Program na vyčtení S/N komponent v PC

Software potřebné k práci s elektronikou

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Honza_dy
Příspěvky: 2172
Registrován: 20 srp 2004, 02:00
Bydliště: Brno-venkov

Program na vyčtení S/N komponent v PC

#1 Příspěvek od Honza_dy »

Nazdar, existuje nějaký program, který zobrazil seriová čísla komponent v PC?
O co jde: U mého notebooku odešla po sedmi měsících baterka, takže půjdu zkusit reklamaci. Jenže jak znám servisy tak si z mého nového stroje udělají dojnou krávu pro kamoše a proto se při předání chci ohnat seznamem, který si při převzetí zase zkontroluju.

Uživatelský avatar
elped77
Příspěvky: 142
Registrován: 24 pro 2010, 01:00
Bydliště: VT

#2 Příspěvek od elped77 »


Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#3 Příspěvek od rnbw »

Skus reklamovat len bateriu, vsak notebook funguje.

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#4 Příspěvek od keemo »

Bohuzial asi to nepojde-ja ked som si odfajcil baterku,tiez som musel poslat aj notes... Inak neviem co to ma byt za pofiderny servis...mne vymenili len bateriu(ak nepocitam nahratie recovery ktoru som si tesne po kupe uspesne zmazal:D)

Uživatelský avatar
zdenekv
Příspěvky: 4
Registrován: 26 zář 2010, 02:00

#5 Příspěvek od zdenekv »

Podívej se na tyto programy: AIDA64 Extreme Edition nebo EVEREST Ultimate Edition

Uživatelský avatar
Honza_dy
Příspěvky: 2172
Registrován: 20 srp 2004, 02:00
Bydliště: Brno-venkov

#6 Příspěvek od Honza_dy »

Díky za tipy. Baterku mi nevezmou jelikož v záruční opravě musíš dát kompletní přístroj. Noťas je LENOVO Z360, donedávna jsem si myslel, že servis mám v Brně - Líšni, ale při bližším zkoumání jsem se dočetl, že se to posílá do Polska.
No a potom je tu osobní zkušenost, mám na to prostě štěstí. Doneseš novou mašinu s prkotinou do servisu a vrátí se ti stará v novém obalu. A potom se braň, když nemáš důkazy.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#7 Příspěvek od rnbw »

Hlavne si zalohuj data, ak tam teda nieco mas.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od ZdenekHQ »

Honza_dy píše: Noťas je LENOVO Z360, donedávna jsem si myslel, že servis mám v Brně - Líšni, ale při bližším zkoumání jsem se dočetl, že se to posílá do Polska.
Myslíš PC-NETy ? Ono jim v záruce asi nic jinýho nezbývá, ale kuchání dílů pro kamarády tam snad nehrozí.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#9 Příspěvek od rezis »

Lenova dělá SIL a nevím o to že by to někam posílali. Dokonce i díly dodávají. Jediné s čím je problém je IDEAPAD to je katastrofa.
Na baterii je myslím záruka jen 6 měsíců nepletu se?
jinak případné výměně komponent se nevyhneš. Asusáci dokud byli v Ostravě měnili takto. Přišel notebook s prasklým pantem koukli na to deska ze serie xy s vadou xy a automaticky měnili desku aby eliminovali další reklamaci. Ale toho že to rozeborou na ND bych se nebál. Co si tam chceš vzít?
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#10 Příspěvek od keemo »

Jo ked to robi SIL tak by to malo byt v pohode,par krat som tam mal notes na opravu a nikdy nebol problem...

Uživatelský avatar
Honza_dy
Příspěvky: 2172
Registrován: 20 srp 2004, 02:00
Bydliště: Brno-venkov

#11 Příspěvek od Honza_dy »

rezis: Já taky žiju v domnění, že na baterku je 6 měsíců, ale po prostudování záručních podmínek LENOVA jsem o tom nenašel ani zmínku. Samozřejmě před reklamací ještě zavolám na jejich linku a ověřím si to. Zatím jsem udělal reset indikátoru baterie - třeba se to spraví.

Tahle moje schizofrenie je podpořena osobními zkušenostmi.
Vysavač - záruční oprava navíječe kabelu
-> vrátil se s napáleným motorem. Následovala další oprava u výrobce.
Křoviňák STIHL - běžná roční údržba a seřízení + požadavek kontroly spojky ->Oprava se protáhla, do telefonu mi neustále trvdili, že našli ucpanou trysku na karburátoru. Když jsem argumentoval tím, že karburátor je v pořádku jelikož jsem sekačku před odesláním do servisu zkoušel, řekli mi že musí udělat všechno proto abych byl spokojený. Po návratu se na karburátoru 16let staré STIHLky záhadně zhmotlil nápis MADE IN CHINA. Nemám důkaz o tom , že tam dřív nebyl, neudělám NIC!
Navíc jsem v jednom servisu chvilku dělal a vím, co se tam děje.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od ZdenekHQ »

Mě kámoš ze servisu řekl, že do věcí, co fungují, se zásadně nevrtá a nic se nemění ani "neudržuje" - kromě mazání, popř. naštelování karbecu na jiný benzín. Jarní údržba spočívá ve vymetení pavučin a nalití čerstvýho benzínu, i když ta potvora jede i na starej.

Už to takto dodržuju u křoviňáku 14 let, pilu mám jen elektrickou. :D
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#13 Příspěvek od rezis »

Tak ono u toho křoviňáku je to tak že se věci půjčují pro opravu druhého kusu. Totéž dělají u aut. U notebooků těchto možností moc není.
Jinak plný souhlas se ZdenekHQ:
Co funguje do toho se nevrtá :wink:
jen ten benzím je momentálně nutno vždy po odstávce delší než cca měsíc vyměnit. On totiž díky skvělým biosložkám mění své vlastnosti. Vlastně už pak ani benzínem nevoní a už spousta lidí takto dvoutaktní stroj zadřela.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od ZdenekHQ »

I ten olej se časem rozkládá a taky platí pravidlo - stále stejný výrobce oleje. Takovej karbon z starýho MT v kombinaci s novým, co to rozpustí, tak ta je vražedná...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Honza_dy
Příspěvky: 2172
Registrován: 20 srp 2004, 02:00
Bydliště: Brno-venkov

#15 Příspěvek od Honza_dy »

Vypadá to, že se vše v dobré obrátilo. Po provední resetu baterie se provozní doba vrátila na papírovou hodnotu. U vidíme jestli to za 14 dní neudělá znovu.

Ale všiml jsem si ještě jedné věci, notebook při provozu neustále zapíná a vypíná disk. Může to být v intervalu tak 10vteřin. Na chování se to nijak neprojevuje jen si říkám, že to pro ten disk není nic dobrého.
Schema napájení mám nastaveno na vyrovnané a vypnutí HDD až po 20 minutách.
Je to normální?

Odpovědět

Zpět na „Software“