Může auto fungovat bez akumulátoru?
Moderátor: Moderátoři
Může auto fungovat bez akumulátoru?
Když pominu natočení motoru. A jedná se mi hlavně o ta "moderní" současná, napěchovaná elektronikou. Přece akumulátor slouží jako jakási filtrace ss pulzního napětí z altíku, nebo ne? Pak se děsím oxydace svorek akumulátoru. Co se stane po jeho odpojení třeba za chodu? Nevyletí napětí?
..to bude jen ňákej odpůrek
Filtrace tam je, určitě, ale pokud bude z altíku trvale určitej minimální odběr, auto by fungovat mělo bez velkejch problémů. Každej komponent auta pokud má v sobě nějakou elektroniku by totiž měl mít svoji vlastní filtraci, takže tam by nebezpečí hrozit nemělo - jde o to, jak moc si výrobci lámou hlavu s dodržením takový podmínky a nakolik spoléhají právě na akumulátor...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Kdysi, když jsem plachtařil jsme na letišti měli na tahání lan traktor Zetor 25. Tak tam baterka nebyla. Traktor jsme roztlačili a pak celý den bafal. Pak jsem tam měli ávii 15 co měla zabudovaný odpojovač akumulátoru a tradovalo se, že se akumulátor nesmí odpojit, dokud běží motor, protože by to odrovnalo diody v alternátoru. Ale asi to nikdo nezkoušel.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
I to moderní auto to přežije bez úhony, jenom možná nepojede. Dělal jsem v automotive vývoji a každá automobilka má svoje vlastní požadavky na to, co to má přežít a kdy to má ještě fungovat, ale moc se neliší. Většina automobilek má 100% funkční rozsah 9-16V pro nekritické věci, 6-16V pro věci spojené se startováním. Nad 16V je povolená omezená, nebo žádná funkce komponenty. Každá komponenta musí přežít 26V (dle automobilky 25-27V) na 1 minutu a 28V (dle automobilky 27-30V) na několik sekund.
Takže dnes jsou auta dělaná tak, že přežijí 26V v palubní síti alespoň 1 minutu.
Takže dnes jsou auta dělaná tak, že přežijí 26V v palubní síti alespoň 1 minutu.
Odpojení aku nová auta přežijí, musí mít samozřejmě v pořádku regulaci. Jinak altík dá klidně přes 100V v komponentech jsou transily 16 nebo 18V, které by měly případné katastrofě zabránit. I když v nedalekém pneuservisu levně koupili z kasáren startovací vozík, ale byl na tank. Naprázdno dával kolem 90V. Samozřejmě první auto které potřebovali natočit byla Audi A6. No v autě nezůstalo z elektriky zdravého nic. Škoda 180k a hodně dohadování s pojišťovnou - přes pojistku na blbost.
Jen blbec se učí svými chybami opakovaně....
- Artaban001
- Příspěvky: 9457
- Registrován: 01 dub 2004, 02:00
- Bydliště: Pendrov
No nevím. Myslím si, že na volnoběh něco vykrývá baterie -když jsou puštěný světla a pod. Další věc je zvlnění 3f usměrněnýho napětí a jak moc je regulace schopná uregulovat skokový změny zátěže. On ten rotor je dost hmotný na to, aby se stihl rychle nabudit, nebo odbudit. Normálně přebytky požere baterie, než se stihne snížit tok rotorem. U bejvalýho auta by mi určitě zhasl motor při prvním otočení volantu. Jediný auto co znám, co na 100% pojede bez baterie, je starý diesel ( Pragovka, nebo Tatra). Ty ovšem nepotřebují elektriku vůbec., Když vyloučím světla a blinkry.
za krále klacka jsem měl služební dvanácetrojku , jel jsem v noci domů a při odbočení do zatáčky mi upadla plusová svorka z baterky a zřejmě mi škrtla i o kostru, rána a všechny zapnuté žárovky byly v háji. Dalo mi dost starostí vytahat je různě z osvětlení kabiny abych měl nouzové osvětlení na dojezd 80 km.
V zimných mrazivých ránach sa po práci občas stane, že niekto nenaštartuje auto z dôvodu slabej batérie. Pracujem v turnuse a sám takto v zime pomôžem niekomu asi zo 3x. Vyberiem svoju dobrú baterku (octavia I), vložím do auta kolegu, naštartujeme, zapneme svetlá, dobrú batériu odpojíme, vyberieme a založíme slabú, zapojíme a všetko funguje ako má. Nikdy nič neodišlo. Štartovali sme takto všetko možné, od starej 120ky cez kiu ceed po šestkového golfa. Toľko z praxe. Teóriu v tomto prípade nepoznám.