Seat Ibiza, nestabilní volnoběh

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Seat Ibiza, nestabilní volnoběh

#1 Příspěvek od Lukas-Peca »

Předem ujišťuju, že to nechci sám opravovat, ale chci se jen duševně připravit na účet z autoservisu :?
Motor je 1,8 se vstřikováním. Za studena je vše OK, ale jak se trochu zahřeje, tak se na volnoběh celé auto klepe, jako by motoru něco rychle přerušovalo dodávku paliva, něco tam ,,kmitá". Z výfuku se ozývá dunění jak od velkého dieselu. Při mírném zvýšení otáček to přestane, ale třeba rozjezd se mi zdá takový trhaný. Zároveň se mi auto zdá v nižších otáčkách trochu zdechlejší. Přemýšlím nad vzduchovým filtrem, ten se pěkně dlouho neměnil. Nenapadne někoho něco?

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#2 Příspěvek od vrky »

Tak ten filtr to taky může dělat. Je to jednobodové vstřikování nebo vícebodový vstřik? Při studeném motoru je nastaven jiný vstřik s větším množstvím benzínu. Po ohřátí se objem vstřikovaného benzínu sníží. Můj názor na to cukání: vydřená dráha potenciometru škrtící klapky, lambda sonda dává špatné hodnoty, palivový filtr, vzduchový filtr, netěsnost výfuku mezi motorem a lambdou, svíčky. NEBO TO BUDE ÚPLNĚ NĚCO JINÉHO A JÁ JEN TAK PLÁCÁM.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

A co zkusit nějaké auťácké fórum? Každopádně v tom bude nějaká koncernová modifikace VW motoru, takže na tu 1,8 bych se klidně optal i třeba na škodováckém fóru v sekci Octavia...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
hop
Příspěvky: 84
Registrován: 26 bře 2005, 01:00
Bydliště: Zl

#4 Příspěvek od hop »

Tak nějak se mě chovala felda po natankování divného benálu.Pomohlo doplnit jiným.

Uživatelský avatar
PCmaniac99
Příspěvky: 749
Registrován: 07 úno 2008, 01:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#5 Příspěvek od PCmaniac99 »

čidlo teploty chládící kapaliny, lambda, čidlo klepání motoru, pokud je to vice bod muze byt špatnej jeden vstřik, svicky (kabely a vubec cele zapalování) je toho spousta, něco se dá vyloučit postupem pokus omyl...

Uživatelský avatar
Jancis1
Příspěvky: 470
Registrován: 05 srp 2005, 02:00

#6 Příspěvek od Jancis1 »

Mne kedysi tiež štrajkovalo auto, hlavne pri rozbehu ako keby išlo trhano, pri rýchlejšej jazde to zo začiatku nebolo poznať a niekedy z výfuku bola počuť rana, ako keby dobre nespálená zmes sa dostala z motora. Skúšal som za chodu motora dotlačiť káble na sviečky a dostal som riadnu ranu :D , tak už som prišiel na to, že je kábel zlý.

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Lukas-Peca »

Dík za rady, zítra zkusím jiný benál a pak se uvidí.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#8 Příspěvek od BOBOBO »

Jelikož ve studeném běhu běží dobře , vidím to na plynovou klapku , po ohřátí musí pracovat v jiné-častější poloze a pak může být pryč ten poťák , ale ještě spíše motor , protože se pootáčí přes 1-2lamelky a ty se vypálí . Nejčastější konec klapky . Jestli je to elektronikou , můžeš posoudit i vytažením konektoru klapky . Pokud motor (teplý!) stále poběží (malinko klesnou nebo se zvýší otáčky) , tak je chyba v elektrice a to i v řídící jednotce , pokud Ti chcípne , je ta závada v sacím traktu .

Uživatelský avatar
1010
Příspěvky: 208
Registrován: 05 úno 2006, 01:00

#9 Příspěvek od 1010 »

Připojit na VAG diag.,tím bych začal.Jinak kontrola EGR ventilu,škrticí klapky...

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Lukas-Peca »

Tak to zřejmě byl jen ten benzín. Přesto dík za rady.

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Lukas-Peca »

Tak nebyl. Jen jsem s tím nejel já a další řidička nic nezpozorovala. Klepalo se to pořád stejně. Dělala to zpuchřelá hadička od posilovače brzd. Podle toho, jak se motor na silentblocích pohyboval, to občas přisávalo falešný vzduch do sání. Po výměně vše OK.

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#12 Příspěvek od vrky »

Hezký...

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#13 Příspěvek od BOBOBO »

Jako vždy základ - kontrola těsnosti sacího traktu .

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#14 Příspěvek od EKKAR »

Tohle mi dělala před lety i stará dobrá "šáde" - střílela do výfuku při ubrání plynu, volnoběh si lítal jak papírovej čert nahoru dolů, chcípala při dojezdu na křižovatku nebo po nastartování držela 2500 otáček a nechtěla dolů - a byla to povolená cívka elektromagnetického uzavírání trysky volnoběhu...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#15 Příspěvek od vrky »

Ta cívka na škodovce to bylo kurvítko...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“