Kdo to projektoval III

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

Kdo to projektoval III

#1 Příspěvek od Celeron »

Vlákno rozděleno, pokračujte zde. Ale slušněji, prosím.
Díky, Hill

EKKAR píše:bájnej dálkovej středoevropskej plavební kanál Labe-Odra-Dunaj už tenkrát namalovali do mapy v přibližný trase od Pardubic směrem na Moravu kolem Třebový -
Kolem Český Třebový DOL nikdy nepovede, máte tam už nádraží. :x Od Rudoltic do Dlouhý Třebový má být zahrabanej skoro v 8 km dlouhým tunelu. Tak to se stoprocentně neuskuteční, protože až budou chtít někdy začít ten tunel kopat zjistěj, že všichni horníci v tomhle státě už jsou v penzi a nebo vymřeli. A nebo to ještě před kolaudací spadne. :lol: :lol: :lol:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Jirko - ten kanál (Labe-Odra-Dunaj) tady někdy v budoucnu bude, jedině pokud ho bude kompletně stavět zahraniční investor bez možnosti zásahu kohokoliv z Česka. Jakákoliv jiná varianta ztroskotá na tom, že čecháčkovská nomenklatura bude chtít ke kanálu právě přistavět TUNEL(Y) - a to jak víme z příkladu BLANKA znamená tak velký navýšení nákladů, že by to položilo i švýcarský banky ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#3 Příspěvek od termit256 »

Ten kanal je z ekonomickeho hlediska naprosty nesmysl a nic na tom nezmeni ani podpora hradniho poplety a par dalsich kterym jde povetsinou jen o desitky milionu ktere stat vyhazuje za nejruznejsi studie.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#4 Příspěvek od EKKAR »

To už si myslím má větší a užitečnější výhled právě ta hyperroura postavená ne PŘES Vysočinu, ale SKRZ Vysočinu. Pokud by se využívala pro identický kabinky, jen uvnitř odlišný pro přepravu osob nebo libovolnýho nákladu, určitě by byla ve finále ekonomičtější než jakejkoliv kanál, kterej vzhledem k tvaru povrchu nutně potřebuje zdroj vody a plavební komory - zdymadla, aby z něj ta voda zas bleskově nevytekla ... Ale pak jsme u využitelnosti vzhledem k profilu trati - pokud by každej náklad bylo potřeba překládat z klasickejch tranzitních kontejnerů na malý kapsule, tak zase utilitárnost spadne kamsi k nule ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#5 Příspěvek od TAKJAN »

Ten kanál byl vyprojektován už za komančů. Kousek za vesnicí. Měli jsme radost, že budeme mávat lodím. Zajímavé, že to bylo na prakticky nejvyšším kopci v okolí..

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#6 Příspěvek od EKKAR »

Myšlenky na propojení vodní cestou napříč přes "střechu Evropy" jsou starý jak celoevropský osídlení - zmínky o takový myšlence jsou už ve středověku. Inspirací bylo Německo a Holandsko, který jsou placatý a pomalu tekoucí voda v kanálech nic neohrožuje. Jenže vymejšleče takovejch hovadin brzo zkrouhli důlní odborníci, který na to byli povolaní = nikdo jinej tenkrát neuměl geodetický vyměřovací metody tak dobře jako důlní mistři. Jejich zjištění, že by se musely stavět desítky jezů na okolních řekách (kvůli napájení kanálu vodou) nebylo ještě tak velkou Jobovkou, jako to ukrutný převýšení, který by museli překonávat doslova desítkama plavebních komor/zdymadel - protože neuměli postavit komory vyšší než cca 2 metry a navíc na uvažovaný trase překáželo několik hlubokejch údolí, který by museli zasypat - udělat na kanál most jako v Holandsku tenkrát nikdo neuměl.
Další éra zkoumání byla za Rajchu - Ádovi inžinýři viděli výhody lodní dopravy z Porýní a Porúří i to, že třeba prefabrikovaný ponorky se daly stavět i ve vnitrozemí a po řekách a kanálech po kusech dovážet do Hamburku a podobnejch míst, kde se jen dokompletovaly a spustily na vodu. Ale ztroskotali na tom samým, na čem skončili o půl století předtím - nedostatek napájecí vody, nutnost velkýho počtu zdymadel a terén, kterej vysloveně kanálům napříč horama nepřeje.
Já neříkám, že takovou vodní cestu by se nedalo postavit - odpovídající technologie už dostupný jsou, ale stálo by to tak velký prostředky, že si to v dnešní době nikdo nemůže dovolit.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#7 Příspěvek od Artaban001 »

Já bych byl v klidu. Tady díky jednomu psychopatovi nejde ani elektrifikovat trať, na tož někde stavět "potrubní dopravu".
Voda z Tetčic se o to postará :-D
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/na ... zku-471881
http://brno.idnes.cz/stavba-koridoru-br ... zpravy_mav

Uživatelský avatar
elektrosvit
Příspěvky: 2512
Registrován: 27 čer 2016, 02:00

#8 Příspěvek od elektrosvit »

Ano, myšlenky na propojování řek tu byly už za Karla IV. Na konci 18. a v první polovině 19. století otec a syn Gerstnerové spočítali, že levnější bude stavba železnice. A tak se postavila koňka České Budějovice- Linec a další, později s nástupem parních lokomotiv "boom" železnic pokračoval, třeba i díky již vzpomenutému a bohužel předčasně zesnulému J. Pernerovi. DOL by podle mě byla drahá a megalomanská stavba. Kdo ví, zda by se náklady vůbec vrátily. Většina nákladů se převáží kamiony a nevěřím, že v případě existence kanálu by tomu bylo jinak. Jedině, že by se někdo přeuvědomělý rozhodl ty kamiony zakázat. U železnice se nadává, že přeprava trvá dlouho a že není zavedena všude, ale to by platilo i v případě toho kanálu a zboží z lodí by se stejně muselo překládat na kamiony a dodávky. A to stejné by platilo i v případě té kapsle. Když se podívám, s jakými obtížemi je spojena v ČR stavba mnohem konvenčnějších dopravních cest, nemám z brzké stavby DOLu ani kapsle žádné obavy.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#9 Příspěvek od Hill »

