FABIA II 1,4 16V, karbon v oleji
Moderátor: Moderátoři
FABIA II 1,4 16V, karbon v oleji
Přeji hezký den. Chci si koupit tento automibil.Při prohlídce mororu po odejmutí nalévacího víka bylo vidět drobné kousíčky pravdepodobně karbonu.Byly naomak tvrdé.Auto má 1119000 km najeto.Motor jde nastartovat ihned a nevykazuje neklidný chod.Proto se ptám co mohlo způsobit tento stav a aby se v pozdější době neprojevila nějaká porucha motoru.V bazaru mě řekli, že motor nechají propláchnout a vyměnit olej.Předem dík za rady.
Rozhodně to nepůjde jen tak propláchnout.Jestli se tam usazuje karbon tak ten motor asi žere olej protože karbon vzniká spalováním oleje a jen málo ho vzniká z benzínu.Nebo to auto jezdilo na krátký vzdálenosti pořád studený.
Tyhle motory chlastaj jak nedovřený protože čtyřventily tahaj až ve vyšších otáčkách tudíž mu musíš nakládat a točit furt nad 3000.Já bych to teda nebral už kvůli tomu motoru samotnému.
Tyhle motory chlastaj jak nedovřený protože čtyřventily tahaj až ve vyšších otáčkách tudíž mu musíš nakládat a točit furt nad 3000.Já bych to teda nebral už kvůli tomu motoru samotnému.
Sandále - ty ten motor máš? Že tak žvaníš o tom jak žere olej... Já ho mám doma už skoro 5 let a ještě mi nesežral oleje ani co by se do frťana vešlo.
Pokud je to fábule dvojka = výroba 2007 a pozdější, tak by to měl bejt motor s kódem BXW nebo CGGB a výkonem 63kW. Ten je spolehlivější než o něco starší "jednačtyřka stokoňka" = verze s výkonem 74kW a kódem AUB nebo BBZ, ten se ale montoval jen do fábulí "jedniček" = do března roku 2008. O podrobnější posouzení bys měl ale radši napsat dotaz sem:
http://forum.skodahome.cz/forum/237-mot ... 6v-16-16v/ - to je fórum škodovkářů...
Jinak obecně - ten vejplach to potřebuje jak prase drbání a bylo by dobře se přitom určitě podívat i na stav rozvodovýho řemene - tyhle motory mají předepsanou první kontrolu řemene po 90 000km a pak každejch dalších 30 000 - vyměnit v případě potřeby. Pokud má auto původní řemen a na tachu skoro 112 000km, tak bych se bál, že to má odcouváno z dejme tomu 150 tkm a ten rozvoďák může bejt těsně před roztržením - s následkama, který si asi ani neumíš představit...
Pokud je to fábule dvojka = výroba 2007 a pozdější, tak by to měl bejt motor s kódem BXW nebo CGGB a výkonem 63kW. Ten je spolehlivější než o něco starší "jednačtyřka stokoňka" = verze s výkonem 74kW a kódem AUB nebo BBZ, ten se ale montoval jen do fábulí "jedniček" = do března roku 2008. O podrobnější posouzení bys měl ale radši napsat dotaz sem:
http://forum.skodahome.cz/forum/237-mot ... 6v-16-16v/ - to je fórum škodovkářů...
Jinak obecně - ten vejplach to potřebuje jak prase drbání a bylo by dobře se přitom určitě podívat i na stav rozvodovýho řemene - tyhle motory mají předepsanou první kontrolu řemene po 90 000km a pak každejch dalších 30 000 - vyměnit v případě potřeby. Pokud má auto původní řemen a na tachu skoro 112 000km, tak bych se bál, že to má odcouváno z dejme tomu 150 tkm a ten rozvoďák může bejt těsně před roztržením - s následkama, který si asi ani neumíš představit...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
A o skutečný spotřebě taky samozřejmě víš jen z doslechu...
