úprava PWM regulátoru
Moderátor: Moderátoři
úprava PWM regulátoru
Zdravím, byl jsem požádán o pomoc při stavbě hrnčířského kruhu. Jako základ jsme použili pohon bubnu z vyřazené pračky. Původní motor jsme nahradili motorem na 24V, je to motor ze stěračů z náklaďáku je dost silný a otáčky vyhovují. A teď k problému, postavil jsem k motoru tento regulátor: http://ulozto.cz/xBLzFSA/pwm-regulator- ... hranou-jpg , fuhnguje výborně, ale potřebuji zapojení modifikovat. V zapojení je použit potenciometr a to je u kruhu kamen úrazu, buď musí kruh obsluhovat dva a nebo si asi dokážete představit jak vypada knoflík ovládání otáček používá-li ho obsluha s rukama od hlíny. Proto jsem sehnal pedál od jakéhosi šicího stroje kde je ošem jen řada sériově spojených rezistorů jenž se plíšky zkratují takže bych je spíš přirovnal k reostatu. Prosím o radu nebo o nasměrování třeba i k uplně jinému zapojení i když to bych bral jako poslední šanci. Předem děkuji.
- Přílohy
-
- Snímek.jpg
- Vnitřek pedálu
- (295.21 KiB) Staženo 92 x
- serviceman
- Příspěvky: 4005
- Registrován: 09 črc 2013, 02:00
Šlapka s potenciometrem by byla řešení. V dřevních dobách jsme vyráběli pedál pro kytarové Wah Wah a je možné jej dnes koupit v robusním provedení, zkus se poptat strejdy G.serviceman píše:Pedál musí držet v určité poloze, což může obtěžovat. Knoflík může být pod nánosem hlíny sotva vidět, ale co? 24V je poměrně bezpečné napětí.
Já bych ten potenciometr zabudoval do placaté velké krabice s velkým ovládacím kolem (aby to vypadalo podobně, jako kdysi nožní pohon kruhu) a strčil bych mu to pod nohy. Ovládal by si to hrnčíř nohou, jako kdysi roztáčel kruh. Akorát by to asi muselo mít nějaký třecí nebo lankový převod s prokluzem, aby se nenamáhal přímo hřídel potenciometru. Je to spíš mechanická záležitost. Do elektriky bys nemusel zasahovat vůbec.
To mě taky napadlo, dát tam dvě tlačítka k nohám a el. potenciometr. Řadící páka dobrá, ale nic neřeší.Kremik píše:Hrnčířský kruh nepotřebuje plynulé řízení otáček, mnohem vhodnější je přepínat několik předvolených rychlostí. Viděl bych to na dva pedály, jeden otáčky zvyšuje, druhý snižuje. Nebo bych tam dal řadící páku ze škodovky
Zkusil jsem strejdu po shlédnutí cen v tomto odkazu jsem ztratil idealy: http://kytary.cz/kytary/kytarove-efekty ... 3godaQkA8gJodr píše:Šlapka s potenciometrem by byla řešení. V dřevních dobách jsme vyráběli pedál pro kytarové Wah Wah a je možné jej dnes koupit v robusním provedení, zkus se poptat strejdy G.serviceman píše:Pedál musí držet v určité poloze, což může obtěžovat. Knoflík může být pod nánosem hlíny sotva vidět, ale co? 24V je poměrně bezpečné napětí.
Na schématu není co měnit, bylo by lepší dát ten potenciometr do nějaký škatule a hřídel nastavit delší pákou nebo ovládacím kolem o větším průměru - tak, aby se dalo ovládat buď loktem, nebo kolenem případně chodidlem = aby nebylo potřeba na něj sahat rukama zapatlanýma od hlíny. nic jinýho není potřeba.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- monterjirka
- Příspěvky: 2761
- Registrován: 14 čer 2003, 02:00
- Bydliště: Blížejov
Jak chceš zajistit prachotěsnost u té "krabičky". Hrnčířina není laboratoř, ale kulantně řečeno nepořádek. Šlapka na ovládání je nejlepší řešení, nohy jsou při práci na rozdíl od rukou volné. Potenciometr může být tahový, v tom žádný problém nevidím.monterjirka píše:Je to tak trochu "boj", ale dá se vyhrát.
Ten potenciometr se nahradí 2 odpory. Jeden pevný, druhý složený z 2, 3 nebo 4 fotoodporů a do pedálu se dá kouřová clonka, nebo děrovaná,... s různým odstínem (hustotou dírek),...
A co válec (jako je na ovládání krytu u píšťalových varhan)? Potenciometr do krabičky v dostatečném krytí, na dlouhou hřídelku ložisko a simering a ven válec, stačí o průměru 10-15 cm, výšce 5 cm. A můžeš nohou otáčet potenciometrem.
To ložisko je běžně dostupné (typy MR106, MR126, 686, 696 a další mají průměr díry 6 mm, liší se vnějším průměrem) a odlehčí hřídelku od páčení.
Gufero může být třeba GPDS 6x16x5 mm, aby se zvenčí na ložisko nedostával sajrajt.
Nakonec můžeš použít účko - "kozu" s hřídelkou a na ní válec, ložiska s gufery po obou stranách, na jedné z nich v těsné krabici potenciometr třeba i s řemínkovým převodem kvůli prokluzu, přece jen tou nohou bys ty dorazy namáhal poměrně hodně.
To ložisko je běžně dostupné (typy MR106, MR126, 686, 696 a další mají průměr díry 6 mm, liší se vnějším průměrem) a odlehčí hřídelku od páčení.
Gufero může být třeba GPDS 6x16x5 mm, aby se zvenčí na ložisko nedostával sajrajt.
Nakonec můžeš použít účko - "kozu" s hřídelkou a na ní válec, ložiska s gufery po obou stranách, na jedné z nich v těsné krabici potenciometr třeba i s řemínkovým převodem kvůli prokluzu, přece jen tou nohou bys ty dorazy namáhal poměrně hodně.