Bezkontaktní ampérmetr pro elektroskútr

Problémy s návrhem, konstrukcí, zapojením, realizací elektronických zařízení

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jamesn
Příspěvky: 47
Registrován: 03 říj 2006, 02:00
Kontaktovat uživatele:

Bezkontaktní ampérmetr pro elektroskútr

#1 Příspěvek od jamesn »

Zdravím bastlíře.

Potřebuji vyřešit měření proudu v eletroskútru.
Regulátor je na 48V/50A. Měřit by se mohlo přímo na baterce,
ale tam je stejnosměrný nebo na motoru, tam je střídavý (ale nevím jaká frekvence). Napadlo mne koupit levný klešťový měřák ale rád bych měl displej vyvedený na palubovku. Co použít přístrojový voltmetr např. http://www.ges.cz/cz/stavebnice-g850m-GES07812980.html
a k tomu halovu sondu:
http://www.ges.cz/cz/hallova-sonda-tle4 ... 00274.html
co myslíte?Šlo by to nějako zkombinovat?
Nebo ještě...nešlo by využít toto?:
http://www.ges.cz/cz/ip-09-GES07300129.html
Předem díky za pomoc.

Uživatelský avatar
ok1xgi
Příspěvky: 956
Registrován: 15 úno 2009, 01:00
Bydliště: Soběslav

#2 Příspěvek od ok1xgi »

Na tohle se používají modelářské wattmetry..

Pomocí přístroje lze současně měřit a sledovat:
1. Okamžitý proud - měří okamžitý proud odebíraný zátěží ze zdroje. Umožňuje tak sledovat zatížení napájecího akumulátoru,
2. Výkon/příkon - měří okamžitý příkon zátěže (elektromotoru).
3. Napětí zdroje - měří okamžité napětí napájecího zdroje (např. pohonného akumulátoru).
4. Proteklý elektrický náboj - umožňuje měřit kapacitu akumulátorů, zbytkovou kapacitu, sledovat vybíjení akumulátoru za normálního provozu modelu atd. Zapojuje se mezi pohonný akumulátor a elektronický regulátor otáček, mezi přijímačový akumulátor a přijímač - obecně mezi akumulátor a zátěž, mezi napájecí zdroj a nabíječ atd..

Cena cca 800
Poslední slova před smrtí - Tam není víc jak 12 voltů.

Uživatelský avatar
mat100
Příspěvky: 480
Registrován: 04 lis 2009, 01:00
Bydliště: Plzen-jih

#3 Příspěvek od mat100 »

A proč nechceš použít bočník ? 50A pro něj bude sranda.

Uživatelský avatar
jamesn
Příspěvky: 47
Registrován: 03 říj 2006, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od jamesn »

Těmahle drátkama že by měl trvale protejkat proud 50A při 48V? To snad neni ani možný...vždyť u toho skútru je kabel min 6mm2
A ten bočník..chtěl jsem se mu vyhnout, abych z baterky dostal co nejvíc(úbytek na bočníku) a hlavně co jsem se koukal, tak ten bočník je tak za 600,- a to je dcl dost..

hakamusai
Příspěvky: 943
Registrován: 17 dub 2007, 02:00

#5 Příspěvek od hakamusai »

Nedalo by se použít měřící trafo pro ss proud ?

Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

#6 Příspěvek od renda15 »

jamesn píše:A ten bočník..chtěl jsem se mu vyhnout, abych z baterky dostal co nejvíc(úbytek na bočníku) a hlavně co jsem se koukal, tak ten bočník je tak za 600,- a to je dcl dost..
Ten úbytek výkonu na bočníku bude při použití citlivého měřidla zanedbatelný. Pokud chceš ušetřit využij jako bočník přívodní kabel, nebude to sice úplně přesné (teplotní závislost...), ale na indikaci odběru to bude stačit.

Uživatelský avatar
ok1xgi
Příspěvky: 956
Registrován: 15 úno 2009, 01:00
Bydliště: Soběslav

#7 Příspěvek od ok1xgi »

Poslední slova před smrtí - Tam není víc jak 12 voltů.

Uživatelský avatar
jamesn
Příspěvky: 47
Registrován: 03 říj 2006, 02:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od jamesn »

Nechci jen indikovat, jestli teče proud, ale abych se mohl dle toho orientovat např. že když přidám víc plynu, tak rychlost je stejná a akorát tam posílám víc proudu...tudíž baterku zbytečně vybíjím.. Nejde mi o nějakou přesnost..Spíš o rozdíly..Nedošlo mi,že ten bočník mi na výkonu těžko něco vezme:) Takže asi seženu bočník a bude.

