Krytí elektrocentrály
Moderátor: Moderátoři
Krytí elektrocentrály
V návodu elektrocentrály jsem sice krytí nenašel ale při dotazu u dodavatele zda lze centrálu provozovat v dešti mi sdělil, že má pouze krytí IP 23, tedy jen pod sřechou. IPx3 ale je do deště nebo ne? Norma uvádí déšť, nebo stíkající vodu do úhlu 60st. Jak to vidíte vy?
..to bude jen ňákej odpůrek
To je zatraceně málo, Miro.
Mám taky Hondu, dá se říct starou hajtru z r. 1992, ale kompaktní a poměrně lehkou 2kVA/1F. Tehdy stála fakt majlant, dnes bych za to koupil dvě pěkné ojetiny typu G-IV.
Je podle mě technicky, ale hlavně uživatelsky na lepší úrovni než to, co sem Čína valí teď. Nikdy se nestalo, aby se něco posralo mechanicky, aby nějakými špičkami něco zničila, fakt nikdy. A už krmila i aparáty s amatérskými zesilovači, ale nikdy se nic špatného nepřihodilo.
Tak tahle hajtra, co dodneska bezproblémově chytá na první škubnutí špagátem, pokud se dobře pamatuju, má v papírech psanou ZÁRUKU na 30.000 motohodin. Jako výrobek, ne jenom motor. Běží klasicky na 3.000 ot/min, alternátor je Matsushita, zbytek pro mě neznámé japonské firmy.
Regulace napětí a omezení proudu je elektronicko-transduktorové. Přístroje na skříňce elektriky, jako malý voltmetr, ampérmetr a jistič se mi za téměř čtvrtstoletí používání i půjčování nepodařilo rozbít, jediná porucha za celou tu dobu - ulomené víčko jedné z výstupních zásuvek po zápůjčce o dvě ulice dál. Některé věci, jako uhlíky v alternátoru, čištění sběračů kotvy, výměny filtrů vzduchu a benzínu jsem dělal automaticky sám. Filtry v předepsaném intervalu 2.000 mh, uhlíky obvykle po 3 letech, podle délky.
O dvě ulice dál dávali celé pouliční nn do země a byli prakticky 2 dny bez elektriky. Běžela 2 dny v kuse, kvůli chlaďákům jedné provozovny /tehdy asi nebyla povinnost distribuční společnosti zajistit jim náhradní zdroj/ a ještě utáhla i byt nad provozovnou.
Má v papírech legálně dovolené přetížení 3kVA/30 min. bez garance výstupního napětí, ale evidentně je stavěná na víc a s rezervami, protože při 3kVA udrží napětí na 220V. Ale pravda, při takovém zatížení žrala i beton pod sebou
Je tam tlačítko, co se zmáčkne a ono to odměří 30 minut běhu s přetížením samo.
Žádné chcípání při startu zátěže apod. se tady nekoná, jen mírné zhoupnutí otáček. Invertorové centrály prý vypadávají - to mám z druhé ruky, nemám to jak ověřit.
Dokud se v té mojí červené hajtře špinavé neposere nic zásadního, nedám z baráku![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Když jsme u těch principů - není jednodušší i účinnější vyrábět alternátorem přímo 230V sinusových a regulovat do kotvy - klasicky, jako třeba v autech?
Omezení proudu je tady u toho starého křápu udělané malým proudovým trafem, co zároveň slouží i pro ampérmetr, někam do bloku elektroniky. Ten je zalitý a v jednom velkém gumovém silentbloku, takže ani nevím, co a jak tam je. Venku mimo řídící blok je krom proudového trafa ještě transduktor, taky taková polozalitá kostka a je pro mě zajímavé, že ten řídící blok asi neobsahuje žádné výkonové součástky - nemá totiž nikde žádnou chladicí plochu.
Taky se u Vás vyráběly perfektní svářečky z autobusových dynam 900W?
Mám taky Hondu, dá se říct starou hajtru z r. 1992, ale kompaktní a poměrně lehkou 2kVA/1F. Tehdy stála fakt majlant, dnes bych za to koupil dvě pěkné ojetiny typu G-IV.
