Octavia 1,9TDi nestartuje- problém žhavení

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

Octavia 1,9TDi nestartuje- problém žhavení

#1 Příspěvek od Michal22 »

Ahoj,
soused mě odchytnul že mu nejde nastartovat Oktávka, vůbec se mu nerozsvítí kontrolka žhavení a motor potom nejde nastartovat. Ale jednou za čas (třeba na 20. pokus) se kontrola rozsvítí, motor nažhaví a jde nastartovat. Chvíli jsem čouhal pod haubnu, ale bez mučení přiznávám, že jsem Oktávku nikdy neopravoval, tudíž ani netuším kde má žhavící relé. Rád bych napřed oměřil a zkontroloval celou cestu žhavění od AKU po žhaviče, ale zatím jsem jen zjistil, že drát ke žhavičům mizí do silného "krku", který vede do prostoru pod akumulátorem.

Nemáte někdo nějakou servisní dokumentaci nebo alsepoň schema?

Díky
M.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
mirosne
Příspěvky: 2806
Registrován: 07 kvě 2008, 02:00
Bydliště: Blue rock,VK-SR

#2 Příspěvek od mirosne »

http://www.skodaforum.sk/filebase.php
Tu máš dielenské príručky,je dôležité,uviesť aj ročník auta.Ináč to relé sa mi zdá,že sa nachádza dnu v interiéri pod prístrojovkou na spodu vľavo,kde sú aj ostatné relátka.
Pozdravujem Vás, Miro.

Uživatelský avatar
dj_Paul
Příspěvky: 2294
Registrován: 19 zář 2004, 02:00
Bydliště: Laškov

#3 Příspěvek od dj_Paul »

pokud ani neproblikne kontrolka žhavení,tak je vadné relé 109 (nad levou nohou řidiče). Relé stačí propájet

http://www.skodaoctavia.cz/skoda-octavi ... a-rele-109

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od Michal22 »

Pánové díky za odkazy, podle toho od dj_Paula to vypadá opavdu na žhavící relé. Jestli nebude v sobotu pršet, mrknu na to.

Díky moc
M.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#5 Příspěvek od vrky »

Ten přímej vstřik by měl chytnout i bez žhavení.

Uživatelský avatar
dj_Paul
Příspěvky: 2294
Registrován: 19 zář 2004, 02:00
Bydliště: Laškov

#6 Příspěvek od dj_Paul »

ono to relé ve skutečnosti nenapájí žhaviče, ale RJ motoru. Proto to ani nehlesne

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Co pojistka žhavení navrchu na baterii, je v pořádku? Ona nemusí bejt spálená, stačí aby byly povolený šroubky a pod nima vzniknul zoxidovanej spoj = ŠTUDENT...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
pavel71
Příspěvky: 96
Registrován: 08 úno 2011, 01:00
Bydliště: Karlovarsko

#8 Příspěvek od pavel71 »

jak bylo řečeno pokud při otočení klíčkem neproblikne žhavení je problém s relátkem č.109 někdy ho stačí proletovat a očistit kontakty někdy to chce nový sám jedno vozim v autě jako náhradní napájí ŘJ a pokud odejde na cestě je to na odtah :(

Uživatelský avatar
frantacech
Příspěvky: 96
Registrován: 20 dub 2013, 02:00

#9 Příspěvek od frantacech »

pri teplote nad 10st se nezhavi, kontrolka jen problikne jako diagnostika, ale nezhavi ani nedozhavuje.

tenhle motor i pri 0st musi startovat uplne v pohode i bez zhaveni, pokud ma kompresni tlaky a nema za sebou pul milionu s blaznem co nemeni olej.

1.9 TDi rotacky jsou nejlepsi motory co koncern vyrobil, spolehlive, skvela spotreba prakticky bez kurvitek.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

frantacech píše:...
1.9 TDi rotacky jsou nejlepsi motory co koncern vyrobil, spolehlive, skvela spotreba prakticky bez kurvitek.
Jenže co je a co není "rotačka" ? Pokud vím, tak v ochcávkách je "rotačka" jen verze 1,9 "Ten Dým Ignoruj"/66kW, všecky ostatní jsou PD = Pumpe-Düse a ty nejmodernější 1,6TDi jsou dokonce už "kolejnice" = CR = Common rail.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#11 Příspěvek od vrky »

Mám 81KW a je tam rotačka.

Uživatelský avatar
frantacech
Příspěvky: 96
Registrován: 20 dub 2013, 02:00

#12 Příspěvek od frantacech »

vrky píše:Mám 81KW a je tam rotačka.
81kw, 85 byly posledni
96 uz je PD
a ty dnesni 2.0, 3.0 jsou vsechny common rail

Uživatelský avatar
vrky
Příspěvky: 1738
Registrován: 28 lis 2004, 01:00
Bydliště: pod Black Mount

#13 Příspěvek od vrky »

81 a 66 je stejný motor mimo: regulace turba, vstřiků, sw.

Uživatelský avatar
Fordak
Příspěvky: 53
Registrován: 08 pro 2012, 01:00

#14 Příspěvek od Fordak »

Pouzivane dieslove motory starsich octavie:
1.9 SDI 50 kW
1.9 TDI 66 kW
1.9 TDI-PD 74 kW
1.9 TDI 81 kW
1.9 TDI-PD 96 kW

Uživatelský avatar
Fordak
Příspěvky: 53
Registrován: 08 pro 2012, 01:00

#15 Příspěvek od Fordak »

frantacech píše:
vrky píše:Mám 81KW a je tam rotačka.
81kw, 85 byly posledni
96 uz je PD
a ty dnesni 2.0, 3.0 jsou vsechny common rail
85 kw skodovka nema,daval se do vw a octavia II muze mit motor 2.0 TDi PD 103 kw

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“