Sony Xperia, neuznaná reklamácia

Vše, co se týká mobilních telefonů, GSM bran, mobilních datových připojení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

Sony Xperia, neuznaná reklamácia

#1 Příspěvek od passion »

Dobrý deň. Chcem sa poradiť. Pred niekoľkými dňami som si kúpil v telecome (bývalý eurotel, neskôr t-mobile) k paušálu Sony xperia tipo ST21. Pôvodne som chcel pre dcéru hello kitty od samsungu tiež s androidom, len predavčka ma prehovorila na tento sony, že tie hello kitty sú dosť poruchové, že ich veľmi reklamujú. Až doma som ale zistil, že na zakúpenom Sony nejde mikrofón. Bol piatok, v pondelok som ho šiel reklamovať. Po týždni prišla odpoveď zo servisného strediska PPi ETC, že bola mechanicky poškodená základová doska, že reklamáciu nemôžu uznať ako bezplatnú. Podal som voči tomu podnet, žiaľ tiež s negatívnym výsledkom - telekom verí servisnému stredisku, ktorý im zaslal aj fotky poškodenia. Neviem si dobre predstaviť, ako môže k takému poškodeniu dôjsť bez mechanického poškodenia plastového obalu, alebo bez rozobratia telefónu. Ani jedno ani druhé som však nespravil. Som si na 100% istý, že som s telefónom za tie tri dni čo som ho mal od kúpy po reklamáciu narábal ako vo vatičke. Ak vraj nesúhlasím, môžem dať telefón na preskúmanie súdnemu znalcovi na vlastné náklady. Dokonca mi odporučili nejakého svojho. Ja ale nemám chuť sa s naťahovať so súdnym znalcom s nejasným výsledkom a spoločnosťou s rozmermi telekomu. Mám aj nejaké iné možnosti, ako byť úspešný v tomto spore? Koľko stojí taký posudok súdneho znalca ohľadom takejto veci?
Ďakujem za reakcie.
Přílohy
SSK-2850389b.jpg
(284.91 KiB) Staženo 199 x

Uživatelský avatar
Hrnous
Příspěvky: 470
Registrován: 25 pro 2005, 01:00
Bydliště: Valašské Klobouky

#2 Příspěvek od Hrnous »

No teď když už si do toho vlez tak bych to neviděl nijak růžově, pokud ta fotka není ze servisu

Uživatelský avatar
Hydrawerk
Příspěvky: 7678
Registrován: 13 pro 2011, 01:00
Bydliště: Earth

#3 Příspěvek od Hydrawerk »

Ten telefon stál asi 3000 Kč, takže nějaký soudní znalec se nejspíš nevyplatí. Doporučuji akorát šířit zlé jméno toho obchodu, kde to půjde. :looser: :pecek: (Příště kup Nokiu.)

Uživatelský avatar
KUBO
Příspěvky: 3713
Registrován: 30 říj 2005, 02:00
Bydliště: VT SLOVAKIA

#4 Příspěvek od KUBO »

Tak niečo podobné sa stalo mne. Telefon mi spadol z rúk na stôl, asi so 70cm výšky. Bohužiaľ už nešiel zapnúť. Na plaste ani stopa po náraze, ale plošák prasknutý. Vo vnútri je doska osadená natesno a keďže je plast poddanejší ako cuprexit, tak doska praskne. Aspoň ja si to tak vysvetľujem.
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od forbidden »

Řekl bych, že proti tomuto obrana neexistuje. Evidentně to poškozený je, nejspíš se to stalo při montáži. Ale nikomu to nedokážeš, odkontrolovat všechny funkce v obchodě není ani možný. Obchod samozřejmě věří servisu a důkazy hrají proti tobě. Kdysi se mi stalo něco podobnýho, objednal jsem si celkem drahý pouzdro na Palma. Došlo v nepoškozeným obalu, ale uvnitř bylo prasklý, reklamace samozřejmě neuznaná, jak taky jinak. Tak jsem ho se značnou ztrátou hned prodal jako poškozený na Aukru.

Uživatelský avatar
MaTTo
Příspěvky: 528
Registrován: 25 dub 2005, 02:00
Bydliště: Slovakia

#6 Příspěvek od MaTTo »

V PPI je vecsina reklamacii neuznanych, bohuzial mam rovnaku skusenost s reklamaciou Xperie P ktora sa samovolne vypinala, poslali mi fotku kde bola mierne ohnuta doska - teraz nech mi niekto vysvetli ako sa da ohnut doska v telefone ktory ma z prednej strany sklo a zbytok je hlinikovy unibody kryt :roll: Samozrejme ze telefon mi nespadol ani nic podobne a bol noseny v puzdre, mal 4 mesiace a uz od kupy sa obcasne vypinal mozno tak 2x tyzdenne a vystupnovalo sa to na denno-denne vypinanie tak som dal reklamovat a teraz sa ten telefon vypne uz aj pri mensom pohybe - naco je vlastne k telefonom zaruka, uz asi na tretom telefone mi neuznali reklamaciu v PPI - velmi rad by som sa pozrel ako taky autorizovany servis prebieha, navyse vybrat pri servise dosku z telefonu, mierne ju ohnut, odfotit a poslat neuznane naspet je fakt najjednoduchsie, len by ma zaujimalo co z toho maju .
Doing service for those who do .
Notes : ThinkPad T420 + ThinkPad X220 .
We make the tools, you make them do .

