Relé - problém

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
hometuner

Relé - problém

#1 Příspěvek od hometuner »

zdravim vsechny, mam problem, moje dalkove ovladani od centrálu na aute ma vystup na odskok na zadni dvere (kufr) tak ze po zmacknuti tlacitka mi odskok neboli el.magneticky servo motor odemkne kufr. Jenze z ridici jednotky centralu vede na to vodic kterej ale po zamcknuti vysle asi na 1s napetí pouze 0,5 V a proud cca 250 mA, což je naprosto nedostacujíci pro ten elektromagnet. Takze me hned napadlo ze to udelam pres rele abych malym proudem spinal velkej, jenze klasicky rele na 12 V pouzit nemuzu protoze tech 0,5 V a par mA s nim ani nehene, nesepne ho. Nenapada vas prosim jak bych to mohl vymyslet aby mi tech 0,5 V seplo ten okruh 12V s tim elektromagnetem ??? napadlo me rele ktery spina uz pry malym napìti ale to sem nikde nehnal, ani v katalogu GME na netu sem nenašel rele na 0,5 V, pøedem dik moc za odpovedi

Uživatelský avatar
jasin
Příspěvky: 1440
Registrován: 22 úno 2005, 01:00
Bydliště: Kunratice u Prahy

relé

#2 Příspěvek od jasin »

Nejjednodušší by asi bylo použít výkonový germaniový tranzistor (kterému 0,5 V do báze stačí na vybuzení) a tím přímo spínat ten elmagnet.
Bazary ještě občas nějaký ten germániák nabízejí, nebo se tady můžeš poptat. Já sám jich mám také plnou krabičku někde na půdě. :)
Hlavně si změř, kolik žere ten elmagnet, aby to tranzistor utáhnul.

Autoelektro
Příspěvky: 34
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Severni morava
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Autoelektro »

jaky typ alarmu mas a jestli mas zapojeni toho alarmu.
Rele na alarmech spina proti +12V ze zapojeni to bude jasne.
A vykonove kontakty rele ti uz vybudi ten magnet.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#4 Příspěvek od rezis »

Jen tak nahodou neni to datovy vystup? Treba jablotron pak k tomu prodava releove bloky kterymi jde az pak neco ridit.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od ZdenekHQ »

Mě se to napětí taky nezdá. Jedině, že by tam byl otevřený kolektor a proud by tekl z báze do kolektoru, ale to by nedalo 250mA...
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

hometuner

#6 Příspěvek od hometuner »

napìti je tam fakt po zmacknuti nachvili jen tech 0,5 V, sem autoelektrikar (3. roè.) tak snad vim co merim

hometuner

#7 Příspěvek od hometuner »

jo a ten tranzistor to je dobrej napad snad ho sezenu novej dik

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od DjRix »

Vážně napiš co je to za alarm,nebo alespoň značku toho alarmu,toho 0,5v je nesmysl. Pokud je to jablotron,tak je to jak píše rezismusí se ktomu připojit krabička a v ní je relé. Pokud by jsi ji potřeboval,mám jednu doma,jmenuje se to RC-11.
Klídek chlapi,to je nulák...

hometuner

#9 Příspěvek od hometuner »

no koupil sem ho v obchodu DS TECHNIK v praze a je to presne tenhle alarm - tady je odkaz http://www.dstechnik.cz/produkty/produk ... 6fce219b83

hometuner

#10 Příspěvek od hometuner »

hometuner píše:no koupil sem ho v obchodu DS TECHNIK v praze a je to presne tenhle alarm - tady je odkaz http://www.dstechnik.cz/produkty/produk ... 6fce219b83
joa tadyhle ten odskok k tomu chci napojit http://www.dstechnik.cz/produkty/produk ... 6fce219b83

a na ty moduly sem se dival ale sou jen k ridicim jednotkam Jablotronu a ne Crimestopper jak mam ja , treba to bude fungovat i na tom mym ne

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od DjRix »

No takže jak jsme tušili a jak psal autoelektro,je to spínání na kostru,takže zapoj relé pro ten odskok kufru jedním koncem cívky na +12V a druhým koncem na výstup alarmu (růžovej drát).
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od ZdenekHQ »

Vida, odpověd autoelektra jsem přehlídl. Čím to spínají, že to dá 250mA proti zemi a přitom jen půl voltu(to by odpovídalo tranzistoru s OC) ???
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od DjRix »

Toho půl voltu bych viděl spíš na nějakou chybu měření....podle návodu k tomu alarmu to spíná proti zemi až 500mA,takže tam bude asi nějakej tranzistor.
Klídek chlapi,to je nulák...

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od ZdenekHQ »

Půl voltu je úbytek na BE přechodu měřenej přes diodu B-C zatíženou minimálním proudem, to bych ještě tak chápal. Ale těch (250)500mA by musel měřit proti +12V, ale jestli to měřil proti zemi, tak to nechápu... :?
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
DjRix
Příspěvky: 1247
Registrován: 30 dub 2005, 02:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od DjRix »

Jak říkám,otázka je jak to měřil. Ale podle návodu je to výstup spínaný na zem s max proudem 500mA.
Klídek chlapi,to je nulák...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“