Je podle mě technicky, ale hlavně uživatelsky na lepší úrovni než to, co sem Čína valí teď. Nikdy se nestalo, aby se něco posralo mechanicky, aby nějakými špičkami něco zničila, fakt nikdy. A už krmila i aparáty s amatérskými zesilovači, ale nikdy se nic špatného nepřihodilo.
Tak tahle hajtra, co dodneska bezproblémově chytá na první škubnutí špagátem, pokud se dobře pamatuju, má v papírech psanou ZÁRUKU na 30.000 motohodin. Jako výrobek, ne jenom motor. Běží klasicky na 3.000 ot/min, alternátor je Matsushita, zbytek pro mě neznámé japonské firmy.
Regulace napětí a omezení proudu je elektronicko-transduktorové. Přístroje na skříňce elektriky, jako malý voltmetr, ampérmetr a jistič se mi za téměř čtvrtstoletí používání i půjčování nepodařilo rozbít, jediná porucha za celou tu dobu - ulomené víčko jedné z výstupních zásuvek po zápůjčce o dvě ulice dál. Některé věci, jako uhlíky v alternátoru, čištění sběračů kotvy, výměny filtrů vzduchu a benzínu jsem dělal automaticky sám. Filtry v předepsaném intervalu 2.000 mh, uhlíky obvykle po 3 letech, podle délky.
O dvě ulice dál dávali celé pouliční nn do země a byli prakticky 2 dny bez elektriky. Běžela 2 dny v kuse, kvůli chlaďákům jedné provozovny /tehdy asi nebyla povinnost distribuční společnosti zajistit jim náhradní zdroj/ a ještě utáhla i byt nad provozovnou.
Má v papírech legálně dovolené přetížení 3kVA/30 min. bez garance výstupního napětí, ale evidentně je stavěná na víc a s rezervami, protože při 3kVA udrží napětí na 220V. Ale pravda, při takovém zatížení žrala i beton pod sebou
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Žádné chcípání při startu zátěže apod. se tady nekoná, jen mírné zhoupnutí otáček. Invertorové centrály prý vypadávají - to mám z druhé ruky, nemám to jak ověřit.
Dokud se v té mojí červené hajtře špinavé neposere nic zásadního, nedám z baráku
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Když jsme u těch principů - není jednodušší i účinnější vyrábět alternátorem přímo 230V sinusových a regulovat do kotvy - klasicky, jako třeba v autech?
Omezení proudu je tady u toho starého křápu udělané malým proudovým trafem, co zároveň slouží i pro ampérmetr, někam do bloku elektroniky. Ten je zalitý a v jednom velkém gumovém silentbloku, takže ani nevím, co a jak tam je. Venku mimo řídící blok je krom proudového trafa ještě transduktor, taky taková polozalitá kostka a je pro mě zajímavé, že ten řídící blok asi neobsahuje žádné výkonové součástky - nemá totiž nikde žádnou chladicí plochu.
Taky se u Vás vyráběly perfektní svářečky z autobusových dynam 900W?
Jojo, ty svářečky pamatuju ale já jsem s nimi přímo do styku nepřišel. Ale dělali jsme s Triodynou. To byla skoro turbína, aspoň to tak fičelo, tuším na 2.800ot a příkon asi 20kW. Ale vařilo to i 5-kou elektrodou. Já mám centrálu Europover s motorem Honda. Původně jsem chtěl Hondu přímo, se tříletou zárukou. Jenže, nic není zadarmo a tříletá záruka byla podmíněná každoroční servisní prohlídkou s výměnou filtrů a oleje ve značkovém servisu a to bez ohledu na motohodiny. Tato kufříkovka je invertorová, tedy stabilní napětí i kmitočet bez ohledu na otáčky motoru. Zatím taky nikdy problém, motor startuje a běhá jak potřebuju. Ale tady je na ně diskuze s odpovědí dodavatele
https://www.svarecky-obchod.cz/elektroc ... htm#tabs-3
https://www.svarecky-obchod.cz/elektroc ... htm#tabs-3
..to bude jen ňákej odpůrek
Já Ti nevím Miro, ale mně všecko, co má v názvu "Euro-neco" hned smrdí ![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Behringery EP1500/2500/3800 byly taky Europower, ne?![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
2500h je podle mě zatraceně málo - navíc to udávají nějak divně. Přeci to má spalovací motory, v tomto případě "stabiláky", takže by výrobci měli udávat v motohodinách - nebo už i na tohle se sere z vejšky? Nebo je v tom zprůměrovaná i životnost té pojebané čínské elektroniky?
