Digitální palivoměr pro GIII

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Martin21
Příspěvky: 12
Registrován: 23 lis 2004, 01:00

Digitální palivoměr pro GIII

#1 Příspěvek od Martin21 »

Dobrý den, mám měřící modul LCD EZK 881/2 ( http://www.ezk.cz/stavebnice_moduly/pmv7106_pmv7136.htm )a chtěl bych si do auta udělat digitální palivoměr. Na potenciometru plováku (VW GIII) je 12V, nádrž má 40l, ale modul má vstupní měřící rozsah +/- 199.9mV. Mám vůbec šanci nějak udělat dělič, ale tak aby při plné nádrži 40l (12V) ukázal LCD display hodnotu 40.0 . Poraďtě prosím nejlepší hodnoty děliče.Děkuji.

Uživatelský avatar
SMITH
Příspěvky: 1259
Registrován: 07 čer 2004, 02:00
Bydliště: Púchov , SLOVENSKO

#2 Příspěvek od SMITH »

LCD by som do auta nedával, teraz v zime ti tam zamrzne. :?

Uživatelský avatar
Martin21
Příspěvky: 12
Registrován: 23 lis 2004, 01:00

#3 Příspěvek od Martin21 »

Neřeš prosím teď teplotu okoli, pomozte mi proím s tím děličem nebo jak to mám udělat. Díky

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

no, šlo by to.

#4 Příspěvek od Hill »

...ale kolik voltů tam máš při prázdné nádrži?
Případně, jaký je odpor potenciometru při plné a při prázdné nádrži, pokud je zapojený jako reostat?
Bez těchto údajů ti asi nepomůže nikdo.

Uživatelský avatar
007
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 216
Registrován: 11 lis 2003, 01:00
Bydliště: střední čechy

#5 Příspěvek od 007 »

Další problém je kolísání napájecího napětí,originální palivoměr je zapojen jako diferencialní a tím změny napětí vyrovná.Analogovej palivoměr má tlumení pohybu ručky,na tom digitálním budou neustále lítat čísla (přelévání benzínu v zatáčkách apod).A další problém bude to,že modul na bázi obvodu 7106 nesmí mít spojený napájecí a měřící obvod,to znamená použít měnič pro oddělení napájení.
007

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

to snad není takový problém

#6 Příspěvek od Hill »

Stabilizovat napájecí napětí na 5V je tak jako tak třeba. Předřadit alespoň základní filtr proti pronikání špiček je nutnost.
Při použití dostatečně dimenzovaného stabilizátoru lze těmi 5V napájet i obvod plovákového potenciometru.
Ani ta oddělená zem napájení a vstupu nevadí: přímo v katalogovém listu 7106 je uvedeno můstkové zapojení i s děličem referenčních napětí - a zem potenciometru i měřidla může být společná.
Odfiltrovat houpání plováku a chrastění poťáku taky jde, i když to jeden RC článek nespraví - elektrolyty tomu vstupu totiž vůbec nesluší, tak se musí udělat několikanásobný nebo tam použít dvojitý operační zesilovač jako integrátor jak pro IN Hi, tak pro IN Lo.

Za největší bolest bych pokládal nelinearitu: tu, co pochází z principu můstku, by šlo do značné míry vykompenzovat, i když přesnost na decilitr je i tak nedostupným snem, tak na půllitr by to při obrovské trpělivosti s kalibrací šlo. Větší starosti mi dělá tvar dna nádrže. Tam by snad pomohlo jedině vlévat benzín po litru a sestavit tabulku odporů plovákového potenciometru. Ale vyrobit z toho použitelný údaj pro digitální měřidlo bude největší oříšek - jakékoli rovnání charakteristiky předpokládá použít nelineární prvky (nejjednodušší je to s diodami, ale také nejméně stabilní).

No nic: včera mi vytekl displej na autorádiu, asi jsem to v tom mrazu moc rychle ohřál. Zlatá ručička...

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#7 Příspěvek od Raptor181 »

Ty nemas v GIII palivomer?
Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“