Například kanál Jizera - Cidlina byl naplánovaný a jeho trasa snad i zaměřená už v někdy roce 1633. Přestože by byl daleko kratší, než DOL, není dodnes. A nebyl by ani díky případné dotaci.
Autora nápadu v Chebu zapíchli, tak se nikdo nedověděl, jestli to byla myšlenka starší, dokud byl rozumu ještě zdravého, nebo plod jednoho z ataků progresivní paralýzy, která ho v té době už pronásledovala.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#10 Příspěvek od EKKAR »

Hill píše:Vlákno rozděleno, pokračujte zde. Ale slušněji, prosím.
Díky, Hill [/i]
Víš jak to je - na hrubej pytel hrubá záplata a když někomu není shůry dáno a v apatyce ani na Západočeský Univerzitě Plzeň za papínkovy dlouhý love nenakoupil, nezbejvá než mu to do tý hlavy narvat "přiměřeným násilím" jinudy ... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

No a Albrechta z Valdštejna já vidím dost podobně jako Ádu Čalouníka - taky to byl z dnešního pohledu docela festovní megaloman, akorát mu doba a kus železa zavčas narvanej do útrob zabránily to dotáhnout tak daleko ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od ZdenekHQ »

Karle, zkus trošku ubrat a jít spíš příkladem toho moudřejšího, co ustoupí, než neustále zbrojit. Aby nakonec místo "lex BOBOBO", který to pochopil i bez paragrafů nevzniklo něco jako "lex EKKAR". Dík.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#12 Příspěvek od Celeron »

Hill píše:Například kanál Jizera - Cidlina byl naplánovaný a jeho trasa snad i zaměřená už v někdy roce 1633. Přestože by byl daleko kratší, než DOL, není dodnes. A nebyl by ani díky případné dotaci.
Autora nápadu v Chebu zapíchli, tak se nikdo nedověděl, jestli to byla myšlenka starší, dokud byl rozumu ještě zdravého, nebo plod jednoho z ataků progresivní paralýzy, která ho v té době už pronásledovala.
Kde to mělo být propojený? Snad ne u jeho sídelního města Jičína. 8O Vždyť tam má Cidlina u elektroprůmky 30 cm hloubku a 1,5 metrů šířku. U nás o 30 km dál má vody po kolena a asi tak 3 metry šířku a průtok pod 0,5 kubíků za sekundu. Vždyť je to v podstatě strouha. :lol:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#13 Příspěvek od EKKAR »

Jirko, víš co to je "koníčkování", když se sjíždí nějaká řeka na kánoi? Jo - je to vystoupení z lodi a její tažení proti proudu nebo i spouštění po proudu NA ŠPAGÁTĚ tahaným/drženým lidma na břehu. Ve středověku táhli proti proudu nákladní čluny právě koně, někde i lidi ("Burlaci na Volze" jsou strašně známej obraz - tuším od Repina? Ach Ermitáž - ach Ermitáž... :lol: :lol: :lol: :lol: ).
Tenkrát se ale počítalo určitě i s plavením jednotlivejch klád nebo primitivních vorů - ty mají minimální ponor a náklad uvezou taky ... a na to "na půl lokte" vody muselo bohatě stačit ... Tenkrát si nikdo nepředstavoval "šífy" na 800 nebo 1000tun sypanýho nákladu, co tahaly po Labi do Chvaletic uhlí ...

P.S. vyhledej si parametry "Schwarzenberskýho kanálu" na Šumavě. Spadne ti čelist, až zjistíš, že ho bylo možný z břehu na břeh PŘEKROČIT jedním krokem ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#14 Příspěvek od termit256 »

To je zakladni problem cele akce. Proste chybi voda.
I kdyby se to postavilo, dopravci by neustale jen kriceli o dotace ze nemohou plavat protoze je sucho.

Kdyby se vylizany Zeman jel podivat v lete na Moravu u Olomouce, zjistil by ze je to reka velikosti vetsi strouhy kde je vody po kolena. Ale ani tak si nedelam iluze ze by ten blb uznal ze je to kravina, patrne by porad mlel svou...

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#15 Příspěvek od EKKAR »

A s vodou to bude rok od roku horší. Sice to teď aktuálně na to nevypadá, ale za posledních 20 let má střední Evropa mnohametrovej deficit v celkovým úhrnu srážek, takže se postupně i kvůli vyšší spotřebě vody v průmyslu zhoršuje situace se spodní vodou. Nejvíc se to projevuje v létě, když najednou v některejch dědinách lidem vysychají i desítky let používaný studny - jev, kterej byl ještě na konci minulýho století v Česku doslova neznámá věc. A přívalový srážky během léta to nemají šanci zachránit, protože i kdyby během nich spadlo dost vody na pokrytí deficitu způsobenýho stálým odběrem během zbytku roku, tak příroda nemá kapacitu na to, aby takovou přívalovou vodu pojmula a uložila do podloží - prostě "průtočná filtrační kapacita území" je moc malá, takže ta nadměrně rychle spadlá voda zase jen rychle odteče a navíc přitom ještě způsobí další škody ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“