Uživatelský avatar
renda15
Příspěvky: 624
Registrován: 05 lis 2005, 01:00
Bydliště: Liberec

#9 Příspěvek od renda15 »

Tak ještě jednou, použiješ -li místo bočníku přívodní kabel a uděláš to šikovně, to znamená, že tam nebudou v silové cestě žádné spoje (přechodové odpory), tak to lze ocejchovat (např. klešťovým ss ametrm) a využít pro měření s chybou cca 5-10%. Myslím, že měřidlo stejně přesnější nebude.

Uživatelský avatar
Hanizek
Příspěvky: 364
Registrován: 01 dub 2009, 02:00
Bydliště: Uganda

#10 Příspěvek od Hanizek »

jamesn píše:Nechci jen indikovat, jestli teče proud, ale abych se mohl dle toho orientovat např. že když přidám víc plynu, tak rychlost je stejná a akorát tam posílám víc proudu...
To je nějáká blbost, ne?
P=M*omega. Tzn. když přidáš plyn (zvětšíš P), musí při konstantním momentu (nemění se sklon dráhy) dojít k nárustu otáček.
Síla bez rozumu se vlastní vahou hroutí (Horatius)

merlin00
Příspěvky: 95
Registrován: 11 črc 2008, 02:00
Bydliště: BA, dakdy aj dalej

Privodni drat

#11 Příspěvek od merlin00 »

Je uplne nejjednodussi reseni, pokud se bojis skratu a pod. Muzes ho udelat i v minusove vetvi i kdyz myslim ze to cele plave mimo kostru u elektrokola.

Pokud mohu doporucit na vyvody k meraku od toho "bocniku" z privodniho kabelu dej male pojistky, je to jistota, ze tenke draty pri nahodnem skratu neblafnou.

Klestove A-metry na ss proud jsou sakra draha zabavicka a pokud se jedna o spotrebak, jako je elektrokolo, tam bych to tak draze neresil.
Nestaci ti, ze po par cyklech budes hazet baterie za psem a furt budes kupovat nove, takze projezdis vic jak na benal, jeste tam placnes klestovy Ametr na stejnosmerny proud ..

Nezapominej ze do ceny kilometru, neboli kilometroceny musis zapocitat take cenu baterie a ony vydrzi pocertech malo. Olovo maximalne jednu sezonu 500km, lepsi olovo 1,5 sezony 800km, Liion stezi jednu sezonu, ale nemusi byt pravda, LiFePO4 2 sezony za strasnou cenu.

Bohuzel i to nejlevnejsi DIY set, az po kompletni bycikl vychazi asi 4,5x draz nez pitomy skutr, nebo babeta, jak na provoz, tak na porizovacich nakladech.

Vypocet je prosty:

Porizovaci cena+ vsechny spojene naklady ( benzin, servis, elektrina, akumulatory) neprime naklady pojisteni, servis a pod, deleno poctem projetych km= cena na jeden kilometr .
Odpocitatelna polozka je pouze cena za kterou to cele prodas.

Zde bohuzel benzin porat vitezi.
Neexistuje a neexistoval elektromobil, hybrid, ktery by kilometro-korunou prekonal benzin. Porovnavat lze pouze to co je ve stejne tride.
Elektrokolo jako priblizovadlo je take vozidlo a dosti drahe, vzhledem na dosti omezene moznosti jenz skryva a zejmena skryte provozni naklady, jako treba ony akumulatory.

Nejsem elektroskeptik, ale bohuzel tak to zatim sproste vychazi.

Problem je ponejvice v akumulatorech, ktere proste po case prestanou tahnout, zvysuje se vnitrni odpor a tak mozna vycerpatelna kapacita.
U DYI verze si muzes sestavit i vlastni baterii, ale take existuji limity.
Na kupovanem setu si odkazany na kastlik a moc nenacarujes, seskladat LiFePo baterii a udelat balancer neni zase tak proste jak by se zdalo a stoji to hodne dost.


Zdar!
Radiotechnika je opak evolucie, lezeme na stoziare, aj stromy ako opice, staviame tam hniezda z drotu, pipame jak vtaci, ponarame sa do vln eteru ako ryby.

Odpovědět

Zpět na „Řešení problémů s různými konstrukcemi“