FABIA II 1,4 16V, karbon v oleji

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
bardot13
Příspěvky: 153
Registrován: 01 črc 2007, 02:00

FABIA II 1,4 16V, karbon v oleji

#1 Příspěvek od bardot13 »

Přeji hezký den. Chci si koupit tento automibil.Při prohlídce mororu po odejmutí nalévacího víka bylo vidět drobné kousíčky pravdepodobně karbonu.Byly naomak tvrdé.Auto má 1119000 km najeto.Motor jde nastartovat ihned a nevykazuje neklidný chod.Proto se ptám co mohlo způsobit tento stav a aby se v pozdější době neprojevila nějaká porucha motoru.V bazaru mě řekli, že motor nechají propláchnout a vyměnit olej.Předem dík za rady.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#2 Příspěvek od Sandal »

Rozhodně to nepůjde jen tak propláchnout.Jestli se tam usazuje karbon tak ten motor asi žere olej protože karbon vzniká spalováním oleje a jen málo ho vzniká z benzínu.Nebo to auto jezdilo na krátký vzdálenosti pořád studený.
Tyhle motory chlastaj jak nedovřený protože čtyřventily tahaj až ve vyšších otáčkách tudíž mu musíš nakládat a točit furt nad 3000.Já bych to teda nebral už kvůli tomu motoru samotnému.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#3 Příspěvek od EKKAR »

Sandále - ty ten motor máš? Že tak žvaníš o tom jak žere olej... Já ho mám doma už skoro 5 let a ještě mi nesežral oleje ani co by se do frťana vešlo.

Pokud je to fábule dvojka = výroba 2007 a pozdější, tak by to měl bejt motor s kódem BXW nebo CGGB a výkonem 63kW. Ten je spolehlivější než o něco starší "jednačtyřka stokoňka" = verze s výkonem 74kW a kódem AUB nebo BBZ, ten se ale montoval jen do fábulí "jedniček" = do března roku 2008. O podrobnější posouzení bys měl ale radši napsat dotaz sem:
http://forum.skodahome.cz/forum/237-mot ... 6v-16-16v/ - to je fórum škodovkářů...

Jinak obecně - ten vejplach to potřebuje jak prase drbání a bylo by dobře se přitom určitě podívat i na stav rozvodovýho řemene - tyhle motory mají předepsanou první kontrolu řemene po 90 000km a pak každejch dalších 30 000 - vyměnit v případě potřeby. Pokud má auto původní řemen a na tachu skoro 112 000km, tak bych se bál, že to má odcouváno z dejme tomu 150 tkm a ten rozvoďák může bejt těsně před roztržením - s následkama, který si asi ani neumíš představit...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#4 Příspěvek od Sandal »

Ty myslíš EKKARE že když jeden motor nežere olej tak nemůže ani druhej?Pokud vim tak taky existujou poruchy motorů,takže jeden žrát nemusí a druhej jo :wink: U auta z bazaru nikdy nevíš co stim kdo dělal.
Nemám ten motor doma.Ale pár lidí znám co ho maj.Olej jim to nežere samozřejmě.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#5 Příspěvek od EKKAR »

A o skutečný spotřebě taky samozřejmě víš jen z doslechu...
Ano, je to šestnáctiventil bez doplňkový kompenzace vlivu rozvodu, takže hůř táhne odspodu, ale rozhodně ta hranice kdy "začíná táhnout" není nad 3000rpm. Dá se s ním v naprostý pohodě jezdit plynule s otáčkama 2000rpm a vejš jít jen při potřebě prudce akcelerovat například při předjíždění a podobně. V kastli fábule se s ním dá jezdit s průměrnou spotřebou na pomezí 6,5 litru Naturalu na 100km a s dosažitelným minimem na hranici 5 litrů při "důchodcovský" jízdě. V o poznání těžším roomsteru se průměrná žravost tohohle motoru pohybuje kolem 7-7,2 litrů a běžně dosažitelný minimum je 5,7-5,9 litru. Všecko záleží na trase, naložení auta, použitejch gumách, roční době (teplotě a převládajícím směru větru) a v neposlední řadě na (ne)uspěchanosti a "lehkosti nohy na plynu".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
tomasjedno
Příspěvky: 5634
Registrován: 11 říj 2008, 02:00
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

