Napájení stejnosměrného motoru

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jiry_CZE
Příspěvky: 78
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Chrudim

Napájení stejnosměrného motoru

#1 Příspěvek od Jiry_CZE »

Zdravím Vás,
chtěl bych se poradit ohledně napájení stejnosměrných motorů (agregáty). V mé práci potřebujeme napájení, které bude mít něco kolem 12/24V 500-1000A ... Jedná se o hydraulické agregáty. Jelikož agregáty chceme zkoušet, nevíme z čeho je napájet.

1)Jeden nápad byl s autobateriema. Niméně problém je, že to jsou baterky, kterým samozřejmě dojde šťáva.

2) další nápad napájení přes trafo. Jenže, kolik takové trafo stojí a jak je těžké ?

3) možnost zakoupit nějaký přístroj něco jako autonabiječka

Nevím si rady. Co by jste mi doporučili ? Děkuji za odpovědi....

jandu
Příspěvky: 4509
Registrován: 06 úno 2007, 01:00
Bydliště: vých.slovensko

#2 Příspěvek od jandu »

.....500-1000A ...
Nie je to preklep? 12Vx1000A= 12 000W= 12kW.
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#3 Příspěvek od Sendyx »

Co tak koupit "něco jako DC zdroj" ? Třeba Ametek/Sorensen SG série, a možná by se něco našlo i v tuzemsku.

Uživatelský avatar
dred
Příspěvky: 1583
Registrován: 08 dub 2007, 02:00
Bydliště: Handlová

#4 Příspěvek od dred »

Píšeš v množnom čísle - agregáty ... koľko má odber jeden?
zdroje na 12V 200A (2400W) majú aj tu...
http://www.aliexpress.com/item/Mean-Wel ... 59638.html

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#5 Příspěvek od BOBOBO »

Takovéto proudy nedá nabíječka , ale obdoba carstaru . Musí to být zdroj na startování . Zdroj , který by měl vlastnosti aku-velký proud+udržení napětí , bude sakra drahý .

Uživatelský avatar
Jiry_CZE
Příspěvky: 78
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Chrudim

#6 Příspěvek od Jiry_CZE »

Dám příklad, co teď tady mám .... Mám agregát nebo-li stejnosměrný motor o napájecím napětí 24V 180A a o výkonu 3kW. Když ho dám na startovací vozejk, tak agregát neutáhne. V budoucnu budou i klidně 15kW agregáty.... Proto zatím je čas řešit napájení... Cena moc nehraje roli...Díky za odpovědi...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#7 Příspěvek od rnbw »

A z coho sa napajaju bezne?

Uživatelský avatar
Jiry_CZE
Příspěvky: 78
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Chrudim

#8 Příspěvek od Jiry_CZE »

Zatím se používají autobaterie na agregáty cca do 2-3kW.... Ale jak říkám, jde o o ty slabší agregáty... Horší bude když použijí 15kW.. zdroj Leader 400 to nerozběhl...
http://www.battery.cz/nabijecka-startov ... #zalozka-2

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#9 Příspěvek od PeteBurns »

Na tieto startovacie zdroje zabudni, su to smejdy, ktore vobec nie su schopne realne take prudy dodat...mam podobny, no pri vybitej baterke to nepretoci ani obycajnym dieslovym motorom, ktoreho starter ma odber niekolko sto A maximalne...to chce zohnat uplne iny zdroj, nejaky vykonny spinany, podobny invertorovej zvaracke...

Uživatelský avatar
StandaT
Příspěvky: 232
Registrován: 19 led 2005, 01:00

#10 Příspěvek od StandaT »

A co třeba větší napětí. Nechce se mi věřit, že by někdo byl takový ocas, aby vyráběl 15kW agregát s napájením 12V.

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od forbidden »

Když pominu, že ten výkon je asi nominální, jakej musí být asi startovací proud takovýho agregátu? Taky se mi nějak nechce věřit, že by toto někdo dělal na 12 V. Takovej SMPS zdroj na 15 kW při 12 V bych chtěl vidět.

Tak ono to fakt existuje 8O Po ceně jsem ale radši nepátral. :D

Uživatelský avatar
Jiry_CZE
Příspěvky: 78
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Chrudim

#12 Příspěvek od Jiry_CZE »

No jelikož vidím, že to bude problematické. Budeme muset zakoupit silné autobaterie a časem je prostě dobíjet. No tak díky za informace...

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#13 Příspěvek od Sendyx »

Kdo je šetřílek, může koupit sekáč a klasiku, akorát to váží docela hodně...

http://www.ebay.com/itm/NEW-NOS-DYNAPOW ... 461d334090

Jinak se běžně takové velké proudy skládají z několika zdrojů paralelně, a má to i tu výhodu, že je obvykle lze přepojit na sériový provoz a vyšší napětí, když je to vhodné.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#14 Příspěvek od BOBOBO »

Stačí , když si seženete komunistickej karstar , ten vypadá a chová se jinak . Nemá hloupě napsáno 4500 , ale 600 strkal v pohodě . http://www.otos.cz/nabijecka-autobateri ... ster-4500/
jenom aby jsi si uvědomil , že když napíšu karstar a starší chlapi řeknou karstar , tak to není nabíječka .

Uživatelský avatar
StandaT
Příspěvky: 232
Registrován: 19 led 2005, 01:00

#15 Příspěvek od StandaT »

Když už by jsi to chtěl řešit bateriově, tak se podívej na LiFePO4 aku. Vnitřní odpor o řád nižší než olověné aku a špičkově dokáže tlačit i 5C několik minut bez znatelného poklesu napětí, navíc bez nabíječky.
Když vezmeš čtyři tyhle 300Ah články http://ostrovni-elektrarny.cz/index.php ... 3-2v-300ah propojíš solidní měděnou pásovinou a připojíš na udržovací zdroj 13,5V kolem 100A-200A, tak můžete zkoušet do aleluja resp. dokud vám neshoří přívodní kabely.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“