Transformátor Piko T4 (55007), nefunguje

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vorel007
Příspěvky: 53
Registrován: 12 dub 2011, 02:00

Transformátor Piko T4 (55007), nefunguje

#1 Příspěvek od vorel007 »

Zdravím. Mám doma trafo na napájení vláčku, které nefunuje. Po rozebrání jsem zjistil že je proražený rezistor. Nemůžu ale zjistit barvu jednoho proužku, jestli je šedý nebo stříbrný. Pokud by byl šedý, hodnota by byla 2,2G a pokud stříbrný tak by hodnota byla 0,22R. Prosím, která hodnota je ta správná? Na obrázku je to ten malý odpor. Díky

Pozn. Ty dvě volné díry jsou pro primární cívku
Obrázek

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Podle vzhledu desky je v sérii s přívodem 230V - tam už z principu nemůžeš mít žádnej vyšší odpor než jednotky Ω, aby tam vůbec něco teklo...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
heldybeldy
Příspěvky: 488
Registrován: 25 dub 2005, 02:00
Bydliště: Spišská Belá

#3 Příspěvek od heldybeldy »

Ja by som v prvom rade patral, preco ten odpor prepalilo. Niekedy taketo odpory nahradzaju poistku...
Sebestačnosť = sloboda...

Andrea
Příspěvky: 9340
Registrován: 07 zář 2007, 02:00

#4 Příspěvek od Andrea »

... a pokud zlatý, tak by to bylo 2,2Ω.

Uživatelský avatar
milous2
Příspěvky: 791
Registrován: 29 čer 2011, 02:00
Bydliště: u Kolína

#5 Příspěvek od milous2 »

Náčelnice i náměstek mají pravdu :lol: A Ty heldybeldy také. Jen malá otázečka:pouštěl si si někdy vláčky? Zkrat na kolejišti je raz-dva.Stačí malá kolize a už to jiskří. Je na dotazujícím zda si karambol vybavuje.Variant přetížení napaječe je ale celá řada. Hezký den.

Uživatelský avatar
vorel007
Příspěvky: 53
Registrován: 12 dub 2011, 02:00

#6 Příspěvek od vorel007 »

Trafo není moje, je kamaráda. Jeho malý bratranec zapojené a zapnuté trafo hodil. Při "letu" trafa se drátky odpojily z kolejí a následně se spojili. Tak že bych ten odpor nahradil pojistkou?

Uživatelský avatar
heldybeldy
Příspěvky: 488
Registrován: 25 dub 2005, 02:00
Bydliště: Spišská Belá

#7 Příspěvek od heldybeldy »

Tie stare trafka , pokial viem mali v sebe istenie pomocou bimetalu, takze pri skrate na vystupe sa nahrial a rozpojil obvod. pri trvalom skrate to cyklovalo. Ale nejaku ochranu tam treba, pokial nechces podpalit dom...
Sebestačnosť = sloboda...

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#8 Příspěvek od Crifodo »

To nebude staré tráfko a název PIKO který někomu třeba připomíná šedá trafa z DDR s otočným jezdcem po sekundáru a bimetalama, bude asi tak PIKO jako je dneska ETA ta stará ETA...
http://img4.rajce.idnes.cz/d0407/7/7252 ... G_4554.jpg
zajímavá je cena ve srovnání s cenou třeba PC zdroje.
http://www.masinky.cz/produkt/3456-Tran ... /index.htm

Jak je vidět, rádoby elektronická ochrana oproti tradiční technice 60-70 let, pojistky, bimetaly, regulační trafo, je fakt "na úrovni". Kurvítko.

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#9 Příspěvek od Michal22 »

Trafo FZ1 od Pika, na kterém jsme všichni modeláři vyrůstali, bylo nezničitelné. Bimetalové nadproudové ochrany fungovaly sice trochu pomalu, ale to jádrové trafo spolu se způsobem regulace a předimenzováním všech parametrů bylo spíš na úrovni svařovacího trafa.
Já osobně řešil problém jen v tom, že se mi jednou ulomila kulisa, která sloužila k přepínání polarity pomocí fosforbronzových kontaktů.
Tohle nové trafo (už podle fotky) u mě budí stejný pocit jako má Crifodo- prostě to nic nevydrží :(
Pokud odešel tenhle odpor na primáru, bude opravdu chyba ještě někde jinde.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
patrac
Příspěvky: 1
Registrován: 18 dub 2013, 02:00
Bydliště: Brno King field
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od patrac »

dobrý den. Jsem tu novej a chtěl bych se zeptat na jednu věc. Vlastním uvedené Piko trafo. šedé 4 vývody, otočná páčka a dvě červené kontrolky. Jako malej jsem ho používal k autodráze a na vláčky. Poslední dobou ho používám k leptání nerezu atd. Jde mi ale o dotaz. z ničeho nic mi přestala fungovat jedna " polarita" tzn když dám páku doprava tak trafo funguje. Když ji dám doleva tak ne. Jsem člověk elektrotechniky neznalý tak by mne zajímalo co by tomu mohlo být. děkuji za nějakou odpověď

Uživatelský avatar
workhard
Příspěvky: 4873
Registrován: 07 črc 2006, 02:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od workhard »

Kdyby sis tohle vlákno přečetl, už bys to věděl.
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#12 Příspěvek od EKKAR »

patrac píše:... z ničeho nic mi přestala fungovat jedna " polarita" tzn když dám páku doprava tak trafo funguje. Když ji dám doleva tak ne. Jsem člověk elektrotechniky neznalý tak by mne zajímalo co by tomu mohlo být. děkuji za nějakou odpověď
Musí se to rozebrat a překontrolovat, v jakým stavu jsou mechanický kontakty přepínající polaritu pomocí pertinaxových "brejlí" a fosforbronzových pér. Nedoporučuju dělat to člověku bez aspoň základnícch znalostí o uspořádání toho napáječe a s nulovýma zkušenostma s elektrikou.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“