Měřič spotřeby automobilu

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
aneon
Příspěvky: 6
Registrován: 10 srp 2010, 02:00

Měřič spotřeby automobilu

#1 Příspěvek od aneon »

Zdravím, mám fiata punto 1,2 60 je to jednobod a přemejšlím, jestli by se nějak dal meřit signál co jde do střiku a podle toho nějak měřit spotřebu. Nebo jen nějakou ledku, která by blikala podle střidy co jde do střiku. Nějakej napad by nebyl špatnej, třeba už to nekdo vymyslel. Dík za odpověď.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#2 Příspěvek od BOBOBO »

A takhle Fiat forum ?

Uživatelský avatar
Jindra2
Příspěvky: 758
Registrován: 09 srp 2005, 02:00

#3 Příspěvek od Jindra2 »

Jestli chceš šetřit benzín, tak choď pěšky :D
Jindra

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#4 Příspěvek od procesor »

Stou jednou LEd je to zaujímavý nápad... :idea:

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#5 Příspěvek od breta1 »

Podle mě kdybys měřil ručkovým měřákem (střední hodnota) přímo napětí na trysce, bude úměrné spotřebě.
Aby to nezkreslovalo kolísáním napětí baterky, ten signál bych přes odpor přivedl na 6V zenerku a měřil na ní.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#6 Příspěvek od mi-ro »

Jindra2 píše:Jestli chceš šetřit benzín, tak choď pěšky :D
Jindra
Opravdu hodnotná odpověď, pak se divíte že jsou někteří tímto forem znechuceni.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
aneon
Příspěvky: 6
Registrován: 10 srp 2010, 02:00

#7 Příspěvek od aneon »

Dobrý nápad, mě jde o to, abych ten výstup z jednotky neposral, takže aby to měřeni moc nezatížilo ten výstup.Breta prosím, mohl bys to nějak nakreslit,nějak nechápu jak to myslíš. Zatím dík za odpovědi.

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#8 Příspěvek od breta1 »

Nevím jak u fiatu, ale ovládání ventilu je dvojí - buď je jeden konec ventilu na plus a ŘJ spíná druhý konec na zem (obr. A), nebo naopak (obr B).
Pro obě varianty by to mohlo být takto
Přílohy
vv.png
(4.46 KiB) Staženo 122 x

Uživatelský avatar
Jindra2
Příspěvky: 758
Registrován: 09 srp 2005, 02:00

#9 Příspěvek od Jindra2 »

mi-ro píše:
Jindra2 píše:Jestli chceš šetřit benzín, tak choď pěšky :D
Jindra
Opravdu hodnotná odpověď, pak se divíte že jsou někteří tímto forem znechuceni.
Údaj o okamžité spotřebě je všeobecně k ničemu. Auta s palubními počítači akorát kazí radost z jízdy při zobrazování okamžité spotřeby. To opravdu radši chodím pěšky. I informace o průměrné spotřebě je dost nepřesná.
Jindra

Uživatelský avatar
007
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 216
Registrován: 11 lis 2003, 01:00
Bydliště: střední čechy

#10 Příspěvek od 007 »

Asi před dvěma měsíci bylo v červeném amáru schéma měřiče spotřeby na felícii,ta má taky jednobod,a umělo to i vyčítat závady ze řídící jednotky.
007

Uživatelský avatar
aneon
Příspěvky: 6
Registrován: 10 srp 2010, 02:00

#11 Příspěvek od aneon »

Mě to je jedno co to bude ukazovat, aspoň poznam kdy to žere nějmín o to jde, jasny že nebudu jezdit na 1500 ot, ale zajíma mě při jakých otačkách a na poloze plynu kdy to nějmíň žere např.

Na to amaro bych kouknul, ale kde ho sehnat, aspoň na jakým principu to funguje atd. By to možná chtělo změřit osciloskopem, jakou to může mít frekvenci to by mě zajímalo pohledám někde.

Breta diky moc za to schéma. Co ta zenerka dělá? To ořeže a střída zustane, tak je to myšleno? Zvládne tu frekvenci co do toho jde a nechťelo by to nějakou kapacitu na filtrování zas aby to neuškodilo, nevím co na to odborníci?

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#12 Příspěvek od breta1 »

Ta zenerka udělá ořezání impulzů na 6V a střídu zachová, takže měřák měří vlastně střední hodnotu impulzů.
Bez zenerky by byl údaj trochu zkreslený, protože napětí v palubní síti kolísá od cca 12V do 14V dle otáček a stavu nabití aku.

Uživatelský avatar
aneon
Příspěvky: 6
Registrován: 10 srp 2010, 02:00

#13 Příspěvek od aneon »

Jakou frekvenci zvladne ta zenerka, nebude skákat rafička a něčím doladit by to nechtělo, aby to správně ukazovalo Já nevím kolik tam muže být, ale Khz tam nějakej asi bude, Kouknu pak na netu něco pohledám. Zatím dík 8-)

Uživatelský avatar
Dingo7
Příspěvky: 442
Registrován: 05 kvě 2007, 02:00

#14 Příspěvek od Dingo7 »

Jindra2 píše:
mi-ro píše:
Jindra2 píše:Jestli chceš šetřit benzín, tak choď pěšky :D
Jindra
Opravdu hodnotná odpověď, pak se divíte že jsou někteří tímto forem znechuceni.
Údaj o okamžité spotřebě je všeobecně k ničemu. Auta s palubními počítači akorát kazí radost z jízdy při zobrazování okamžité spotřeby. To opravdu radši chodím pěšky. I informace o průměrné spotřebě je dost nepřesná.
Jindra
No ta okamžitá spotřeba je hodně zábavná, když jedeš do kopce s HTP a na vozejku máš půl kubíku písku a v kufru 2metráky cementu :lol: pak jedeš na 3 nebo dvojku do prudkýho kopce jak hlemejžď a čísílka skáčou mezi 25-30litrů :lol: :lol:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#15 Příspěvek od EKKAR »

Vůbec nejlepší mám pohled na PP zobrazující okamžitou spotřebu při rozjezdu na jedničku na křižovatce - v momentě, kdy jde motor přes 2500-3000 otáček, spotřeba skočí na 99,9l/100km a dokud nepřeřadím nebo neuberu plyn, drží se tam... To je spotřeba jak u Zila nebo podobného "parochoda"... :lol: :lol: :lol: :lol:
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“