radar

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
FAtbluNT
Příspěvky: 14
Registrován: 05 lis 2005, 01:00

radar

#1 Příspěvek od FAtbluNT »

Zajimalo by me jestli nejde udelat nejakej rusic (oblbovac) dopplerovskych radaru co pouziva policie. Jede to tusim na 33GHz a meri to zmenu frekvence vyvolanou pohybem vozidla - neslo by vysilat z auta treba f o 10MHz nizsi (tj.32.99GHz :-)) ktera by na radaru ukazala neco mimo rozsah nebo tak neco (aby napr.auto fotak nespustil?)
Nejak nutne to nepotrebuju,beru to jenom jako tema na zamysleni

Uživatelský avatar
FERYACT
Příspěvky: 2285
Registrován: 20 dub 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

Radar

#2 Příspěvek od FERYACT »

Za druhé světové války shazovala letadla aluminiové proužky naladěné na
frekvenci nepřátelských radarů.Proužky částečně absorbovaly částečně
rozptýlily paprsek radaru a na obrazovkách radarů nebylo nic vidět.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Ty proužky byly laděny na vlnovou délku, a měly za úkol vytvořit svojí rezonancí na kmitočtu radarového vysílače mnohonásobné silné odrazy a tím překrýt odrazy od skutečných cílů = bombardérů, říkalo se tomu WINDOWS, česky OKNA, a znamenalo to otevřená okna v německé protivzdušné obraně, s MRKVOSOFTEM to ještě nemělo co do činění... Aspoň víme, kde se BIG BILL inspiroval při rušení konkurence...

Uživatelský avatar
mirekv
Příspěvky: 23
Registrován: 07 zář 2005, 02:00

Re: radar

#4 Příspěvek od mirekv »

FAtbluNT píše:Zajimalo by me jestli nejde udelat nejakej rusic (oblbovac) dopplerovskych radaru co pouziva policie. Jede to tusim na 33GHz a meri to zmenu frekvence vyvolanou pohybem vozidla - neslo by vysilat z auta treba f o 10MHz nizsi (tj.32.99GHz :-)) ktera by na radaru ukazala neco mimo rozsah nebo tak neco (aby napr.auto fotak nespustil?)
Nejak nutne to nepotrebuju,beru to jenom jako tema na zamysleni
To asi těžko, to by už bylo vymyšlené. Navíc dnes se začínají používat nové metody.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#5 Příspěvek od Artaban001 »

Mám za to, že ty policejní radary (doppler systém) porovnávají frekvenci vysílaného a přijímaného signálu. To znamená, že by teoreticky stačilo vysílat nižší kmitočet, než vysílá radar. To by jsi musel ale znát docela přesně vysílací kmitočet a polohu radaru, aby jsi jeho odražený signál přebil svým a navíc by jsi musel přesně nastavit ten svůj kmitočet...
toto je čistě teoretická uvaha za předpokladu, že radar pracuje z cistou nepřerušovanou nosnou..

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Bohužel pro nás všechny přecházejí tito rušitelé poklidné dopravy ( PČR, Městští Příživníci atd) na modernější metodu - lidar. Měření je klasické pulsní, vyhodnocuje se doba letu impulsu vysílač - cíl - přijímač a rychlost vypočítává jednoduchá SW aplikace ze změny vzdálenosti v čase, a jako měřicí "médium" se používá infračervený laser s rozptylovou rotační clonou, aby nešlo odtínit odraz paprsku vhodně skloněnou čelní plochou. Jedinou výhodu pro nás řidiče proti dosavadním bradavičnatým autům tahle lehce přenosná technika má - nemá ráda mráz, už kolem 0°C přestává fungovat, takže ji zase potkáme až na jaře...

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“