Jawa Mustang

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Jawa Mustang

#1 Příspěvek od pajosek2 »

Nevíte někdo,jak přesně vypadají tvarově a rozměrově tyčky vypínání spojky? Prý tam snad jsou dvě a mezi něma kulička.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
Dikobraz
Příspěvky: 910
Registrován: 17 říj 2004, 02:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od Dikobraz »

Nechci kecat , dobře 25let jsem to už neviděl ale pokud si vzpomínám jedna byla krátká cca 40mm a ta druhá cca 70mm průměr cca 4mm tvrdolín. Obě byly rovné bez ohybů a mezi nimi kulička. Ty rozměry ber s rezervou.

Uživatelský avatar
petr1991
Příspěvky: 301
Registrován: 29 kvě 2009, 02:00
Bydliště: Záhorí (Slovensko)

#3 Příspěvek od petr1991 »

mne sa zda ze na pinclovi ta loziskova gulicka je na konci (uz nevim kde ci pri spojke alebo na druhej strane tam de sa steluje spojka tym srubkem a tusim tam je len jedna tycka okolo 10 - 15 cm. Ked potrebujes, mohel bych to it premerat... malo by to byt stejne jak na mustangu myslim...

Uživatelský avatar
PLV
Příspěvky: 400
Registrován: 21 říj 2007, 02:00
Bydliště: Litovel

#4 Příspěvek od PLV »

Je tam krátká tyčka, potom kulička a dlouhá tyčka. Rozměry z paměti neznám. Musel by ses podívat na nějaké forum.
Netřep se mnou!

Uživatelský avatar
patt_01
Příspěvky: 514
Registrován: 07 led 2008, 01:00
Bydliště: Brandýsek
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od patt_01 »

Dlouhá tyčka je 14.2cm, pak kulička 5mm a pak krátká tyčka 2.5cm

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Jeden web vhodný ke studiu i dotazům: http://www.jawa-50.cz/ ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od pajosek2 »

Díky kluci,tak tam má být opravdu jedna kratší,kulička ,druhá delší.Uřezal jsem to z 5ty hlazenky,na chvíli to vydrží.Díky všem.Teď laboruju se zapalováním.Některá z cívek je prošvihlá.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#8 Příspěvek od BOBOBO »

Nebývá to až tak běžný . Ale ta magneta ... Jde-li o zapalování , musíš nejdříve najít maximum , ne hledat předstih !

Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od pajosek2 »

Indukčka má mírný svod na kostru.Nebudu pokoušet štěstí a vyměním i zapalovací cívku,protože to leželo několik let ve vlhku.

To BOBOBO: Jak jsi to myslel,jako že slábnou magnety?

Edit: s tím maximem je to pravda,ale na druhou stranu oblast,kde se indukuje nepětí v zapalovací cívce je dost široká,takže by neměl být problém se trefit i do předstihu.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#10 Příspěvek od BOBOBO »

Joo , a po několikerém stažení a montáži magneta není nasazeno přesně a moment magzměny neodpovídá momentu předstihu při daném odtrhu .

Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od pajosek2 »

Nemůžu to rozchodit ani zza prase.Jiskru mi to háže,ale po několika protočení je svíčka suchá.Ještě vyčistím podruhé karbec,ale moc nevěřím,že je to vněm. Při protáčení to fluská z karbecu do sání vzduchu benzín,ale nen a ne zapálit.Je to celé volaké čudné.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
Burajko
Příspěvky: 1803
Registrován: 21 srp 2009, 02:00

#12 Příspěvek od Burajko »

Kondenzator mas dobry?
Už druhý krát strihám a furt je to krátke

Uživatelský avatar
Dikobraz
Příspěvky: 910
Registrován: 17 říj 2004, 02:00
Bydliště: Ostrava

#13 Příspěvek od Dikobraz »

Pokud je svíčka suchá, tak nejde benzín. Ty stroje se poctivě přechlastávali, takže typuju karbec.

Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od pajosek2 »

Kondík je samozřejmě dobrý(nový). Jiskra je parádní,díval jsem se teď jak se trochu setmělo.
Ten karbec ještě prohlídnu,zítra ráno.Jen pro zajímavost jsem měřil kompres a naměřil jsem necelé 4Atm,takže asi dobrý.No jak pokročím dám vědět.Ale co si vzpomínám,tak tyhle stroje bylo problém rozchodit pokud déle stály.Jen doufám,že to nebude v kartrech.Bych se asi pos...
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#15 Příspěvek od EKKAR »

Když jsem svýho starýho "chrchla" (kde mu je jen konec...?) nemohl našlápnout, pomáhalo vzít 2ml injekční stříkačku, nabrat do ní tak za půlku benzínu (asi 1ml), oddělat koleno filtru, rukojetí plynu otočenou na max. otevřít šoupátko a celý obsah stříkačky "prásknout" otevřeným karbcem do kolínka vedoucího dolů do karteru - a pak našlapávat. Někdy se stalo, že zbytky M2T po vypaření benzínové složky zalepily volnoběžnou trysku - a tímhle motor vyjel do otáček a podtlakem vycucnul "špunt z trysky". To samý pomáhalo při startování za mrazů - když jsem jako frajer největší jezdil i v zimě... Jinak to slábnutí magnetů potvrzuju, měl jsem dokonce magnet, který byl fungl nový a přesto jsem s ním nedokázal fichtla našlápnout - prostě maximum indukce bylo někde úplně jinde, než kde odskakovaly kontakty přerušovače... A protože jiný jsem neměl (starý nebyl schopný vůbec ani hodit jiskru), vyřešilo to až tyristorové zapalko podle jednoho starého Amára (vyšlo i ve sborníku Udělej-Urob si sám), kde je nejdřív nabíjen kondenzátor na napětí cca 150-200V a ten je vybíjen přes tyristor do zapalovací cívky. Dnes už bych volil měničovou konstrukci (proud z magneta nejdříve usměrnit a až pak rozsekat střídačem a transformovat výš - výsledek je mnohem stabilnější, i když konstrukce je složitější) spíš než přímou transformaci - ale tenkrát mi to zachránilo stroj...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“