Dnes jsem objevil Ameriku - tranzistor (rozděleno)

Základní principy, funkce, rovnice, zapojení - t.j. vše, co byste měli vědět, než se pustíte do praktické realizace elektronického zařízení

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jurassEb
Příspěvky: 45
Registrován: 17 lis 2014, 01:00

Dnes jsem objevil Ameriku - tranzistor (rozděleno)

#1 Příspěvek od jurassEb »

Jsem inženýr, pravda ne elektro, ale mám za sebou elektro prumku a základy elektra na VŠ. Tranzistory jsem za svůj život probíral několikrát, zajímal jsem se o ně už od dob voltíka, proto jsem taky šel na elektro střední, abych tomu všemu víc rozuměl. Pamatuju si na různé memorovačky typu zapojení tranzistoru SB, SC, SE, jejich vlastnosti v odrážkách, popis děrové vodivosti, NPN přechod, učení se zpaměťi schémata.

Dneska jsem se náhodně dozvěděl tajemství, když jeden elektroznalý člověk rozebíral zvolení správného odporu k bázi. (asi to musí být tajemství, když to vím až teď) Když připojím na BE zdroj napětí a odpor u báze nastavím tak, aby do ní teklo 2mA, tak nehledě na výšku napětí na CE, bude mi CE procházet 200mA pokud koeficient zesílení je 100. Tranzistor takto zázračně v podstatě stabilizuje proud.

Moje elektro prumka střižená informatikou byla tzv. "eltitní" škola, na kterou se vždy braly jen ty nejlepší děti ze ZŠ. V přijímačkách z matematiky a fyziky jsem byl tuším umístěn jako 18., celkem brali 90 dětí, a hlásilo se jich tam asi pár stovek. Takže jsem nebyl blbý a jsem hodně zvídavý. Dám ruku do ohně, že z mých 30 spolužáků nebude znát tuto vlastnost tranzistoru rovněž ani jeden.

Českému školství zdar a pěkný podvěčer.

Uživatelský avatar
monterjirka
Příspěvky: 2761
Registrován: 14 čer 2003, 02:00
Bydliště: Blížejov

#2 Příspěvek od monterjirka »

Tak nevím jestli se smát nebo plakat...

Je to již nějaký čas, co jsem se snažil nějak rozumně omezit maximální proud na USB portu.