Elektrocentrála 400Hz

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jardajar
Příspěvky: 553
Registrován: 16 pro 2007, 01:00
Bydliště: Neratovice

Elektrocentrála 400Hz

#1 Příspěvek od jardajar »

Zdravím bastlíři,

po dlouhém shánění jsem koupil elektrocentrálu 400Hz (k napájení vojenské techniky). Není v úplně nejlepším stavu (část se spalovacím motorem zde vůbec nebudu řešit), nicméně bych se rád zeptal, zda ji někdo nezná, případně k ní nemá elektrické schéma. Údajně tam měl být uhlíkový regulátor, konkrétně БРН-423, který tam chybí. Pokud by ho někdo měl ve skříni, určitě bych měl zájem, přinejhorším buzení budu muset udělat nové. Stav viz. foto, kdyby někdo znal, tak nafotím i vnitřek krabice elektroinstalace.
Pokud někdo ví obecně, jak se generátor tohoto typu budí, tak bych byl rád pro případ, že by došlo na konstrukci vlastního regulátoru napětí.

Dík:)
Přílohy
el5.jpg
Štítek generátoru.
(252.12 KiB) Staženo 159 x
el4.jpg
Generátor.
(214.42 KiB) Staženo 139 x
el3.jpg
Štítek elektrocentrály.
(271.45 KiB) Staženo 156 x
el2.jpg
Celkový pohled.
(222.84 KiB) Staženo 195 x
el1.jpg
Celkový pohled.
(242.58 KiB) Staženo 218 x

Uživatelský avatar
jardajar
Příspěvky: 553
Registrován: 16 pro 2007, 01:00
Bydliště: Neratovice

#2 Příspěvek od jardajar »

Tady tedy ještě el. krabice a její vnitřek.
Přílohy
b4.jpg
(258.19 KiB) Staženo 156 x
b2.jpg
(207.03 KiB) Staženo 168 x
b3.jpg
(248.36 KiB) Staženo 144 x
b1.jpg
(108.67 KiB) Staženo 193 x

Uživatelský avatar
serviceman
Příspěvky: 4005
Registrován: 09 črc 2013, 02:00

#3 Příspěvek od serviceman »

Obrázek manuál v djvu.

БРН-423 popis.

Pochlub se co s tím budeš honit.
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).

Uživatelský avatar
jardajar
Příspěvky: 553
Registrován: 16 pro 2007, 01:00
Bydliště: Neratovice

#4 Příspěvek od jardajar »

Je to na protiletadlový komplet Krug a Kub. Už jsem tu ohledně toho psal dřív, ale od té doby jsme udělali velký pokrok. :D Radiolokátor samozřejmě nefunguje (chybí VN zdroj a vlnovody), ale některé části snad oživím a na to právě potřebuju zdroj napětí. Tady video z testu turbíny https://youtu.be/XEh6Z8mzdHk

Jinak díky za ten návod, to jsem přesně hledal... kdyby měl ještě někdo schémata, bylo by to super.

Uživatelský avatar
serviceman
Příspěvky: 4005
Registrován: 09 črc 2013, 02:00

#5 Příspěvek od serviceman »

Schéma je k АЬ-16-Т/230-Ч/400. Těžko říct zda je to podobné.
Přílohy
SPRAV.pdf
(290.72 KiB) Staženo 152 x
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#6 Příspěvek od samponek »

Napětí z budiče je vhodné regulovat Déčkovitě, uhlíkový regulátor vyřadit, stejně bude vypečený a jistě nefunkční.
Pro Déčkovinu počítej, aby Mosfety snesly 400V včetně překmitů.
Vhodné jsou Toshiba 2SK1544 Motor Drive Applications

Uživatelský avatar
jardajar
Příspěvky: 553
Registrován: 16 pro 2007, 01:00
Bydliště: Neratovice

#7 Příspěvek od jardajar »

Dík a nějaké schéma ověřeného budiče by nebylo?:) Jak je to s řešením nesouměrného zatížení?

samponek
Příspěvky: 2772
Registrován: 11 kvě 2015, 02:00

#8 Příspěvek od samponek »

Co máš na mysli "nesouměrným zatížením" ?

Déčkovina má zpětnou vazbu a tu zapojíš z výstupu přes malý plechový trafo.

Původní zapojení je tady http://leg.co.ua/info/elektricheskie-ma ... a-des.html

Obvodově bych to řešil nejjednodušším možným způsobem : napájecí zdroj 12V , TL494, IR2110, 2SK1544 a zpětnou vazbu plechovým trafem.
Tyto štěnice jsou ověřené , vždycky fungují a roměr malý, pro ilustraci jak to bude vypadat.
Přílohy
PWM Deckovina.jpg
(40.15 KiB) Staženo 131 x

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#9 Příspěvek od rezis »

Zajímavý motor.... to je kompresorem přeplňovaný diesel?
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
jardajar
Příspěvky: 553
Registrován: 16 pro 2007, 01:00
Bydliště: Neratovice

#10 Příspěvek od jardajar »

samponek píše:Co máš na mysli "nesouměrným zatížením" ?
Měl jsem na mysli situaci, kdy je každá fáze zatížená jinak. Ale to stejně buzením nejde ovlivnit... Jinak dík za nakopnutí, zkusím něco ubastlit a uvidí se... Nejdřív musíme roztočit ten motor. :x
rezis píše:Zajímavý motor.... to je kompresorem přeplňovaný diesel?
Ano, je to dieselový dvoutaktní čtyřválec a má kompresor. Také jsem se s tím ještě nesetkal, ale naštěstí je k němu na internetu docela podrobná dokumentace.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#11 Příspěvek od Artaban001 »

diesel v dvoutaktní verzi musí mít přetlakový plnění vzduchem už z principu - pokud to teda není "pseudo diesel", kdy vznět paliva vzniká od žárové hlavy. Takový diesel se musí dlouho žhavit.

Uživatelský avatar
Florian
Příspěvky: 47
Registrován: 26 čer 2005, 02:00
Bydliště: ŽATEC

#12 Příspěvek od Florian »

Artaban001 píše:diesel v dvoutaktní verzi musí mít přetlakový plnění vzduchem už z principu - pokud to teda není "pseudo diesel", kdy vznět paliva vzniká od žárové hlavy. Takový diesel se musí dlouho žhavit.
Myslíš,že Holder měl kompresor pro plnění vzduchem?

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#13 Příspěvek od Artaban001 »

"tékáčko" ho taky nemá - ale to bude taky nejspíš "polodiesel".

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#14 Příspěvek od rezis »

TK ho nemá. Tam výplach funguje jako u kalsického dvoutaktu tedy nasává pod píst do prostoru klikovky a pak to přetlačí kanálem nahoru, stlačí a vstříkne naftu - v létě žhavení netřeba.
Toto by právě nemělo nasávat pod píst jako dvoutakt.
Nevím jestli zrovna tento má výfukové ventily....
Internet - metla lidstva

Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“