#6 Příspěvek od tomasjedno »

bardot13 píše:...Auto má 1119000 km najeto..
...a je z roku 1910, že? :lol:

Uživatelský avatar
Fordak
Příspěvky: 53
Registrován: 08 pro 2012, 01:00

#7 Příspěvek od Fordak »

Karbonove hrudky na viku nevesti nic dobreho,
bazarove sliby vyplachneme,dame novy olej :D .
Pri jakemkoliv podezreni pri koupi auta jdi od neho,
fabii jsou na prodej mraky,verim ze natrefis na lepsi kousek.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#8 Příspěvek od Sandal »

EKKAR píše: V o poznání těžším roomsteru se průměrná žravost tohohle motoru pohybuje kolem 7-7,2 litrů a běžně dosažitelný minimum je 5,7-5,9 litru. Všecko záleží na trase, naložení auta, použitejch gumách, roční době (teplotě a převládajícím směru větru) a v neposlední řadě na (ne)uspěchanosti a "lehkosti nohy na plynu".
A já proč jsou silnice plný prďolů co se couraj 50-60km/h.A oni si poříděj opici a nemaj na banány :lol:

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#9 Příspěvek od rezis »

poravdě karbon jsem neviděl na víčku ani nepamatuji. Snad u Moskviče. Dle mě je něco špatně. Ale to spíš s nějakým mechanikem který by se podíval na konkretní kus auta. Ono můžou být přicpány kanálky a pak se některé části mohou špatně mazat. Tak koupil kolega Forda. Pak vyměnil 3 turba než přišli na to, že je to celé zacpané a víceméně nemaže než maže. Přičemž čidlo hlásilo vše Ok neboť tlak byl.... jen to neteklo :D
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
DELONG
Příspěvky: 1361
Registrován: 16 dub 2006, 02:00
Bydliště: SVK

#10 Příspěvek od DELONG »

Ten karbón je z asi kvalitného oleja aký mu majiteľ doprial počas života toho motora :lol: :lol: . A chudák motor pri servisnom intervale výmeny oleja 30000 km tak dostal sotva 4x čerstvý olej :cry: :cry: . A to už nehovorím o tom že ten motor má naozaj odjazdené 1119000 km :lol: . Povedal by som že má raz tak ako je uvedené .
Tesnenie ventylového drieku by isto vedelo vyrozprávať o tom story :lol: :lol: .
Môj názor ruky preč od toho :wink: . Hľadať niečo lepšie :wink: .

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#11 Příspěvek od Sandal »

Dyť to povidám že to nejni normální.Takový sračky na víčku nejsou ani kolikrát u dieselu a že to je fabrika na karbon.

Uživatelský avatar
bardot13
Příspěvky: 153
Registrován: 01 črc 2007, 02:00

#12 Příspěvek od bardot13 »

Dle vašich rad zřejmě odstoupím od koupi tohoto vozu.Jinak jsem se ptal u nás ve 2 značkových servisech Škoda a bylo mi řečeno ,že toto není normální stav.Proplach asi také nepomůže.Chtěl jsem se jenom optat jestli se s touto závadou někdo nesetkal a co je příčinou.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#13 Příspěvek od BOBOBO »

Jestli se jen nešťouráš v zahnutým klacku . Vyfoť to . Není motoru bez karbonu . Je jen otázka kolik a kde . V práci s tímhle jezdím na CNG a spokojenost . Tedy když mi cestou z pha dojde , je to lepší . :D

Uživatelský avatar
bardot13
Příspěvky: 153
Registrován: 01 črc 2007, 02:00

#14 Příspěvek od bardot13 »

Auto je v autobazaru.V pátek jsem to zjistil při přejímání auta a tak jsem ho tam nechal.Řekli, že motor propláchnou.Ten karbon byl uvnitř pod víčkem.Kousky větší jak zrnka máku tvrdá a na omak ostrá.Nejhorší je,že peníze za auto jsem jim už poslal na účet.Tak nevim jak se budou cukat s vrácením peněz.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#15 Příspěvek od rezis »

BOBOBO píše: V práci s tímhle jezdím na CNG a spokojenost . Tedy když mi cestou z pha dojde , je to lepší . :D
A jaký máš názor - zkušenosti s CNG?
Internet - metla lidstva

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“