Propočítej si to třeba na provoz 2x týdně, po cca 10 h - třeba jako dvě nějaký menší venkovní akce, v místě bez elektriky, v pátek a v sobotu.
Nemusí to být akce, může to být třeba celoročně obyvatelná chata.
Tak v tomhle případě by to bylo zatraceně málo.
Se započítanou rezervou a odřenýma ušima dva roky.
Pro mě je to spotřebka, k tomu dost předražená.
Ale chápu, že někdo stroj, jako je elektrocentrála může brát jako každý jiný výrobek spotřebního charakteru.
Mně to ale pod fousy nejde, tenhle segment by se jako spotřebka brát neměl. Už třeba jenom z toho důvodu, že je to určený mimo jiné i k zálohování, pro případy nějakých kriticko-havarijních situací a ono se to vysere zrovna jako spotřebka, jako třeba topinkovač zrovna v momentu, kdy to fakt nejmíň potřebuju...
Miro, možná je to jen můj, částečně zkreslený pohled na dnešní stav a úroveň věcí.
Taky registruju, že spousta věcí, které bývaly dřív považovaný jako investice dlouhodobějšího charakteru /třeba svářečka i na doma, ruční i stolní elektrický vercajk apod./ se bohužel přesunuly do segmentu zboží vysoce spotřebního - právě s životnostmi, nepřesahujícími ony dva roky.
Nevím, kdo na světě si dovoluje určovat, jak dlouho má co vydržet a jak dlouhý má být interval obměny, ale co vím určitě je to, že je to špatně.
Chápu, že skláři musejí něco žrát - ale tak ať vyrábějí zboží s pětinásobnou životností a o to dražší!
A ubude i odpadu k recyklaci, jenže tady je další háček - recyklace je obrovský byznys a sama recyklační lobby tlačí na výrobce, aby toho ošidili co nejvíc a výrobek šel do recyklace co nejrychleji.
Je to zkurrveně začarovaný kruh a kolotoč peněz, v němž jsme my sami za ty blbce, co tohle všechno plýtvání surovinami zaplatí.
Všechno recyklovat donekonečna nejde.
Ale Ty, stejně jako já bychom si nikdy nevzali na akci, na jejímž bezvadném průběhu nám záleží, nějaký fakt spotřebkový komponent, který by nám mohl v případě poruchy pěkně posrat reputaci a jméno - nebo se pletu?
P.S.: Pěkně děkuju. Mám Seznam zpola zapráskanej reklamou na elektrocentrály Europower![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Behringery EP1500/2500/3800 byly taky Europower, ne?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
2500h je podle mě zatraceně málo - navíc to udávají nějak divně. Přeci to má spalovací motory, v tomto případě "stabiláky", takže by výrobci měli udávat v motohodinách - nebo už i na tohle se sere z vejšky? Nebo je v tom zprůměrovaná i životnost té pojebané čínské elektroniky?
Propočítej si to třeba na provoz 2x týdně, po cca 10 h - třeba jako dvě nějaký menší venkovní akce, v místě bez elektriky, v pátek a v sobotu.
Nemusí to být akce, může to být třeba celoročně obyvatelná chata.
Tak v tomhle případě by to bylo zatraceně málo.
Se započítanou rezervou a odřenýma ušima dva roky.
Pro mě je to spotřebka, k tomu dost předražená.
Ale chápu, že někdo stroj, jako je elektrocentrála může brát jako každý jiný výrobek spotřebního charakteru.
Mně to ale pod fousy nejde, tenhle segment by se jako spotřebka brát neměl. Už třeba jenom z toho důvodu, že je to určený mimo jiné i k zálohování, pro případy nějakých kriticko-havarijních situací a ono se to vysere zrovna jako spotřebka, jako třeba topinkovač zrovna v momentu, kdy to fakt nejmíň potřebuju...