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#7 Příspěvek od passion »

Nie, ja som ho neotváral, mobil je stále na predajni, nebol som ho ešte prevziať. Najskôr sa musím pár dní ukludniť, aby som im tam všetkým nevynadal. Fotku mi poslali mailom z telekomu. Mne práveže nepadol, ani dcére, ani nijak inak sa s ním zle nezaobchádzalo. Rozbalený bol hádam len pár minút. Bol som celý čas pri nej až pokiaľ sme neprišli na chybu. Nemáte niekto aspoň SM, prípadne schému, čo tam vlastne chýba?
Ono všetko išlo, len mikrofón nie. Dalo sa rozprávať len cez HF.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#8 Příspěvek od rnbw »

Bolo to original neotvorene balenie od vyrobcu, alebo to uz bolo otvorene? Ak to bolo otvorene, tak to mohol urobit niekto v predajni.
Ak bolo balenie neotvorene, tak bud to odislo takto z vyroby (dost pochybujem) alebo pokus o podvod v servise.

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#9 Příspěvek od passion »

To si nepamätám. Práve pozerám krabičku, nie je na nej nijaká "plomba". Takže fakt netuším. Predavčka nám namiesto hello kitty núkala tento Sony, alebo ešte nejakú veľkú neforemnú tehlu od LG. Bolo jasné, že dcéra si vyberie Sony. Mala oba telefóny rozbalené, ale fakt už netuším, či sa jednalo presne o ten náš.

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#10 Příspěvek od tomasjedno »

passion píše:...Najskôr sa musím pár dní ukludniť, aby som im tam všetkým nevynadal....
To vřele doporučuju. Důkazy (byť třeba i podvržené) mluví proti tobě, takže je to o vyjednávací dovednosti.
Jsou lidi, co dokážou vymámit z jalové krávy tele :lol:

Uživatelský avatar
MaTTo
Příspěvky: 528
Registrován: 25 dub 2005, 02:00
Bydliště: Slovakia

#11 Příspěvek od MaTTo »

Z Telekomu reklamaciu nepreberaj, nepodpisuj tam ziadne papiere, prvych 12 mesiacov od kupy ti musi predajca preukazat poskodenie formou znaleckeho posudku takze nech si to Telekom posle k znalcovi ktoreho si aj Telekom zaplati nezavisle od toho ako dopadne ten posudok .
Kazdopadne je to svinstvo od PPI, tam to proste nieje nahoda, to uz trva minimalne 3 roky to ich skvele riesenie reklamacii vsetkeho, bud telefon opravia prehratim SW alebo neuznaju zaruku. Super .
Naposledy upravil(a) MaTTo dne 24 bře 2013, 23:00, celkem upraveno 1 x.
Doing service for those who do .
Notes : ThinkPad T420 + ThinkPad X220 .
We make the tools, you make them do .

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#12 Příspěvek od passion »

MaTTo - to znie nádejne. O čo sa mám v tomto oprieť? Nejaký obchodný zákonník, alebo čo? Aj keď znalec pravdepodobne dá za pravdu servisu, ale za pokus by to stálo. Poškodenie dosky vyzerá naozaj zaujímavo, ako k tomu mohlo dôjsť...
Keď máte toľkí tak negatívne skúsenosti s PPI, nebolo by od veci sťažnosti podstúpiť Sony, nech si nájde lepší servis? (len nie ako dakedy movys, či ako sa to volalo, tí zase radi odpisovali, že mobil bol poliaty neznámou tekutinou..)

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#13 Příspěvek od rnbw »

Neviem, ako to balenie ma vyzerat - ale nema byt nahodou krabica vo folii?

Na fotke to zjavne poskodene je. Sudny znalec to tam najde tiez. Ale neexistuje ziadny dokaz o tom, ze telefon bol v case predaja vporiadku.

Uživatelský avatar
KUBO
Příspěvky: 3713
Registrován: 30 říj 2005, 02:00
Bydliště: VT SLOVAKIA

#14 Příspěvek od KUBO »

Čo som ja bral telefóny, tak každý z nich mal na krabičke plombu. Oni totiž v predajni majú k dispozícií aj predvádzacie kusy telefonov, ale po tvojom rozhodnutí, že si berieš práve ten a ten typ, ti musí vydať zabalenú krabičku s plombou. Ak by už nemali predvádzacie kusy, tak si si mal všimnúť či otvárala zaplombovanú krabičku. To by sa malo dať jednoducho zistiť, lebo také predajne majú kamerový systém. Takže ak nemaš plombu, išiel by som do predajne a vypýtal si zabalený telefon aby som sa uistil, či naozaj výrobca neosadil plombu, čo dosť pochybujem.
„Hľadáme nepoznané, spoznávame nehľadané. Strácame to cenné, ceníme si až stratené. Milujeme všetko zradné a zrádzame milované.”
Pozdravuje Vás Martin

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#15 Příspěvek od p32 »

Ano, reklamaci nepřebírej a toho soudního znalce či tvé poškození desky bez viditelného poškození obalu musí prokázat prodejce. Jejich servis tě vůbec nemusí zajímat - smluvní vztah s ním mají oni a ne ty !
Mimochodem jak tady píšeš, že se to stalo před pár dny - nechceš být konktrétní, kdy ??? Na fotce je datum 8.3.21013 ! To je už takových asi 3 týdny a ne pár dnů. To je dost divné.

Odpovědět

Zpět na „GSM / CDMA / LTE technika a telefony“