Zajimalo by me jestli nejde udelat nejakej rusic (oblbovac) dopplerovskych radaru co pouziva policie. Jede to tusim na 33GHz a meri to zmenu frekvence vyvolanou pohybem vozidla - neslo by vysilat z auta treba f o 10MHz nizsi (tj.32.99GHz ) ktera by na radaru ukazala neco mimo rozsah nebo tak neco (aby napr.auto fotak nespustil?)
Nejak nutne to nepotrebuju,beru to jenom jako tema na zamysleni
radar
Moderátor: Moderátoři
Ty proužky byly laděny na vlnovou délku, a měly za úkol vytvořit svojí rezonancí na kmitočtu radarového vysílače mnohonásobné silné odrazy a tím překrýt odrazy od skutečných cílů = bombardérů, říkalo se tomu WINDOWS, česky OKNA, a znamenalo to otevřená okna v německé protivzdušné obraně, s MRKVOSOFTEM to ještě nemělo co do činění... Aspoň víme, kde se BIG BILL inspiroval při rušení konkurence...
Re: radar
To asi těžko, to by už bylo vymyšlené. Navíc dnes se začínají používat nové metody.FAtbluNT píše:Zajimalo by me jestli nejde udelat nejakej rusic (oblbovac) dopplerovskych radaru co pouziva policie. Jede to tusim na 33GHz a meri to zmenu frekvence vyvolanou pohybem vozidla - neslo by vysilat z auta treba f o 10MHz nizsi (tj.32.99GHz ) ktera by na radaru ukazala neco mimo rozsah nebo tak neco (aby napr.auto fotak nespustil?)
Nejak nutne to nepotrebuju,beru to jenom jako tema na zamysleni
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Mám za to, že ty policejní radary (doppler systém) porovnávají frekvenci vysílaného a přijímaného signálu. To znamená, že by teoreticky stačilo vysílat nižší kmitočet, než vysílá radar. To by jsi musel ale znát docela přesně vysílací kmitočet a polohu radaru, aby jsi jeho odražený signál přebil svým a navíc by jsi musel přesně nastavit ten svůj kmitočet...
toto je čistě teoretická uvaha za předpokladu, že radar pracuje z cistou nepřerušovanou nosnou..
toto je čistě teoretická uvaha za předpokladu, že radar pracuje z cistou nepřerušovanou nosnou..
Bohužel pro nás všechny přecházejí tito rušitelé poklidné dopravy ( PČR, Městští Příživníci atd) na modernější metodu - lidar. Měření je klasické pulsní, vyhodnocuje se doba letu impulsu vysílač - cíl - přijímač a rychlost vypočítává jednoduchá SW aplikace ze změny vzdálenosti v čase, a jako měřicí "médium" se používá infračervený laser s rozptylovou rotační clonou, aby nešlo odtínit odraz paprsku vhodně skloněnou čelní plochou. Jedinou výhodu pro nás řidiče proti dosavadním bradavičnatým autům tahle lehce přenosná technika má - nemá ráda mráz, už kolem 0°C přestává fungovat, takže ji zase potkáme až na jaře...