alternátor 12V na 24V

Problémy s měřícími přístroji, detektory fyzikálních veličin, detektory kovů a další

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
dazby
Příspěvky: 10
Registrován: 11 dub 2010, 02:00

alternátor 12V na 24V

#1 Příspěvek od dazby »

předělat alternátor felicie aby dával 24V.
hledám někoho kdo by poradil jak na to. potřebuji předelat inv. vozík na jiný vozidlo s pomocným benzin. motorem a přídanvný el.zdrojem. alt. 24V je moc drahý a určitě je možnost použítí jiného. díky za podporu.... z. nový jičín

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Teoreticky by se to dalo udělat zvýšením buzení nebo převinutím statorového vinutí - jenže každý aternátor a vůbec KAŽDÝ STROJ je navržený na nějaké provozní hodnoty, při jejichž překročení následuje destrukce. Doporučuju na tu ptákovinu s alťasem do osobáku hodně rychle zapomenout a podívat se v nějakém bazaru nebo na vrakovišti nákladních vozidel, možná by pomohli i nějací soukromníci, kteří by mohli vyřazovat starý náklaďák atd, Aukro sekce auto-moto, tisková i internetová inzerce... Alternátory PAL na 24V se používaly například i v dopřádacích strojích řady BD... z produkce Elitex jako zdroje malého napětí pro pomocné ovládací obvody - poháněné přes obyčejný klínový řemen od hlavního průběžného pohonného hřídele, možná by se našly i v jiných aplikacích.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
alles
Příspěvky: 476
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubice

#3 Příspěvek od alles »

a jaký by to mělo mít výkon? ten benzínový motor bude přímo jako hnací nebo to bude něco jako dieselelektrická lokomotiva? pro malý výkon by se dal použít měnič 12/24V... co tě vlastně přivedlo na 24V?

Uživatelský avatar
dazby
Příspěvky: 10
Registrován: 11 dub 2010, 02:00

#4 Příspěvek od dazby »

no jo, děkuji za rychlou odpověd. to znamená velký problém s tím buzením nebo opravdu by se musel převinout stator?? já uvažuji o použiti aku. 2x 35-55A do serie. jaký pak použít alt. výkon.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

Troufnu si předpokládat, že výkon - dvě baterky dají 24V a motor s takovým napájecím napětím je výkonově výhodnější = odebírá při stejném příkonu poloviční proud. Invalidní elektrická vozítka běžně používají dvojici autobaterií, které se dobíjejí "doma v garáži" ze zásuvky 230V vestavěnou spínanou nabíječkou. Jenže kapacita 2x44 až 2x55Ah znamená omezený dojezd, pokud se taková kárka doplní malým spalovacím agregátem, dojezd naroste mnohanásobně. Jen netuším, jaký výkon chce mít v tom spalováčku...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
dazby
Příspěvky: 10
Registrován: 11 dub 2010, 02:00

#6 Příspěvek od dazby »

no přesně, jde o to aby se docílilo té nezávislosti na nabíječce. výkon benz. motoru může být 5,5-20hp. 24v mají všechny inval. vozíky. nový alter24v stojí 6000+.- škodovacký stoji 800-1300.- kolik pak stojí kombinace 12v s měničem 24??

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

No, aby to mělo výkon a hlavně výdrž, moc daleko od té ceny 24V alťasu nebudeš. Uvědom si, že to bude muset mít velkou spolehlivost, takže žádné dimenzování "na hranici" - radši o 50% předimenzovat, než to po měsíci provozu generálkovat. Už ten 5,5HP motor je schopný dát cca 3kW elektrického výkonu - s patřičným generátorem samozřejmě. A 3kW měnič ze 12 na 24V - to bude DARDA, o komplikovanosti a z ní vyplývající horší spolehlivosti nemluvě. Radši se ubírej tou jednodušší cestou přímé výroby 24V - nemusíš kupovat NOVÝ alťas na 24V, pro začátek stačí starší funkční kus nebo repas...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#8 Příspěvek od TomasX »

Mám praktickou zkušenost s poruchou regulace alternátoru a osobním autě.
12V alternátor "dával" do baterie 18V až odešly žárovky a lítal z ní elektrolyt a se zátěží "jen" žárovkou 24V/100W dával 36V.
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Uživatelský avatar
dazby
Příspěvky: 10
Registrován: 11 dub 2010, 02:00

#9 Příspěvek od dazby »

benzinové motory o výkonu už 10hp např. ze zahr. sekaček mají vlastní zdroj ale zase jen 12v. nedala by se ta cívka nějak převinout aby to dávalo 24v??? pokud by to stálo stejně jako přídavný alt.24 tak by se ušetřilo na prostoru a dalších konstrukcích. to by také bylo zajímavé??

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#10 Příspěvek od procesor »

No pozor, na 3kW to je cez 120A. Ten motor by nemal mať väčší výkon ako pohon vozíka. A bežné alternátory pre 24V dávajú tak 40 - 60A.

Uživatelský avatar
alles
Příspěvky: 476
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Pardubice

#11 Příspěvek od alles »

no pro takový výkon je měnič fakt nerentabilni, omlouvám se, teď asi plácnu další blbost, altík je zapojený asi do trojuhelníku, přepojení do hvězdy, nebo úprava usměrňovače na zdvojovač?

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#12 Příspěvek od procesor »

Len tak zo srandy: vyhodiť diody a altiku a použiť trojfazové trafo 12/24V a diody za trafom. Tiež blbosť, že. 3kW trafo je pekný "macko" :wink:

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#13 Příspěvek od Atlan »

trosak vecsie ako altik....res raz take velke.

Najednoduchce je zohnat altik na 24V. Na traktore skoda bol pouzity 24V a tusim 150A uz nepametam ale bol to macek skoro raz taky velky ako normalne remenica bola pre dva remene

Uživatelský avatar
miromatus
Příspěvky: 350
Registrován: 11 pro 2004, 01:00
Bydliště: SK Levice

#14 Příspěvek od miromatus »

24v alternator bol v starších Aviach s nadstavbou - montážna plošina MP13 ,MP14 kde bola elektronika na 24V , v kabine bol ešte jeden 12V aku a ten bol zapojeny do serie s 2 x 6V aku v podlahe ,a pri zapnutom pohone olejoveho èerpadla bol v èinnosti aj ten 24V alternátor , bol presne ako al￾as v š120 ale mal iné vinutia

Uživatelský avatar
dazby
Příspěvky: 10
Registrován: 11 dub 2010, 02:00

#15 Příspěvek od dazby »

no právě, je to macek 24v a 150a také asi není potřebné. převinout tu cívku??? šlo by to??

a

v košicich jsem byl na vojně:-)) nejkrásněší léta mého života, sloužil jsem u letectva, na letišti. a zábavy na luniku a lokomotivě, na pereš na pivo :-) barca, u apoštolou, moc se mi tam líbilo, a mám z košic ženu, bývalou. bylo tam pekne. krásné mesto,,:-)

Odpovědět

Zpět na „Měřící přístroje, detektory fyzikálních veličin“