Motorová odsávačka cínu

Problémy s elektrickým nářadím

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
xxxEDISONxxx
Příspěvky: 273
Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...

Motorová odsávačka cínu

#1 Příspěvek od xxxEDISONxxx »

Ahojte,
postavil jsem si odsávačku cínu, tak sem se rozhodl sem dát alespoň základní informace o tomto zařízení, pro ty jež by si jej chtěli také postavit.

Základem konstrukce je Pumpa pohánějící pneumatické zamykání vozů AUDI. Já ji koupil na vrakovišti když jsem z jednoho vraku vyndaval kabelový svazek mimochodem kabely z vraků automobilů jsou asi to nejlepší co lze používat v amatérských konstrukcích jsou tam různé průřezy pořádná izolace a drátky spleti jsou perfektně čisté a velice dobře pájitelné.
Pumpa je rotační lamelová.Podle zapojení polaryty motoru se chová jako vývěva nebo jako kompresor (takto je i používána ve voze). Já jsem před motor přidal ještě PWM modulátor pro plynulou regulaci oráček. Reverzování chodu mám pomocí relátek ale to není nutné staří 2x přepínací přepínač. Samotná odsávačka je koupená v GME na ní mají hroty a veškeré příslušenství stála asi 950 kč. Regulaci teploty nebudu rozebírat v odsávačce je termočlánek tedy pár operáků a je to takových konstrukcí bylo popsáno mnoho.Spínání motoru mám kvůli vysokým proudům rešeno přes relé aby mi neodešel vypínač v pistoli. Před pumpu je nutné vložit dobrou filtraci to co je v pistoli opravdu nestačí filc jsem vyhodil a nahradil jsem ho filtrem uvnitř pájky. Při nedostatečné filtraci hrozí zadření vývěvy pájedlem (kalafunou). Konektor pro připojení hadičky ke skříňce jsem udělal z F konektoru samice je ze starého satelitu a na hadici je krimplovací Fkonektor. Funguje to opravdu epesně.Odsávačku jsem stavěl hlavně kvůli tomu že při běžném odsávání hrozí poškození DPS nyní jsem schopen odstraňovat součástky z několikavrstvích DPS oboustraně prokovených. Chce to nechat nožičku opravdu dobře prohřát aby se cín roztavil i na druhé straně DPS a pak to udělá šluk a je to :-).Cín si schovávám do krabičky a už ho mám pěknou hromadu. Fotky doplním.

Uživatelský avatar
xxxEDISONxxx
Příspěvky: 273
Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...

#2 Příspěvek od xxxEDISONxxx »

tady jsou fotky,Do toho filtru jsem vložil měděný plíšek aby mi cín nelítal až do těch špon protože se zo z nich blbě vyndavá. ...

Určitě by to šlo udělat mnohem lépe. Až to budu navrhovat znovu udělám to mnohem líp.
Přílohy
PICT8461.jpg
filtr v pistoli
(142.21 KiB) Staženo 246 x
odsávačka.jpg
(182.08 KiB) Staženo 426 x
pistole.jpg
(124.66 KiB) Staženo 339 x
ods_bedna.jpg
(75.35 KiB) Staženo 199 x

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#3 Příspěvek od kokun »

Tak "vyvíjíš" něco dávno vyvinuté - těchto a řady stolních pájecích a odpájecích stanic je plný NET (E-shopů).
Jinak nemám nic proti amatérským konstrukcím - pokud jsou vyrobeny bezpečně a jsou aspoň trochu spolehlivé :wink:
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Uživatelský avatar
xxxEDISONxxx
Příspěvky: 273
Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...

#4 Příspěvek od xxxEDISONxxx »

nojo ale toto stojí tuším k 8000,- :lol: a není u toho teploměr :P .Pravda je taková že dát takovou sumu za odsávačku je pro mě nepřijatelné. a pokud mi na tomto cokoli odejde snadno opravím.

A k té bezpečnosti s tou nemám problém zelenožlutý vždy do levé dírky a na kostru aby to bylo bezpečné :twisted: pořádně bezpečné :twisted:

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Habesan »

Klíčová informace je ta Pumpa z Audiny.
Používá se v Renaultu 19 něco podobného, nebo to mají řešené jinak???

Uživatelský avatar
Maskot
Příspěvky: 1772
Registrován: 19 lis 2004, 01:00
Bydliště: Wien

#6 Příspěvek od Maskot »

xxxEDISONxxx píše:...A k té bezpečnosti s tou nemám problém zelenožlutý vždy do levé dírky a na kostru aby to bylo bezpečné :twisted: pořádně bezpečné
Maly problem prece jen asi je.

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#7 Příspěvek od kokun »

xxxEDISONxxx píše:nojo ale toto stojí tuším k 8000,- :lol: ...
A její cena se odvíjí od USD. No a ten je teď za cca 17,-peněz a já ji kupoval, když byl za víc než dvojnásobek 8O :cry:
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Uživatelský avatar
xxxEDISONxxx
Příspěvky: 273
Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...

