Alternativni pohon alternatoru.
Moderátor: Moderátoři
Alternativni pohon alternatoru.
Zdravim. Potrebuji poradit. Chci necim pohanet alternator. Mel bych k mani motor z pracky. Pak ho nafotim, ale asi se jedna o komutatorovy motor. Ma na sobe hodne kabelu a nejak nevim jak ho zapojit. Zde jsem se docetl ze to naprimo zapojit nejde ze motor bude mit mnoho otacek. Ale nejak nechapu jak muze mit napr 20 000 otacek kdyz ma na sobe napsano 1400? Prosim o rda. Chvata to. Dekui
motor ktory ma na sebe napisane 1400ot/min , NEMA 20 000ot/min !!!! kto Ti nataral take ..... ? ci je motor komutatorovi , vidis na prvy pohlad na motor - ma uhliky a komutator? ak ma na sebe napisane 1400ot/min a je z pracky tak nieje komutatorovy.
Aky mas dovod napajat alternator motorom? nevies ako lepsie pretopit nejaku energiu? zapoj tam spiralu
(dufam ze nejdes dat nejake to perpetum)
PS motor z pracky neutiahne ani stary altik zo skodovky bez zataze (myslim asi 40A), akonahle ho nabudis tak motor zomrie.
Aky mas dovod napajat alternator motorom? nevies ako lepsie pretopit nejaku energiu? zapoj tam spiralu
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
PS motor z pracky neutiahne ani stary altik zo skodovky bez zataze (myslim asi 40A), akonahle ho nabudis tak motor zomrie.
V tomdle mam asi velke mezery. To nechapu. Prave ze tam psal ze ma motor z pracky a nekdo mu rekl ze bez nejakeho regulatoru ten motor udela max co zvladne a exne. A proc neutahne altik kdyz utahne ohromnej tezkej nalozenej buben pracky? Nejde o perpetum ale potrebuji nejak napajit zesilovace abych je mohl zkouset jestli jedou. Pokud mate levne reseni rad ho zrealizuju. Motor zdarma, altik mam taky tak proto bych rad tuto cestu.
pokud jde o zkoušení opravdu výkonných kousků doporučuji autobaterii. Ale na ty malé tam se mi osvědčil spíše lineární zdroj. Oni ty počítačové i upravené mají problém s náběhem měniče v zesilovači kdy bere docela velký proud a ochrany ve zdroji to vyhodnotí. A když se ochrany vyřadí nebo "utáhnou" tak to odstřelí usměrňovací diody.
co je to za zesilovače?Kolda píše:ale potrebuji nejak napajit zesilovace abych je mohl zkouset jestli jedou. Pokud mate levne reseni rad ho zrealizuju.
jaký mají mít výkon?
jakým napětím mají být napájeny?
pokud chceš pouze zkoušet funkčnost zesiku do auta, nejjednodužší je použít
olověnou baterku z auta(třeba i takovou, která už slabě startuje) s nabíječkou.
Napájení zesiku řešit soustrojím motor-generátor je zvrhlost . . .
Nejsem expert přes elektromotory. Ale aspoň jsem zaslechl něco o tom, že na rozdíl od asynchronního elektromotoru, kde otáčky jsou dány frekvencí sítě, počtem pólů elektromotoru a skluzem při zatížení komutátorový motor pokud je odlehčen a nemá nějakou regulaci se může roztočit do móóóc vysokých otáček.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
Ten motorek JE komutátorovej....
A to že roztočí buben práčuly s 5kg namočenýho prádla je daný obrovským převodem mezi jeho hřídelí a osou bubnu - u moderních praček není žádná vzácnost najít převod vyšší než 1 : 20 (ten drážkovanej konec hřídele na fotkách motoru OPRAVDU JE ŘEMENICE!!!), přitom ve stejně velkým, ale obráceně "orientovaným" smyslu než otáčky se mění i krouticí moment. Takže pokud otáčky 20x klesnou, moment se 20x zvětší. Jestliže na ose motorku je řemen opásanej kolem průměru cca 2cm a na ose pracího bubnu je velká řemenice s Ø přibližně 30-40cm, máš to jak na lopatě...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)