denní svícení s relé ASS1

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

denní svícení s relé ASS1

#1 Příspěvek od breta1 »

Pouhou výměnou původního relé za relé ASS1 ve felicii se elegantně řeší rozsvícení světel. Nenašel se už nělaký kutil, který by se podíval dovnitř ASS1? Zajímalo by mě, jestli povel pro sepnutí pochází po startu od zvýšení napětí v palubní síti či od zvlnění palubního napětí od alternátoru. Téma je aktuální, myslím že amatérská konstrukce je možná, proč se nechytit již něčeho vymyšleného.

Uživatelský avatar
Antony
Příspěvky: 105
Registrován: 18 říj 2004, 02:00

#2 Příspěvek od Antony »

Toto relé má fugovat na zvýšení měřeného napětí.

K sepnutí dojde i když si to vyzkoušíš na zdroji a tak o zvlnění z alternátoru nemůže být řeč.

Návštěvník

#3 Příspěvek od Návštěvník »

Proè to neøešíte pomocí relé, které bere mínus z spínaèe tlaku oleje a spíná kontrolku mazání, je to tak jednoduchý. Zdraví Honza

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#4 Příspěvek od breta1 »

Antony píše:Toto relé má fugovat na zvýšení měřeného napětí.

K sepnutí dojde i když si to vyzkoušíš na zdroji a tak o zvlnění z alternátoru nemůže být řeč.
Myslel jsem, a snad je to i pravda, že se světla automaticky rozsvítí po nastartování, i když je jsou oba vypínače rozpojené -t.j. vypínač obrysových i vypínač tlumených světel. Ale z originální tovární dokumentace nevidím nikde přivedenou kostru do pozice pro relé R1 - ta tam skočí až při sepnutí vypínače pro tlumená světla na kontakt 85. Takže nevím kudy projde proud přes vinutí relé ASS1. Zkoumal už to někdo?

Uživatelský avatar
Antony
Příspěvky: 105
Registrován: 18 říj 2004, 02:00

#5 Příspěvek od Antony »

Já nemám teď schéma na očích, ale proč by nemohlo být relé ukostřené přes žárovky. Pokud je zapneš ručně tak tam bude 12V a automatika bude vyřazena.

Uživatelský avatar
Raptor181
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1194
Registrován: 01 led 2004, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#6 Příspěvek od Raptor181 »

Èo neubrzdíš, to neukecáš..:pc:
:aplause::)
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpeèovacie a kamerové systémy

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#7 Příspěvek od breta1 »

Je to tak, jak jsem předpokládal. Protože v konektoru pro relé R1 opravdu zem není, nemohou se automaticky rozsvítit světla, když spinač světel není sepnutý. Takže pozor - toto relé nezajistí za všech okolností zapnutí světel po nastartování, jak by mělo. Stačí, aby si vnouček pohrál s vypínačem a policajtům to asi nevysvětlím.

Uživatelský avatar
Deny
Příspěvky: 102
Registrován: 23 zář 2004, 02:00
Bydliště: Severní Morava

Samočinný spínač světel.

#8 Příspěvek od Deny »

Pokud připojíš relé přímo na spínač tlaku oleje, jak již bylo zmíněno, bude v závislosti na odběru relátka svítit kontrolka mazání, což je v noci dost nepříjemné. Já bych z čidla mazání bral pouze spínací napětí nějakých 0.0005A což čidlo ani nezaregistruje.
Pokud by někdo toužil po zapojení na samočinný spínač, včetně desky, rád jej zašlu mailem či jinak. Zn. vlastní návrh - odzkoušený. S pozdravem... :oops:

Uživatelský avatar
haky
Příspěvky: 135
Registrován: 27 čer 2006, 02:00

#9 Příspěvek od haky »

Anonym píše:Proč to neřešíte pomocí relé, které bere mínus z spínače tlaku oleje a spíná kontrolku mazání, je to tak jednoduchý. Zdraví Honza
Jednoduché to sice je, ale někdy kontrolka mazání zhasíná už při startování.A tady není tedy vhodné, aby při startování se ještě rozsvěcovaly světla.

Uživatelský avatar
Hru
Příspěvky: 168
Registrován: 23 lis 2006, 01:00
Bydliště: Chomutov

#10 Příspěvek od Hru »

haky píše:
Anonym píše:Proč to neřešíte pomocí relé, které bere mínus z spínače tlaku oleje a spíná kontrolku mazání, je to tak jednoduchý. Zdraví Honza
Jednoduché to sice je, ale někdy kontrolka mazání zhasíná už při startování.A tady není tedy vhodné, aby při startování se ještě rozsvěcovaly světla.
toto se řeší čas.spožděním asi na 20s,jsem takovéto relé montoval

Uživatelský avatar
Kaca
Příspěvky: 2802
Registrován: 29 lis 2006, 01:00
Bydliště: Hadačka
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Kaca »

Chystám se dát na UPload celkem pěkné schéma na rozsvěcení světěl. Snad tak do dvou až tří dnů.

Uživatelský avatar
octavio
Příspěvky: 67
Registrován: 25 úno 2007, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#12 Příspěvek od octavio »

Kaca píše:Chystám se dát na UPload celkem pěkné schéma na rozsvěcení světěl. Snad tak do dvou až tří dnů.
No ale potom daj sem vedieť..... :wink:
:-) :-) :-) :svolat: autoelektronika :hool:

Uživatelský avatar
Kaca
Příspěvky: 2802
Registrován: 29 lis 2006, 01:00
Bydliště: Hadačka
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Kaca »

Už je tam

Uživatelský avatar
octavio
Příspěvky: 67
Registrován: 25 úno 2007, 01:00
Bydliště: West Slovakia

#14 Příspěvek od octavio »

Kaca píše:Už je tam
No ale kde? Daj link.... :wink:
:-) :-) :-) :svolat: autoelektronika :hool:

Uživatelský avatar
Kaca
Příspěvky: 2802
Registrován: 29 lis 2006, 01:00
Bydliště: Hadačka
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Kaca »

Kdyby někdo chtěl větší zpoždění tak musí použít akorát větší kapacitu toho elitu, a mohl by se raději použít i na větší napětí a 105 stupňů, jen tak pro sychr.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“