Dioda na prazdnu nádrž,kam ju pripojiť??

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Re5pekts
Příspěvky: 53
Registrován: 17 zář 2009, 02:00
Bydliště: Skalica
Kontaktovat uživatele:

Dioda na prazdnu nádrž,kam ju pripojiť??

#1 Příspěvek od Re5pekts »

Jeden problém sme úspešne vyriešili a za to VŠETKÝm ďakujem,a mám tu ďalšiu pikošku.Mám escorda a na palivovom budiku nieje svetlo prazdnej nadrže ako treba na felde.Chcel by som ho doplniť.Planujem tam diodu,klasika odpor z 12 na diodu,len neviem kam ju pripojiť a ako nastavit plovák alebo ako ju prinúťiť svieťiťešťe z predsihom treba na 8-10 litrov paliva.Dúfam,že mi pomôžete.Dôvod mojej práce:už som pár krát zostal bez paliva na pol ceste,lepšie si všimnem svetlo.Aspoň myslim. :?
Ford Escord XR3i-stále je čo riešiť.......

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Palivoměry se světlem mají na tu kontrolku spešl kontakt už na samotném plovákovém ústrojí - nevím, jak to mají u Henryho, ale pokud by tam nebyl a nešlo použít palivoměr z jiné verze, musel bys pomocí jednoduchého komparátoru vyhodnocovat napětí přiváděné od nádrže do palubovky. Při určitém napětí překlopit a BLIK, LEDka svítí...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Re5pekts
Příspěvky: 53
Registrován: 17 zář 2009, 02:00
Bydliště: Skalica
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Re5pekts »

Prepáč neviem si to velmi predstaviť.vymenu plovaku z ineho modelu hej ale z tym komaratorom a vyhodnocovanim. :roll:
Ford Escord XR3i-stále je čo riešiť.......

Uživatelský avatar
Maskot
Příspěvky: 1772
Registrován: 19 lis 2004, 01:00
Bydliště: Wien

#4 Příspěvek od Maskot »

Hladove svetlo neni u Escorta bezne,nezbyva nez se s tim smirit,nebo neco zbastlit.

Uživatelský avatar
fero_b
Příspěvky: 582
Registrován: 17 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Kosice

#5 Příspěvek od fero_b »

budik, ktory ti ukazuje stav paliva dostava z toho plavaka urcite napete ktore reprezentuje vysku hladiny. Podla toho ti rucicka ukazuje kolko mas paliva. A ked chces pri istej hladine zasvietit svetielko, tak jednoducho zapojis komparator tak, aby sa preklopil pri danom napeti (hladine) a to zapali LED-ku. Kapisto? Fr

Uživatelský avatar
Re5pekts
Příspěvky: 53
Registrován: 17 zář 2009, 02:00
Bydliště: Skalica
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Re5pekts »

Maskot píše:Hladove svetlo neni u Escorta bezne,nezbyva nez se s tim smirit,nebo neco zbastlit.
Zmiereny stym som aj ked neraaad,nejaka schemička??napad??navrh?? ian ktam davam gumovu kačenku nech plave :D :D
Ford Escord XR3i-stále je čo riešiť.......

Uživatelský avatar
Maskot
Příspěvky: 1772
Registrován: 19 lis 2004, 01:00
Bydliště: Wien

#7 Příspěvek od Maskot »

Zaregistruj se na fordfans.cz,tam se dozvis skoro vse co se Forda tyka,oproti jinym webum tam neresi jen kapacitory a derovane plechy na sani.Je tam dost lidi co o tech autech vi hodne.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#8 Příspěvek od EKKAR »