#8 Příspěvek od xxxEDISONxxx »

Habesan píše:Klíčová informace je ta Pumpa z Audiny.
Používá se v Renaultu 19 něco podobného, nebo to mají řešené jinak???
no pokud máš ve dveřích motory rak to tam pumpa nebude já to v té audyně našel náhodou ani jsem to nehledal prostě to tam bylo. Prý se dá ještě použít schodišťák tam je prý nějaký píst a cívka já jsem měl původně v plánu kdělat membránové čerpadlo ale tohle je výrazně tišší. Chtěl jsem to udělat tak že by membránové čerpadlo odsávalo vzduch z nádoby a já bych prstem na spoučti otvíral jen ventil ale tohle je lepší. ta lamelová pumpa v té audyně je taková černá krabuce valká asi jako krabice od multimetru je v ní spousta elektroniky relátek a tlakový snímač. pumpa je uložena na silenblocích a je seřízená doporučuji nerozebírat. Jsou v ní 4 lamely v žádném případě se do ní nesmí dostat olej jinak ji ten motor neutáhne.U aut co maj pumpu tak je to puznat když to zamiká tak to tak jako mlaská a ty čudlíky nejdou všechny najednou ale jdou postupně.


"8L0 862 257" tohle je model té řídící jednotky měl by to mít v soubě i tu pumpu


ale těch výtobců bude hodně já to viděl u nissana opla WV audi seat
Naposledy upravil(a) xxxEDISONxxx dne 03 kvě 2011, 21:59, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
xxxEDISONxxx
Příspěvky: 273
Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...

#9 Příspěvek od xxxEDISONxxx »

Maskot píše: Maly problem prece jen asi je.
a jaký ? :twisted:

Uživatelský avatar
xxxEDISONxxx
Příspěvky: 273
Registrován: 01 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Šumava Prachatice tady je svět ještě normální v zimě bílý sníh v létě vedro ...

#10 Příspěvek od xxxEDISONxxx »

TO=> kokun
A jak ti to maká na aukru jsem na to videl hroty prodával je tam borec asi půl roku 3 průměry za 300 asi, mimoto jí tam dražili a nebyla tak drahá ale řeknuti, to bych si radši koupil tu multifukci od solomonu, protože tohle mi přijde strašně náchylný. Co je vevnitř za čerpadlo membrána? už si to měl rozebraný? a co regulace teploty maj to magnetickým spínačem v hrotu?

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#11 Příspěvek od Hill »

xxxEDISONxxx píše:
Maskot píše: Maly problem prece jen asi je.
a jaký ? :twisted:
Žlutozelený vodič je určený jako ochranný a tato barevná kombinace je vyhrazená, tedy se nesmí použít k jinému účelu ani se nesmí přeznačovat.
Spojuje se s neživými částmi zařízení, ať už jsou, nebo mohou být, přístupné dotyku.
V zásuvce se nesmí připojit do žádné dutinky, ale jedině na kolík.

Protože v našich zemích patří k elektrikářské cti dávat fázi v zásuvce do levé dutinky, je-li kolík nahoře, koleduješ si o přesdržku (to v lepším případě).
V horším... kdo by tu pak sám se sebou vedl monolog?

Uživatelský avatar
frantajetel11
Příspěvky: 1922
Registrován: 13 lis 2008, 01:00
Bydliště: Kladno

#12 Příspěvek od frantajetel11 »

Že by tenhle? Aha tak Hill mně předběhl... :lol:
Přílohy
zas.jpg
(28.46 KiB) Staženo 186 x

Uživatelský avatar
Ivan_Ryger
Příspěvky: 1265
Registrován: 02 bře 2005, 01:00
Bydliště: Bratislava, Petrzalka

#13 Příspěvek od Ivan_Ryger »

Mne sa to osobne páči.
A myslím si, že tú poznámku o PE vodiči myslel Edison len z humoru (i keď na fotke dobre nevidno, kam to skutočne má zapojené).

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#14 Příspěvek od fredis »

Pěkné!! A taky za přijatelný peníz!! Máš SZ.

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#15 Příspěvek od kokun »

xxxEDISONxxx píše:TO=> kokun
A jak ti to maká na aukru jsem na to videl hroty prodával je tam borec asi půl roku 3 průměry za 300 asi, mimoto jí tam dražili a nebyla tak drahá ale řeknuti, to bych si radši koupil tu multifukci od solomonu, protože tohle mi přijde strašně náchylný. Co je vevnitř za čerpadlo membrána? už si to měl rozebraný? a co regulace teploty maj to magnetickým spínačem v hrotu?
Má ji v sortimentu např. i AME, vč. toho příslušenství a ND tady - hodně o ní najdeš i na NETu - např. .

Mám ji už cca 10let - max. spokojenost. Odsál jsem s ní už tak (odhadem) 3-5kg cín. pájky.
Nikdy jsem ji neměl rozebranou, ani jsem nepátral "po vnitřnostech". Byla ale dopodrobna rozpozicovaná v tišť. katalogu KERR 99 - většinu těch položek vedli (v té době) i jako ND a doplňkové příslušenství.
Kolega ji má taky a jednou prý odstraňoval nějakou el. závadu :cry:
Já jsem k tomu nedokupoval nic - se zákl. hrotem vystačím na běžné IC (rozteč 2,54) i na hustější (rozteč 1,77) a i robustnější vývody (např. konektory, trandy - TO3 apod.) :wink:
Naposledy upravil(a) kokun dne 03 kvě 2011, 22:03, celkem upraveno 1 x.
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Odpovědět

Zpět na „Elektrické nářadí“