Motor z akuvrtačky
Moderátor: Moderátoři
Motor z akuvrtačky
Ahoj, známý mi darovat motor z aku vrtačky (jin ma zhi rs-550s). Vypadá jako DC motor. Ve vrtačce fungoval, ale když do něj pustím 12v netočí se, ale jen vibruje (opakovaný minimální pohyb doprava/doleva). Jak tento problém odstranit?
Díky
Díky
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Připoj ho na velký alkalický monočlánek, nebo akumulátor. Pokud se nebude točit, je po něm. Někteří lidé jsou totiž "hovada" a zatěžují vrtačku až se motor zastaví. Výsledkem je, že se rozžhaví péra, co dotlačují uhlíky na komutátor a uhlíky stratí přítlak. A nebo má motor naběháno tolik, že má sjetý uhlíky - Obojí jde kontrolovat "průzorama" z boku motorku..
Nebo na autobaterii (pro jistotu přes žárovku 12V/55W nebo 1ohm rezistor).
Výrobce je ve věci parametrů velmi nesdílný.
Výrobce je ve věci parametrů velmi nesdílný.
. . . ale jó, něco se sehnat dá.kulikus píše:Výrobce je ve věci parametrů velmi nesdílný.
- Přílohy
-
- rs-550-555a-drill-motor.jpg
- (232.57 KiB) Staženo 554 x
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
Pokud při kousnutí vrtáku ihned pustíš vypínač, tak je vše v pořádku. Ale párkrát jsem viděl experty, kteří i přes to, že se motorek zastavil, týrali ho dál, až se mu hulilo z uhlíků.. (vinutí je pár závitů hodně tlustým drátem)BOBOBO píše:No nwm , jaké zvíře jsem , ale když potřebuji zabrat , tak prostě zmáčknu vypinač . Stejnětak u kotoučové pily a na tomto světě jsem již nějaký pátek a ta zařízení též .
A pokud se mu zahulí z uhlíků, motor definitívně stratí výkon díky zvýšenému přechodovému odporu uhlík komutátor..
Nezatížený při 4000ot/min bere 130mA, při nulových/rozběhu si cucne 5A.
Jak detekovat/měřit zkrat na vinutí?
Změna odporu v takovém případě může být téměř nepostřehnutelná. Avšak indukčnost vinutí se závitem na krátko bude nižší, závit (či několik) nakrátko působí naindukvaným zkratovým proudem proti příčině - brzdí, tlumí a hřeje. Skrz průřez magnetického obvodu obepnutého závitem nakrátko se ztíží průtok magnetického toku - zvětší se magnetický odpor a klesne indukčnost.
Když motor se zkratem zkusíš roztočit v prstech, půjde ztuha podobně jako půjde když proklemuješl jeho napájecí svorky (bez připojeného napájení samozřejmě).
Pokud zkrat na vinutí rotoru není, půjde nepřipojený motor roztočit poměrně snáze.
Pak hledej problém na uhlících. Vyčisti mezery mezi lamelama komutátoru, NEMAŽ ho aby nevznikla mazlavá vodivá hmota. Zkontroluj přítlačnou sílu na uhlíky a povrch uhlíku na lamele.
Jak detekovat/měřit zkrat na vinutí?
Změna odporu v takovém případě může být téměř nepostřehnutelná. Avšak indukčnost vinutí se závitem na krátko bude nižší, závit (či několik) nakrátko působí naindukvaným zkratovým proudem proti příčině - brzdí, tlumí a hřeje. Skrz průřez magnetického obvodu obepnutého závitem nakrátko se ztíží průtok magnetického toku - zvětší se magnetický odpor a klesne indukčnost.
Když motor se zkratem zkusíš roztočit v prstech, půjde ztuha podobně jako půjde když proklemuješl jeho napájecí svorky (bez připojeného napájení samozřejmě).
Pokud zkrat na vinutí rotoru není, půjde nepřipojený motor roztočit poměrně snáze.
Pak hledej problém na uhlících. Vyčisti mezery mezi lamelama komutátoru, NEMAŽ ho aby nevznikla mazlavá vodivá hmota. Zkontroluj přítlačnou sílu na uhlíky a povrch uhlíku na lamele.
- monterjirka
- Příspěvky: 2761
- Registrován: 14 čer 2003, 02:00
- Bydliště: Blížejov