Prostě u nádrže je plovák, který na druhém konci páky hýbe potenciometrem. Z jeho jezdce se vede signál na palubovku - tam to odpovídajícím způsobem pohne rafikou měřáčku. Ty bys musel ubastlit obvod s jednoduchým operákem, který bys nastavil na hlídání napětí - to se mění podle polohy plováku v nádrži. Napětí v určitých mezích = LED nesvítí. Vybočení = BLIK! Já ty meze neznám, nejsem fordista, musel bys zkoušet sám, jaké napětí nebo jaký proud leze z toho snímače. Lepší řešení vidím v návštěvě značkového servisu s něčím dobrým v kapse a ve chvilkovém otravování znalého mechanika...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Re5pekts
Příspěvky: 53
Registrován: 17 zář 2009, 02:00
Bydliště: Skalica
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Re5pekts »

EKKAR píše:Prostě u nádrže je plovák, který na druhém konci páky hýbe potenciometrem. Z jeho jezdce se vede signál na palubovku - tam to odpovídajícím způsobem pohne rafikou měřáčku. Ty bys musel ubastlit obvod s jednoduchým operákem, který bys nastavil na hlídání napětí - to se mění podle polohy plováku v nádrži. Napětí v určitých mezích = LED nesvítí. Vybočení = BLIK! Já ty meze neznám, nejsem fordista, musel bys zkoušet sám, jaké napětí nebo jaký proud leze z toho snímače. Lepší řešení vidím v návštěvě značkového servisu s něčím dobrým v kapse a ve chvilkovém otravování znalého mechanika...

Tak to jo,no nic vrhnem sa na to sam budem merat a merat a potom to len napychnem.Dik za vysvetlenie.Som ti vďačný a veľmi :D

Uživatelský avatar
Maskot
Příspěvky: 1772
Registrován: 19 lis 2004, 01:00
Bydliště: Wien

#10 Příspěvek od Maskot »

Pokud budes mit stesti,nektere modely to mely pripravene a stacilo udajne jen doplnit zarovku a popripade vymenit plovak.To,ale zjistis pri mereni.

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#11 Příspěvek od TomasX »

EKKAR píše:Palivoměry se světlem mají na tu kontrolku spešl kontakt už na samotném plovákovém ústrojí - nevím, ...
Bohužel tohle už většina automobilek opustila. :cry: Snad kromě ŠKODIVKY 8O
EKKAR píše:... ale pokud by tam nebyl a nešlo použít palivoměr z jiné verze, musel bys pomocí jednoduchého komparátoru vyhodnocovat napětí přiváděné od nádrže do palubovky. Při určitém napětí překlopit a BLIK, LEDka svítí...
Tohle řešení se používá nejčastěji. Má, ale jeden háček, je trochu závislé na kolísání palubní sítě, takže "jezdit na blikačku" je stejně adrenalin. :wink:
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

Mám jako drtivá většina českých automobilistů vozidlo tuzemské značky - a přesto, že jsem si ověřil množství paliva, které mi zůstává v nádrži při rozsvícení "hladové žárovky" (alias nejdražší žárovky na světě) na cca 7l, což mému "Ferdovi" stačí v průměru ještě téměř na 100km, vozím s sebou permanentně 5l kanystr, samozřejmě pokud možno plný. A pokud jsem donucen rafikou klesající k nulové rysce ten kanystr do nádrže nalít, snažím se ho chcačky nechcačky i s nádrží co nejrychleji doplnit... Takže největší adrenalin je pro mne pohled na cenovku na stojanu u pumpy...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Petr-II
Příspěvky: 392
Registrován: 10 pro 2008, 01:00

#13 Příspěvek od Petr-II »


Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#14 Příspěvek od breta1 »

Já bych použil budič LED LM3914 a použil bych např. poslední tři výstupy červených LED -1. varování, 2.varování a 3. varování = připrav se na tlačení.
Můžeš to napájet přímo z 12V a nemusíš nic stabilizovat, vstupní signál vezmeš z budíku paliva a odpory nastavíš okamžik indikace.

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#15 Příspěvek od vrky »

Měl jsem fiestu a ta to taky neměla. Copak asi udělal HENRY špatně?

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“