Miro, možná je to jen můj, částečně zkreslený pohled na dnešní stav a úroveň věcí.
Taky registruju, že spousta věcí, které bývaly dřív považovaný jako investice dlouhodobějšího charakteru /třeba svářečka i na doma, ruční i stolní elektrický vercajk apod./ se bohužel přesunuly do segmentu zboží vysoce spotřebního - právě s životnostmi, nepřesahujícími ony dva roky.
Nevím, kdo na světě si dovoluje určovat, jak dlouho má co vydržet a jak dlouhý má být interval obměny, ale co vím určitě je to, že je to špatně.
Chápu, že skláři musejí něco žrát - ale tak ať vyrábějí zboží s pětinásobnou životností a o to dražší!
A ubude i odpadu k recyklaci, jenže tady je další háček - recyklace je obrovský byznys a sama recyklační lobby tlačí na výrobce, aby toho ošidili co nejvíc a výrobek šel do recyklace co nejrychleji.
Je to zkurrveně začarovaný kruh a kolotoč peněz, v němž jsme my sami za ty blbce, co tohle všechno plýtvání surovinami zaplatí.
Všechno recyklovat donekonečna nejde.
Ale Ty, stejně jako já bychom si nikdy nevzali na akci, na jejímž bezvadném průběhu nám záleží, nějaký fakt spotřebkový komponent, který by nám mohl v případě poruchy pěkně posrat reputaci a jméno - nebo se pletu?
P.S.: Pěkně děkuju. Mám Seznam zpola zapráskanej reklamou na elektrocentrály Europower
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
No tak teď už musíš nějakou koupit, jinak nedají pokoj
Ale s tím srovnáním s koncema od Uliho to snad nebude tak zlý, to by mě nas.ralo. To je snad jen shoda názvu. Jistěže jsem chtěl něco spolehlivýho, proto jsem vzal s motorem Honda za více jak 25k a ne nějakou jebku z hobymarketu se stejnými parametry ale za poloviční cenu. Hledal jsem výrobce a měl by to být Belgičan, který tam osazuje svoji elektroniku a skříň, motor bere od Hondy. Jinak na to je 3letá záruka a jak jsem napsal, nikdy žádný problém. Napětí i kmitočet bez problému, chod motoru a starování taky OK. Jen jsem někdy slyšel těsně u bedny nepatrný vrnění, který při napájení ze sítě není. Asi ten invertor není tak čistý. Je to modifikovaný sinus.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
..to bude jen ňákej odpůrek
Čoveče toto už mi kdosi hlásil a já mu nevěřil.
Myslel jsem totiž, že jde o klasiku s alťasem 400/230V. A to asi nebyla. 3kVA, ale značku si nepamatuju.
Že se mu při napájení z "úplně nové drahé centrály" rozsvítily na mixu a na koncákách první ledky a ledky SIG, ale slyšet nic nebylo. To ten měnič!
Myslel jsem totiž, že jde o klasiku s alťasem 400/230V. A to asi nebyla. 3kVA, ale značku si nepamatuju.
Že se mu při napájení z "úplně nové drahé centrály" rozsvítily na mixu a na koncákách první ledky a ledky SIG, ale slyšet nic nebylo. To ten měnič!
- weed_smoker
- Příspěvky: 2675
- Registrován: 02 pro 2011, 01:00
- Bydliště: Jaroměř
To jo ale musel by jsi zajistit stabilní otáčky-zpětovazební regulaci páč by to se zátěží měnilo kmitočet. 50kW motor + generátor, hmm, tahat bych to na akce nechtěl a ta spotřeba taky nebude zanedbatelná, co? A upřímě řečeno, zapojit na takový bastl apec za řádově Mega bych neuměl.
..to bude jen ňákej odpůrek
Neznáte někdo tuto centrálu? AM3T?
http://www.dieselcentraly.cz/stroje/5.html
Šlo by mi o zapojení regulátoru.
Děkuji
http://www.dieselcentraly.cz/stroje/5.html
Šlo by mi o zapojení regulátoru.
Děkuji