alternátor 12V na 24V
Moderátor: Moderátoři
alternátor 12V na 24V
předělat alternátor felicie aby dával 24V.
hledám někoho kdo by poradil jak na to. potřebuji předelat inv. vozík na jiný vozidlo s pomocným benzin. motorem a přídanvný el.zdrojem. alt. 24V je moc drahý a určitě je možnost použítí jiného. díky za podporu.... z. nový jičín
hledám někoho kdo by poradil jak na to. potřebuji předelat inv. vozík na jiný vozidlo s pomocným benzin. motorem a přídanvný el.zdrojem. alt. 24V je moc drahý a určitě je možnost použítí jiného. díky za podporu.... z. nový jičín
Teoreticky by se to dalo udělat zvýšením buzení nebo převinutím statorového vinutí - jenže každý aternátor a vůbec KAŽDÝ STROJ je navržený na nějaké provozní hodnoty, při jejichž překročení následuje destrukce. Doporučuju na tu ptákovinu s alťasem do osobáku hodně rychle zapomenout a podívat se v nějakém bazaru nebo na vrakovišti nákladních vozidel, možná by pomohli i nějací soukromníci, kteří by mohli vyřazovat starý náklaďák atd, Aukro sekce auto-moto, tisková i internetová inzerce... Alternátory PAL na 24V se používaly například i v dopřádacích strojích řady BD... z produkce Elitex jako zdroje malého napětí pro pomocné ovládací obvody - poháněné přes obyčejný klínový řemen od hlavního průběžného pohonného hřídele, možná by se našly i v jiných aplikacích.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Troufnu si předpokládat, že výkon - dvě baterky dají 24V a motor s takovým napájecím napětím je výkonově výhodnější = odebírá při stejném příkonu poloviční proud. Invalidní elektrická vozítka běžně používají dvojici autobaterií, které se dobíjejí "doma v garáži" ze zásuvky 230V vestavěnou spínanou nabíječkou. Jenže kapacita 2x44 až 2x55Ah znamená omezený dojezd, pokud se taková kárka doplní malým spalovacím agregátem, dojezd naroste mnohanásobně. Jen netuším, jaký výkon chce mít v tom spalováčku...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
No, aby to mělo výkon a hlavně výdrž, moc daleko od té ceny 24V alťasu nebudeš. Uvědom si, že to bude muset mít velkou spolehlivost, takže žádné dimenzování "na hranici" - radši o 50% předimenzovat, než to po měsíci provozu generálkovat. Už ten 5,5HP motor je schopný dát cca 3kW elektrického výkonu - s patřičným generátorem samozřejmě. A 3kW měnič ze 12 na 24V - to bude DARDA, o komplikovanosti a z ní vyplývající horší spolehlivosti nemluvě. Radši se ubírej tou jednodušší cestou přímé výroby 24V - nemusíš kupovat NOVÝ alťas na 24V, pro začátek stačí starší funkční kus nebo repas...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
24v alternator bol v starších Aviach s nadstavbou - montážna plošina MP13 ,MP14 kde bola elektronika na 24V , v kabine bol ešte jeden 12V aku a ten bol zapojeny do serie s 2 x 6V aku v podlahe ,a pri zapnutom pohone olejoveho èerpadla bol v èinnosti aj ten 24V alternátor , bol presne ako alas v š120 ale mal iné vinutia
no právě, je to macek 24v a 150a také asi není potřebné. převinout tu cívku??? šlo by to??
a
v košicich jsem byl na vojně:-)) nejkrásněší léta mého života, sloužil jsem u letectva, na letišti. a zábavy na luniku a lokomotivě, na pereš na pivo
barca, u apoštolou, moc se mi tam líbilo, a mám z košic ženu, bývalou. bylo tam pekne. krásné mesto,,:-)
a
v košicich jsem byl na vojně:-)) nejkrásněší léta mého života, sloužil jsem u letectva, na letišti. a zábavy na luniku a lokomotivě, na pereš na pivo
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)