Wien

#5 Příspěvek od Maskot »

proel64 píše:Nebolo by jednoduchsie to riesit klasicky dorazovimi spinacmi....
Ono to hlidani proudu ma do sebe vic,doraz pri zavreni neresi treba zapomenutou ruku v okne :D

Uživatelský avatar
Floppy
Příspěvky: 23
Registrován: 12 črc 2008, 02:00

#6 Příspěvek od Floppy »

ve dveřích chci mít co nejmíň takovejhle věciček, hlavně kvůli hudbě. Na trhu je sice dojezd oken při zamčení, ale jde mi o to, když někdo bude držet knoflík 10minut aby se ten motor neodpálil

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#7 Příspěvek od Bernard »

Floppy píše:.... relátko spínat tyristorem a před Gate dát vhodnej odpor....
To by snad celkem šlo, jen ten odpor mezi gate a katodu tyristoru. A smířit se s úbytkem napětí asi 1 V pro sepnutí. A možná paralelně nějaký elyt, aby to nevypnula špička hned při zapnutí.

Uživatelský avatar
Floppy
Příspěvky: 23
Registrován: 12 črc 2008, 02:00

#8 Příspěvek od Floppy »

úbytek by ani tak nevadil, když to bude spínat relé, pokud se nemýlim ne ?
Nenahodil byste někdo nějaký rozumný zapojení?

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#9 Příspěvek od Bernard »

On ten úbytek bude chybět tomu motorku. Ale tím, že je to do auta, je možná rozsah teplot větší problém, to napětí katoda-gate se dost mění, u řady KT50x asi 0,5 až 0,8 V při -30 až 60°C. Jaký je provozní proud a js. odpor toho motorku?

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od ZdenekHQ »

Už to téma tady bylo.

Není lepší snímat, jestli se motor točí ?
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Floppy
Příspěvky: 23
Registrován: 12 črc 2008, 02:00

#11 Příspěvek od Floppy »

a jak sejmu se si se točí, když mi z toho čumí 2 dráty od napájení.
-proud jsem na tom neměřil ani jsem ho nikde nenašel napsanej

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#12 Příspěvek od Bernard »

Někde mám takový motorek od VW, zítra se pokusím ho najít a změřit.

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#13 Příspěvek od Bernard »

Podařilo se, našel jsem a změřil. Při 12V to bere 1,6 A, takže v provozu asi do 2 A, a odpor to má 1,6 ohm, zkratový proud tedy víc než 7 A. Tak pro tyto parametry je přiložené ideové schémátko.
Přílohy
El-okno-sch.jpg
(15.25 KiB) Staženo 82 x
El-okno.jpg
(17.88 KiB) Staženo 51 x

Uživatelský avatar
Floppy
Příspěvky: 23
Registrován: 12 črc 2008, 02:00

#14 Příspěvek od Floppy »

a vysvětlil bys to ještě? Já tomu zase tak nerozumim :) dík

Uživatelský avatar
Bernard
Příspěvky: 3614
Registrován: 27 kvě 2005, 02:00

#15 Příspěvek od Bernard »

No vždyť je to ten tvůj nápad, se kterým si založil vlákno. Jenom to není jen na otevření okna, ale i na zavření, proto je tam možnost motor přepólovat. A ten přepínač má střední klidovou polohu, kdy je všechno rozpojeno, i ten tyristor se rozepne, pokud předtím sepnul. Ten velký kondenzátor by měl požrat špičku rozběhového proudu, a ten menší omezit jiskření kontaktu relé.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“