Recyklace motorů

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

Recyklace motorů

#1 Příspěvek od TAKJAN »

to je fakt bomba (a že zrovna ford:-))))) http://auto.idnes.cz/ford-repasovane-mo ... tomoto_vok

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Habesan »

Teda nevim jak v Cáchách (Deutschland), ale u nás většina aut nikdy během celé svojí existence výměnu motoru nepotřebuje.
Spíš jsou do šrotu s naprosto zdravým motorem.
Sháním hasičák s CO2 "sněhový", raději funkční.
(Nemusí mít platnou revizi.)
(Celkově budu raději, když se to obejde bez papírů.)

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#3 Příspěvek od BOBOBO »

A k tomu cena . Motor z jiného krámu i s prací bude levnější . U běžných vozítek jsou ceny motorů v jednotkách tisíc . Je to jen trochu loterie . Ale také jsem to již 2x risknul a povedlo se ....

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#4 Příspěvek od TAKJAN »

Ale že najednou začali tvrdit, že repase se vyplatí, protože úspora materiálu bloku atd. Že by někdo začal myslet? Je fakt, že takový osmiválcový blok je macek. Ale jestli to chytne na hliník.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#5 Příspěvek od PeteBurns »

Takjane, noze prezrad, preco by to malo chytat na hlinik? :twisted:

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#6 Příspěvek od TAKJAN »

No, při popisovaná repasi válců. A blok je Al slitina.

Uživatelský avatar
PeteBurns
Zablokován
Zablokován
Příspěvky: 2576
Registrován: 08 říj 2007, 02:00

#7 Příspěvek od PeteBurns »

Tie maju casto vlozky valcov, ale aj tak je praktickejsie hocijaky motor vynovit odvrtanim a nalisovanim kvalitnych suchych vloziek valcov, ta cena je zlomok tamtoho a vydrz moze byt vacsia, kedze tenka vlozka moze byt z drahsieho, no zato kvalitnejsieho materialu - ja osobne som s tymto riesenim maximalne spokojny, piesty ostavaju povodne, staci nove kruzky, a vdaka novym vlozkam nie je ziadne poskodenie povrchu ani ovalita, motor je ako novy ;)

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#8 Příspěvek od TAKJAN »

Tak já s tím problém nemám. Povrch je upraven Alusilem. Navíc u těhle motorů by to ani nešlo. Byla by to utopie.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#9 Příspěvek od PixelOrgy »

Fakt je, ze u vetsiny starsich aut je spis problem opotrebovana prevodovka apod, nez motor. Teda pokud to neni nejaky kombo typu superb 1.4TSI... tam te zivotnosti motoru nejak neverim...

Me to spis prijde jako snaha za kazdou cenu vyuzit nejakou novou technologii...

Nebo jako to vezmou treba starej zetec z escortu, protahnou to "renovatorem" a namontujou do novyho focusu? To asi uplne ne ...

Kdyby radsi vyrabeli poradny motory - mondeo s 1.0 ecoboost je vtip...

Ze stranek fordu:
"Překvapivě výkonný a zároveň vysoce hospodárný motor 1.0 EcoBoost o výkonu 125 k nabídne emise CO2 119 g/km a kombinovanou spotřebu 5,2 l/100 km. Ne náhodou se stal trojnásobným vítězem ankety Mezinárodní motor roku (2012, 2013 a 2014)"


Kdyz se podivam po netu na nejaky recenze (napr. http://www.topgear.com/car-reviews/ford ... irst-drive nebo http://www.autoexpress.co.uk/ford/monde ... ost-review)

Vsude pisou, ze aby se to chovalo trosku jako auto, musi se motor provozovat kolem 4000RPM (necekane ze)... Je uplne jasny, ze v tomto rezimu nebude spotreba 5.2l/100km ze... o zivotnosti radsi ani nemluvit...

Uživatelský avatar
Habesan
Příspěvky: 6924
Registrován: 12 led 2009, 01:00
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Habesan »

používají se především jako náhradní díl
(6. odstavec.)
Prostě se mi nezdá, že budou mít odbyt.

Uživatelský avatar
Miyuki
Příspěvky: 93
Registrován: 07 led 2016, 01:00

#11 Příspěvek od Miyuki »

No jo, stačí delat motory co vydrží pod 100 tisíc a to bude hned odbyt :roll:

A že k tomu maj některý zatraceně blízko a dokonce i bez turba :roll:

Na druhou stranu zase pravda, že dávat do aut bytelnej motor co vydrží 500 tis až milion km bez nutnosti na něj sahat je prostě plejtvání litinou, tak dlouho se běžně auto nepoužívá

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#12 Příspěvek od TAKJAN »

Proč jen litinou, motory, co to vydrží jsou (mimo litiny) také ze slitin Al.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#13 Příspěvek od PixelOrgy »

EU si stejne neco vymysli, oni nas do tech aut s motorem od mountfieldu nacpat proste chcou :-)

Stejne, dneska je pro vetsinu kriterium pri vyberu auta, jestli budou v praci zavidet, a jestli ma pripojeni na iphone :-)

Vsak se staci podivat, jak dopadla audiotechnika... Plastovy domaci kino z ciny, ktery pulku zvukovyho spektra neprehraje, ptz ma jen vyskace a subwoofer..

Nastesti, EU jeste lidem nevnucuje na cem maji doma poslouchat hudbu... Ale to beztak prijde. Zesilovac tridy A ma samozrejme malou ucinnost, tudiz neni zelenej :-D
O lampach ani nemluvim...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#14 Příspěvek od rnbw »

Neboj sa, ked sa nejaky ekodebil dozvie, aku ucinnost maju klasicke audio zosilnovace, tak hned zavedie zakaz tried A aj AB.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#15 Příspěvek od PixelOrgy »

Nueveritelne, porad jeste nekdo vyrabi "normalni" auta s normalnim motorem....

http://www.auto.cz/lexus-gs-f-atmosferi ... ideo-89688

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“