Ahoj,
rád bych si do auta dal druhý akumulátor pro napájení spotřebičů ve chvíli, kdy neběží motor. Dobíjený bude jen za chodu vozidla, což bude zajištěno pomocí relé ovládného komparátorem (po startu se zvedne napětí=> sepne relé). Akumulátor bude mít kapacitu 44 Ah. Jak byste řešili omezení proudu do akumulátoru? Nemůžu překročit proud pojistky zásuvky 12V, tj. cca 15A.
Napadá mě např. žárovka do předního světlometu, ale nemám představu, jak se to bude chovat. Napadá někoho z vás lepší zapojení?
Děkuji.
JK
Nabíjení akumulátoru přes zásuvku v autě
Moderátor: Moderátoři
Však 15 A je pořádný nabíjecí proud pro akumulátor s kapacitou 44 A a akumulátoru určitě nedělá moc dobře. Skoro by se dalo říci, že jej dost poškozuje.
Myslím si, že pokud akumulátor připojíš do zásuvky, tak nabíjecí proud bude díky odporu kabelů omezen tak, že to nebude potřeba řešit.
Regulace žárovkou je dobrá, ale je na ní úbytek napětí a mohlo by se ti stát, že druhou baterii nikdy nenabiješ. Řešením by bylo použít žárovku, která za studena má opravdu malý odpor, nějakou pořádnou halogenku či něco podobného. Žárovka do světlometu má 55 W, takže při plném svitu jí teče proud cca 4,5 A. Odhaduji, že by to chtělo žárovku tak 500W, aby nekladla při normální provozu téměř žádný odpor.
Myslím si, že pokud akumulátor připojíš do zásuvky, tak nabíjecí proud bude díky odporu kabelů omezen tak, že to nebude potřeba řešit.
Regulace žárovkou je dobrá, ale je na ní úbytek napětí a mohlo by se ti stát, že druhou baterii nikdy nenabiješ. Řešením by bylo použít žárovku, která za studena má opravdu malý odpor, nějakou pořádnou halogenku či něco podobného. Žárovka do světlometu má 55 W, takže při plném svitu jí teče proud cca 4,5 A. Odhaduji, že by to chtělo žárovku tak 500W, aby nekladla při normální provozu téměř žádný odpor.
Jsem na cestě k šípku.
- ZdenekHQ
- Administrátor
- Příspěvky: 25593
- Registrován: 21 črc 2006, 02:00
- Bydliště: skoro Brno
- Kontaktovat uživatele:
V podstatě ji může po nějakém vyhodnocení a čase překlenout druhým relátkem. Úbytek bude ale stejně klesat s klesajícím proudem a to vlákno bude až na výjimky prakticky studený.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
- monterjirka
- Příspěvky: 2761
- Registrován: 14 čer 2003, 02:00
- Bydliště: Blížejov
No pokud vím, tak většina dobíjecí automatiky v autě je nastavená spíše na napětí 14,4 V čili to odpovídá režimu "Cycle Use".monterjirka píše:Běžně výrobci udávají nějaký rozsah napětí pro režim StandBy, což je v autě) a poněkud vyšší napětí pro režim CycleUse (a to je při cyklickém nabíjení a vybíjení).
Jinak pokud budeš akumulátor nabíjet na napětí doporučené pro "Standby use", což bývá cca 13,8 V, tak mu rozhodně neublížíš, spíše mu naopak docela prospěješ, ačkoli se nevyužije jeho kapacita na plno.
Také záleží, jakou baterii chce použít. Jestli normální startovací nebo nějakou jinou.
Mimochodem, existují nabíječky, které umožňují dobíjet 12V akumulátor z palubní sítě auta. Mají v sobě měnič a tak mohou dávat na výstupu více, než mají na vstupu. Možná by to byla také cesta.
Jsem na cestě k šípku.