Identifikace auta v nákupních centrech.

Bezdrátová pojítka, vysílací a přijímací technika, diskuze o VF technice, zařízeních a konstrukcích, konstrukce a parametry antén

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

Identifikace auta v nákupních centrech.

#1 Příspěvek od mi-ro »

Klasické UZ nebo VF snímače nad parkovacími kójemi jsou jasné. Dokonce signalizují červenou nebo zelenou LED už z dálky, kde je volné místo, počítají volná místa na podlažích ap. Ale V hradeckém Futuru (směr Brno za kruhákem) nedávno nainstalovali podobný systém, který ale kecá, přestože tabule hlásí dole obsazeno, jsou tam místa volná. Ale na jakém principu to tam funguje? Všimnul jsem si, že nad zaparkovanými auty je nastřílený souvislý oranžový kabel, který vede do nějaké krabičky na boku. jak může poznat kde a kolik je aut, když vodič vede přes 10-15 parkovacích míst? Co je to za systém? Kdo tam pojedete, všiměte si, je to tam tak půl roku.
PS naopak v novém Auparku zřejmě fízlujou SPZky páč při výjezdu v neplaceném termínu se mi automaticky otevírá závora.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#2 Příspěvek od EKKAR »

Mohlo by to bejt kapacitní - změna kapacity vůči zemi vinou přiblížení střechy auta. A neukazuje to konkrétní volný místo, ale právě proto, že každý auto je jinak vysoký a změní svojí pozicí pod kabelem tu kapacitu JINAK, může dojít k tomu, že to indikuje obsazenost řady i když je v ní jedno místo volný a opačně.
A závoru v neplaceným termínu otevírá přímý spojení indukční smyčky v podlaze se spínačem zvedajícím závoru - bez dalšího omezení kontrolním mechanismem "na účtenku".
Naposledy upravil(a) EKKAR dne 12 kvě 2017, 13:37, celkem upraveno 1 x.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
serviceman
Příspěvky: 4005
Registrován: 09 črc 2013, 02:00

#3 Příspěvek od serviceman »

Nevím jak je to v tomto konkrétním případě, ale v mnoha podobných se používá tzv. štěrbinový koax (s částečným vyzařováním), do kterého se pouští pulzy, které se od nehomogenního prostředí odrážejí zpět a odraz se vyhodnocuje. Časová pozice určuje vzdálenost, zde stání. Touto nehomogenitou, poměrně výraznou, bude v tomto případě existující/chybějící auto. Tento princip se používá již cca 40 let.
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#4 Příspěvek od houmr »

A nebo se také používá jednoduše počet aut vjíždějících a odjíždějících, aktuální stav se pak porovnává s kapacitou parkoviště.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#5 Příspěvek od mi-ro »

EKKAR píše:Mohlo by to bejt kapacitní - změna kapacity vůči zemi vinou přiblížení střechy auta. A neukazuje to konkrétní volný místo, ale právě proto, že každý auto je jinak vysoký a změní svojí pozicí pod kabelem tu kapacitu JINAK, může dojít k tomu, že to indikuje obsazenost řady i když je v ní jedno místo volný a opačně.
A závoru v neplaceným termínu otevírá přímý spojení indukční smyčky v podlaze se spínačem zvedajícím závoru - bez dalšího omezení kontrolním mechanismem "na účtenku".
To jsem se blbě vyjádřil, závora pustí i v placené době toho, kdo nepřekročil 3 hodinový free limit. Takže selektuje, a kamery tam skutečně jsou.
A ten kabel bude něco jako koaxial ale skutečný princip neznámý. Vyloženě tu smyčku ženou středem nad parkovacími kojemi ale přes několik míst souvisle a dokonce se smyčka otáčí a pokračuje na sousední řadě. Musí to mít souvislost s parkováním, páč je evidentně vedený
na vozidly.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
Cowley
Příspěvky: 3087
Registrován: 04 úno 2005, 01:00

#6 Příspěvek od Cowley »

Jestli je na parkovacim listku RZ uvedena, bude to otevirat impuls ze Softwaru prave v kombinaci s odjezdovou kamerou.
A ten kabel bude nejspis pro EPS a nebude mit se systemem parkovani nic spolecneho.
Je veden nad auty (parkovacim stanim) pro detekci pripadneho pozaru.

Pocitani muze byt taky treba jen ze Softwaru prehledove kamery vjezdu do daneho prostoru a kamery z odjezdu z daneho prostoru. Podobne se pocitaji i prujezdy vozidel v tunelech apod.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#7 Příspěvek od EKKAR »

Máme u nádraží (terminál Jana Pernera - s takovým tím příšerným kostlivcem u vokřídlenýho kola hned u vjezdu do podzemního parkoviště) právě podzemní parkoviště s tímhle počítadlem - a to počítá jen vjezdy a výjezdy pomocí kartiček. Bezplatná doba je 20 minut. S výjimkou míst vyhrazenejch pro postižence a 10 prioritních vyhrazenejch stání pro nějaký managory se parkuje volně padni kam padni ....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
fredis
Příspěvky: 5000
Registrován: 17 lis 2004, 01:00
Bydliště: Třebíčsko

#8 Příspěvek od fredis »

houmr píše:A nebo se také používá jednoduše počet aut vjíždějících a odjíždějících, aktuální stav se pak porovnává s kapacitou parkoviště.
K čemu by tam byly ty kabely, popřípadě čidla, která mi-ro hned na začátku zmiňuje?! :roll: :lol:
Rotor rotuje a stator stagnuje...

Uživatelský avatar
Cowley
Příspěvky: 3087
Registrován: 04 úno 2005, 01:00

#9 Příspěvek od Cowley »

Fredis: prave to se uzivateli mi-ro snazim vysvetlit :) , ze zminovane kabely nepatri k parkovacimu systemu. A pokud dobre ctes, o cidlech sice mluvi, ale v souvislosti s jinym parkovacim domem :) , ne s tim se souvislym kabelem vedenym stredem jednotlivych stani.

A pocitani obsazenosti parkoviste jen podle poctu prujezdu vjezdovou a odjezdovou zavorou, jak pise houmr, se skutecne nekde pouziva. Napriklad na parkoviste Alza v Praze - Holesovicich.

Odpovědět

Zpět na „Bezdrátová technika a technologie, VF technika“