Podivná závada transformátorku.

Náhrady součástek všeho druhu, informace a dotazy k součástkám

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

Podivná závada transformátorku.

#1 Příspěvek od forbidden »

Měl jsem tu na opravu jedno zařízení se zalitým transformátorkem 12 V/2,3 VA. Závada se projevovala tak, že vypadávalo napětí. Trafo bylo zatěžovaný jen asi třetinou jmenovitýho výkonu a vůbec se nezahřívalo, přesto po pár minutách chodu ztratilo napětí. Po chvíli zas naskočilo a tak dokola. Mám zkušenosti, že tyto malý trafa mívají mezizáviťáky, pak se zahřívají a chcípnou. Ale takto bez přehřívání to vidím poprvé. Tak jen pro info ostatním.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od Sendyx »

Co to bylo za výrobce a typ? Je to poměrně častá vada u traf, které vypadají jako Hahn, výroba byla někde v EU, řady 1,2 až 3VA. Tam to byly koroze vnitřního spoje, holt agresivní tavidlo. Asi měli technologa, který na vše používá "vodičku na hliník" :lol: .
Curvetraceristé všech zemí spojte se!

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od forbidden »

Myrra typ 44159. Nahradil jsem Hahnem. :)

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#4 Příspěvek od Sendyx »

A v čem byl problém, přerušuje se primár, nebo sekundár?
Curvetraceristé všech zemí spojte se!

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od forbidden »

Tak to jsem nezkoumal, oprava spěchala. Ale vadný trafo tu mám na stole, můžu zjistit.

Uživatelský avatar
Sendyx
Příspěvky: 12118
Registrován: 05 čer 2005, 02:00
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od Sendyx »

Po vypájení se často vzpamatuje, pochopitelně jen dočasně :wink: .
Curvetraceristé všech zemí spojte se!

Uživatelský avatar
forbidden
Příspěvky: 8808
Registrován: 14 úno 2005, 01:00
Bydliště: Brno (JN89GF)
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od forbidden »

Já ho testoval i vypájenej na stole, už s nominální zátěží, ale měřil jsem jen napětí na té zátěži.

Uživatelský avatar
foxrider
Příspěvky: 805
Registrován: 28 zář 2013, 02:00
Bydliště: Praha- východ

#8 Příspěvek od foxrider »

Může být studeňák na připájení drátku kolem pinu, jednou nám na to přišla reklamace, zákazník si stěžoval že trafíčko má výpadky napětí, jednou dává, pak zase někdy ne.
Tyhle malý trafíčka se většinou vinou samopájitelným drátem, spoj se namočí do kalafuny a pájí ručně v lázni bezolovnatého cínu protáhnutím spoje pod hladinou - z jedné strany, z druhé strany, pokud je tam tepelná pojistka tak ta se pájí ručně - mikropájkou trubičkovým cínem. Někdy ten lak sleze dobře, cín se chytne a je to zapájené perfektně, někdy je lak trochu jiný o to ho třeba musíme škrábnout nebo použít pájecí kapalinu. Někdy je to vinuté drátem 2L (z něj lak nesleze) a to je někdy porod. To se musí oškrabat (pokud se ty drátky pájí na piny, to dělají hned v navijárně protože drátek je obtočený kolem pinu) a použít popřípadě pájecí kapalinu.

Uživatelský avatar
jasin
Příspěvky: 1440
Registrován: 22 úno 2005, 01:00
Bydliště: Kunratice u Prahy

#9 Příspěvek od jasin »

Někdy je ve vinutí zamotaná tepelná pojistka. Její chování bývá nevyzpytatelné.
Svět vypadá dobře jen při pohledu přes koňské uši.

Odpovědět

Zpět na „Součástky“