Dobijanie Favorit

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

Dobijanie Favorit

#1 Příspěvek od jano2 »

Zdravím pritomnych,nejak sa mi nedari z nabijanim na starom Favorite.Vypadá ,že je poriadku,no pri vysokých otáčkach,záčina svietit kontrolka nabíjania a nenabíja.Nemáte niekto typ,čim to je?Regulátor som menil,nepomohlo,žeby tiež nebol vporiadku?,,

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od Michal22 »

jano2- a určitě nedobíjí? Ona ta kontrolka rožne i v případě, kdy alternátor přebíjí.
To je totiž trochu divné, že by při nízkých otáčkách dobíjel dobře a při vysokých nedobíjel.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

#3 Příspěvek od jano2 »

Pri úplne nizkych otáčkach nenabíja,až trošičku vyššie otački ho zobudia vo od asi stednych otáčok na hor,už nenabíja,preto že to je vidieť na svetlách,-slabšie svietia.

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#4 Příspěvek od DELONG »

Rozobrať a vyčistiť uloženie uhlíkov (najlepšie nové uhlíky) osústružiť komutátor na rotore.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od Michal22 »

Že nedobíjí při volnoběhu nemusí být na závadu. Ale že by nedobíjel při vysokých, to je divné.
Kašli na světla, vem měřák a měř na akumulátoru, ať víš kolik tam je reálně. Jinak na diodu to nevypadá, tak zkus nový regulátor (třeba jsou KO uhlíky a při vyšších otáčkách už nnepřenesou budící proud)- tady mají docela zajímavou cenu: http://tuning.autodoplnky.cz/nahradni-d ... -s25063049
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
romario
Příspěvky: 10
Registrován: 09 led 2012, 01:00
Bydliště: Plzeň-jih

#6 Příspěvek od romario »

Ahoj Jano2, tak stejný problém jsem řešil na Felicii,ale počítam,že to bude stejné.Na volnoběh nic,střední otáčky začal trošku dobíjet a ve vysokých se rozsvicovala kontrolka dobíjení.Byly vadné silové usměrnovací diody v alternátoru.Ahoj

Uživatelský avatar
TomasX
Příspěvky: 630
Registrován: 12 srp 2005, 02:00

#7 Příspěvek od TomasX »

jano2 píše:Zdravím pritomnych,nejak sa mi nedari z nabijanim na starom Favorite.Vypadá ,že je poriadku,no pri vysokých otáčkach,záčina svietit kontrolka nabíjania a nenabíja.Nemáte niekto typ,čim to je?Regulátor som menil,nepomohlo,žeby tiež nebol vporiadku?,,
Změř izolaci statoru. Častá závada starších FIATů, zkrat statorového vinutí proti kostře. Statorové plechy stářím zkorodují a trochu se nafouknou a vinutí se v některé drážce poruší.
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...

Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 641
Registrován: 21 čer 2005, 02:00
Bydliště: Opava

#8 Příspěvek od denis15 »

Uz to tady padlo-uhliky a kotva. Vydelej regler-je komplet s uhlikama a zkontroluj. Vetsinou byva problem zde-stejny problem na felde. Fazol stacilo po startu proslapnout plyn a zacal dobijet.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#9 Příspěvek od Atlan »

Najcastejsia zavada je volne skrutky co drzia mostik, nasledne dojde k prierazu diod.... A konci to odpalenym reglerom... To je dalsia moznost k tym uz napisanym, a dost ista ak ma alternator viac ako 60 tkm a nebol robeny.

Uživatelský avatar
GeorgeB
Příspěvky: 1187
Registrován: 21 lis 2005, 01:00
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od GeorgeB »

Taky si myslím, že bude problém v usměrňovacím můstku. A multimetrem se to zvnějšu odhalit nedá. Osciloskopem se to zjistí celkem rychle. Viz JB-Elektronik: naměřené průběhy z praxe

Uživatelský avatar
procesor
Příspěvky: 5284
Registrován: 02 říj 2009, 02:00
Bydliště: PO

#11 Příspěvek od procesor »

Aký voz to bol si nepamätám. Rovnako pri vyšších otáčkach prestávalo dobíjať. Mal som osciloskop, pozerám +B na 100mV ac rozsahu...čuduj sa svete, akoby sa nemenila frekvencia pri pridávaní, len tak +/- trochu.
Na remenici bol ustrihnutý klinok :roll:

Uživatelský avatar
mcmlxxx
Příspěvky: 112
Registrován: 14 bře 2010, 01:00
Bydliště: Letovice, Brno

#12 Příspěvek od mcmlxxx »

je proražená dioda(y) ve věnci alternátoru.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#13 Příspěvek od BOBOBO »

Ještě bych dodal POMOCNÁ dioda a nemusí být šluslá , spíše uvolněná .

Uživatelský avatar
jano2
Příspěvky: 1748
Registrován: 28 pro 2006, 01:00
Bydliště: Orava,sever

#14 Příspěvek od jano2 »

Dakujem za reakcie,idem sa do toho pustiť,dám vediet,ako to dopadlo.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 4499
Registrován: 10 kvě 2004, 02:00
Bydliště: Košice

#15 Příspěvek od Atlan »

A dufam ze remen je napnuty :D

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“