Ano, je to šestnáctiventil bez doplňkový kompenzace vlivu rozvodu, takže hůř táhne odspodu, ale rozhodně ta hranice kdy "začíná táhnout" není nad 3000rpm. Dá se s ním v naprostý pohodě jezdit plynule s otáčkama 2000rpm a vejš jít jen při potřebě prudce akcelerovat například při předjíždění a podobně. V kastli fábule se s ním dá jezdit s průměrnou spotřebou na pomezí 6,5 litru Naturalu na 100km a s dosažitelným minimem na hranici 5 litrů při "důchodcovský" jízdě. V o poznání těžším roomsteru se průměrná žravost tohohle motoru pohybuje kolem 7-7,2 litrů a běžně dosažitelný minimum je 5,7-5,9 litru. Všecko záleží na trase, naložení auta, použitejch gumách, roční době (teplotě a převládajícím směru větru) a v neposlední řadě na (ne)uspěchanosti a "lehkosti nohy na plynu".
Ano, je to šestnáctiventil bez doplňkový kompenzace vlivu rozvodu, takže hůř táhne odspodu, ale rozhodně ta hranice kdy "začíná táhnout" není nad 3000rpm. Dá se s ním v naprostý pohodě jezdit plynule s otáčkama 2000rpm a vejš jít jen při potřebě prudce akcelerovat například při předjíždění a podobně. V kastli fábule se s ním dá jezdit s průměrnou spotřebou na pomezí 6,5 litru Naturalu na 100km a s dosažitelným minimem na hranici 5 litrů při "důchodcovský" jízdě. V o poznání těžším roomsteru se průměrná žravost tohohle motoru pohybuje kolem 7-7,2 litrů a běžně dosažitelný minimum je 5,7-5,9 litru. Všecko záleží na trase, naložení auta, použitejch gumách, roční době (teplotě a převládajícím směru větru) a v neposlední řadě na (ne)uspěchanosti a "lehkosti nohy na plynu".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
A já proč jsou silnice plný prďolů co se couraj 50-60km/h.A oni si poříděj opici a nemaj na banányEKKAR píše: V o poznání těžším roomsteru se průměrná žravost tohohle motoru pohybuje kolem 7-7,2 litrů a běžně dosažitelný minimum je 5,7-5,9 litru. Všecko záleží na trase, naložení auta, použitejch gumách, roční době (teplotě a převládajícím směru větru) a v neposlední řadě na (ne)uspěchanosti a "lehkosti nohy na plynu".
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
poravdě karbon jsem neviděl na víčku ani nepamatuji. Snad u Moskviče. Dle mě je něco špatně. Ale to spíš s nějakým mechanikem který by se podíval na konkretní kus auta. Ono můžou být přicpány kanálky a pak se některé části mohou špatně mazat. Tak koupil kolega Forda. Pak vyměnil 3 turba než přišli na to, že je to celé zacpané a víceméně nemaže než maže. Přičemž čidlo hlásilo vše Ok neboť tlak byl.... jen to neteklo ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Internet - metla lidstva
Ten karbón je z asi kvalitného oleja aký mu majiteľ doprial počas života toho motora
. A chudák motor pri servisnom intervale výmeny oleja 30000 km tak dostal sotva 4x čerstvý olej
. A to už nehovorím o tom že ten motor má naozaj odjazdené 1119000 km
. Povedal by som že má raz tak ako je uvedené .
Tesnenie ventylového drieku by isto vedelo vyrozprávať o tom story
.
Môj názor ruky preč od toho
. Hľadať niečo lepšie
.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_crying.gif)
![Cry :cry:](./images/smilies/icon_crying.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tesnenie ventylového drieku by isto vedelo vyrozprávať o tom story
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Môj názor ruky preč od toho
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Auto je v autobazaru.V pátek jsem to zjistil při přejímání auta a tak jsem ho tam nechal.Řekli, že motor propláchnou.Ten karbon byl uvnitř pod víčkem.Kousky větší jak zrnka máku tvrdá a na omak ostrá.Nejhorší je,že peníze za auto jsem jim už poslal na účet.Tak nevim jak se budou cukat s vrácením peněz.